fbpx Bάλε το μωβ στη διατροφή σου, είναι τάση - Ποια τα οφέλη της | BOVARY
shutterstock
shutterstock
SHARE
HEALTHY TRENDS

Bάλε το μωβ στη διατροφή σου, είναι τάση - Ποια τα οφέλη της


Σύμφωνα με τους ειδικούς του Whole Foods, που εξέτασαν τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε 465 καταστήματα, τα πιάτα του 2017 θα χαρακτηρίζονται από μια ποικιλία χρωμάτων, με το μωβ να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Σε μια online δημοσίευση η εταιρεία διατροφής χαρακτήρισε το φαινόμενο των τροφών αυτών με μοβ χρώμα, ως ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο διατροφικό τρεντ και πιο συγκεκριμένα σημείωσαν, ότι « οι τροφές με πλούσιο και έντονο μωβ χρώμα εμφανίζονται παντού, από το μοβ κουνουπίδι μέχρι τα δημητριακά».

Τι κρύβεται όμως πίσω από το ζωηρό αυτό χρώμα;

Οι ειδικοί απαντούν, ότι δεν πρόκειται απλώς για μια χρωματική τάση, αντίθετα τα θρεπτικά και αντιοξειδωτικά οφέλη είναι τεράστια.

Ο Μάθιου Πλόουμαν, σύμβουλος διατροφής στο Cardiff Sports Nutrition, αναφέρει: «τα οφέλη των ανντιοξειδωτικών ουσίων είναι ευρεώς γνωστά και έχουν γίνει πολλές συζητήσεις γύρω από αυτά, μιας και καταπολεμούν τις παθήσεις, βοηθούν στη νεανική εικόνα, μειώνουν τις φλεγμονές και είναι καλά για την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς».

Οσο πιο σκούρο είναι το χρώμα μιας τροφής, τόσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα της σε αντιοξειδωτικές ουσίες, κάτι που την καθιστά αυτόματα και πιο υγιεινή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Μάλιστα, μελέτη έχει δείξει, ότι άτομα που κατανάλωναν μωβ φρούτα και λαχανικά σε τακτική βάση, αντιμετώπιζαν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης και χαμηλή χοληστερόλη.

Αναρωτιέστε ποιες τροφές ανταποκρίνονται καλύτερα σε αυτό το τρεντ;

Μοβ καλαμπόκι

Δεν είναι και τόσο διαδεδομένο στην Ελλάδα, αλλά το συγκεκριμένο καλαμπόκι είναι ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που υπάρχουν στις αγορές του εξωτερικού. Καλλιεργείται και φυτρώνει κυρίως στα βουνά του Περού και έχει απίστευτες ιδιότητες για τον οργανισμό, αφού αποτελεί πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, που η δράση τους είναι υψηλότερη από αυτών των μούρων. 

Μοβ γλυκοπατάτα

Ενώ η τυπική πορτοκαλί γλυκοπατάτα είναι και αυτή γεμάτη οφέλη για την υγεία σας, η μοβ εκδοχή της είναι ακόμα καλύτερη! Γευστικά η πορφυρή αυτή πατάτα μοιάζει με την «αδερφή» της αλλά είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, που βοηθούν την πέψη και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.


Ακάι μπέρι

Ενα φρούτο με πάμπολλες ιδιότητες από τα δάση του Αμαζονίου! Αν και έχουν αποκτήσει φήμη ως την σούπερ εκείνη τροφή, που συμβάλλει στη μείωση του σωματικού βάρους, μάλλον οι περισσότερες απόψεις των ειδικών συγκλίνουν στα γενικότερα οφέλη του για την ανθρώπινη υγεία, ιδιαίτερα ως προς την υγεία της καρδιάς. Είναι από τα φρούτα που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, είναι πηγή βιταμινών και μετάλλων. Μειώνει επίσης τα επίπεδα της χοληστερόλης και δρα προληπτικά έναντι του σχηματισμού θρόμβων.

Μωβ σπαράγγια

Με καταγωγή από τη γειτονική Ιταλία, το μωβ σπαράγγι είναι πλούσιο σε βιταμίνη , η οποία βελτιώνει την κατάσταση και την υγεία στα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα. Αν αυτό δεν σας πείθει και τόσο για να τα δοκιμάσετε και να τα εντάξετε στη διατροφή σας, τότε αξίζει να σημειωθεί πως έχουν και καθαρκτικές ιδιότητες, μιας και έχει χρησιμοποιηθεί και κατά τη ρωμαϊκή εποχή για τη βελτίωση της κινητικότητας και λειτουργίας του εντέρου.

shutterstock
shutterstock

Μαύρο ρύζι

Εχει χαρακτηρισθεί και ως «απαγορευμένο», αλλά στις μέρες μας χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο. Είναι μια τροφή πολύτιμη για τον οργανισμό και αυτό γιατί περιέχει βιταμίνη Ε που καταπολεμά τη γήρανση, καθώς και σίδηρο. Θεωρείται ιδανικότερη επιλογή από το λευκό ή το καστανό ρύζι μιας και οι αντιοξειδωτική του δράση είναι κατά έξι φορές υψηλότερη.