Τελικά, πόσα αβγά μπορούμε να τρώμε την ημέρα;
ΚΟΚΚΙΝΑ 'Η ΜΗ

Τελικά, πόσα αβγά μπορούμε να τρώμε την ημέρα;

Aυτή την εβδομάδα το αβγό θα έχει την τιμητική του. 

Εχοντας περισσέψει πολλά από αυτά που βάψαμε κόκκινα, είτε μόνα τους, είτε ως υλικό σε άλλες συνταγές, τα περισσότερα θα καταναλωθούν τις επομένες ημέρες. Μπορούμε, όμως, να καταναλώσουμε άφοβα όσα αβγά θέλουμε;

Η μέση τιμή χοληστερίνης που περιέχεται σε ένα αβγό σήμερα είναι 186 mg. Οι έρευνες των τελευταίων ετών δείχνουν ότι ακόμη και η καθημερινή κατανάλωση αβγών δεν επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα, εφόσον όμως η συνολική διατροφή που ακολουθείται είναι χαμηλή σε λιπαρά και ιδιαίτερα σε κορεσμένα λιπαρά. Με άλλα λόγια φαίνεται ότι περισσότερο επιβαρύνει το λιπιδαιμικό μας προφίλ η κατανάλωση κορεσμένου λίπους και όχι η πρόσληψη της χοληστερίνης από τις τροφές. 

 

 

 

 

Ετσι, όπως σημειώνει το vita.gr, όσοι δεν έχουν υψηλή χοληστερίνη μπορούν να καταναλώνουν αβγό ακόμα και σε καθημερινή βάση, αλλά πάντα στο πλαίσιο μιας διατροφής χαμηλής σε κορεσμένα λιπαρά. Όσον αφορά εκείνους που έχουν υψηλή χοληστερίνη, συνιστάται να περιοριστεί -όχι όμως και να απαγορευτεί- η κατανάλωση αβγών. Καλό είναι να τρώνε 2-4 την εβδομάδα και σπαστά, όχι δηλαδή όλα μαζί. 

Σε κάθε περίπτωση καθόλου αβγά δεν πρέπει να τρώνε όσοι έχουν αλλεργία σε αυτά. Ας σημειωθεί ότι το ασπράδι του αβγού αποτελεί ένα από τα κλασικά αλλεργιογόνα τρόφιμα.