12|05|2021 11:18
SHARE
INCLUSIVITY

Περίοδο δεν έχουν μόνο οι γυναίκες -Μια νέα καμπάνια ανοίγει συζητήσεις


Μια νέα σειρά προϊόντων περιόδου ανταποκρίνεται σε κάθε φύλο.

Όταν η Τζόαν Ρόουλινγκ απάντησε ότι όσοι έχουν έχουν περίοδο ονομάζονται γυναίκες, πολλοί -δικαίως- αντέδρασαν. Γιατί περίοδο δεν έχουν μόνο οι cis γυναίκες, αλλά και μερικοί trans άνδρες ή non binary άτομα. Οποιοδήποτε άτομο που η ταυτότητα φύλου του δεν είναι «γυναίκα» μπορεί να έχει περίοδο. Επίσης, δεν σημαίνει ότι επειδή είσαι γυναίκα, έχεις απαραίτητα περίοδο. Για παράδειγμα οι τρανς γυναίκες δεν βιώνουν την περίοδο.

Κάπου εδώ, λοιπόν, έρχεται μια νέα σειρά για προϊόντα περιόδου, η οποία θέλει να τονίσει πόσο σημαντικό είναι να μην αποκλείουμε άτομα του LGBTQI+ community που βιώνουν την περίοδο, αλλά δεν είναι γυναίκες.

Το brand Freda με προϊόντα για την περίοδο, σε συνεργασία με το YouGov, οργάνωσε μια έρευνα η οποία έδειξε ότι σχεδόν οι μισοί ενήλικες άνθρωποι (σχεδόν το 47%) στη Μεγάλη Βρετανία βίωσαν τον αποκλεισμό σε θέματα που αφορούν την περίοδο. «Το λεγόμενο inclusivity αφορά στις ίσες ευκαιρίες σε προσιτά και κατάλληλα προϊόντα για την περίοδο, καθώς και την απαραίτητη υποστήριξη, μέσα από την παιδεία -σχετικά με τα ζητήματα αναπαρωγής- και την υγεία, για όλους όσους την έχουν ανάγκη».

Η έρευνα επίσης αποκάλυψε ότι πάνω από το 1/3 των ενηλίκων που είχε ποτέ περίοδο είχε συναισθήματα ντροπής και αμηχανίας, ενώ άλλοι δήλωσαν ότι δεν είχαν πρόσβαση σε προϊόντα ή την οικονομική δυνατότητα να τα προμηθευτούν.

Το brand Freda λάνσαρε το Cycle, μια νέα σειρά με προϊόντα για την περίοδο, η οποία είναι σχεδιασμένη για να είναι περισσότερο inclusive και να αφυπνίσει το κοινό για όσους βιώνουν την περίοδο -ανεξάρτητα από την ταυτότητα φύλου τους.

Στο βίντεο της καμπάνιας της σειράς Cycle συμμετέχουν μέλη της LGBTQ+ κοινότητας, όπως ο τρανς συγγραφέας και ακτιβιστής Kenny Ethan Jones. «Η μαμά μου είχε περίοδο, η αδερφή μου είχε περίοδο, αλλά δεν πίστευα ποτέ ότι θα είχα κι εγώ την ίδια εμπειρία. Τα προϊόντα που χρησιμοποιούσα δεν χρησιμοποιούσαν inclusive ορολογία, οπότε ένιωθα ντροπή, σαν να μην πρέπει να τα χρησιμοποιώ κι εγώ. Πολλοί άνθρωποι ακόμα νιώθουν ντροπή κάθε φορά που αγοράζουν τέτοια προϊόντα».

Η νέα σειρά είναι «σχεδιασμένη για όλους» και η καμπάνια τονίζει ότι είναι απαλλαγμένη από πλαστικό, ρύπους και προκαταλήψεις.





SHARE