fbpx Δουλειά από το σπίτι: 7+1 πράγματα που πρέπει να αποφύγεις για να είσαι παραγωγική -Θα δεις διαφορά | BOVARY
Γραφείο με υπολογιστή και βάζο με λουλούδια
Τι πρέπει να προσέξεις/ Φωτογραφία: Agnieszka Boeske/ Unsplash
SHARE
WORK FROM HOME

Δουλειά από το σπίτι: 7+1 πράγματα που πρέπει να αποφύγεις για να είσαι παραγωγική -Θα δεις διαφορά


Όταν το καθεστώς εργασίας σου είναι η δουλειά από το σπίτι, τότε υπάρχουν μερικά σημεία, τα οποία θα χρειαστεί να προσέξεις και να αποφύγεις, ώστε να είσαι παραγωγική.

Η δουλειά από το σπίτι για πολλούς ακούγεται ιδανική, αλλά στην πραγματικότητα είναι εξίσου απαιτητική με το να εργάζεσαι σε ένα περιβάλλον γραφείου, ενώ πολλές φορές «κρύβει» και μερικές «παγίδες», που έχουν σαν αποτέλεσμα να μειώνεται η παραγωγικότητα ή να κουράζεται κανείς περισσότερο από όσο απαιτείται.

Προκειμένου, λοιπόν, να κρατιέται η παραγωγικότητα και η ενέργεια σε υψηλότερα δυνατά επίπεδα, όπως και η ψυχολογία, διαβάστε παρακάτω μερικά points που πρέπει να προσέξετε, ώστε να σηκώνεστε κάθε πρωί με τη διάθεση να αδράξετε τη μέρα, ακόμα και μένοντας σπίτι!

Μην ξεκινάς κατευθείαν να δουλεύεις μόλις ξυπνήσεις

Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργείς ένα είδος ρουτίνας και να μην πηγαίνεις κατευθείαν από το κρεβάτι στο γραφείο, έχοντας πλύνει μόνο τα δόντια σου. Ξύπνα τουλάχιστον μισή ώρα πριν ξεκινήσει τα ωράριό σου. Φτιάξε καφέ και δώσε στον εαυτό σου πέντε λεπτά να τον απολαύσει, φτιάξε ένα καλό πρωινό για να πάρεις ενέργεια και μην αρκείσαι μόνο σε μια μπάρα δημητριακών. Έτσι θα ξυπνήσεις για τα καλά και η δημιουργικότητά σου θα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

Μη δουλεύεις με τα ρούχα που κοιμάσαι

Προκειμένου να μη σε πιάνει η κλεισούρα σου, μπορείς να «ξεγελάσεις» τον εαυτό σου και να φορέσεις άνετα ρούχα, τα οποία θα μπορούσες να φορέσεις κι έξω. Εντάξει, δε λέμε να φορέσεις και κοστούμι με γραβάτα ή pencil φούστα και γόβες, αλλά μια στιλάτη φόρμα κι ένα ωραίο φούτερ είναι ό,τι πρέπει! Έτσι, νιώθεις ότι περνάς από τη φάση του ύπνου στο σπίτι, στη φάση του «οκ, πιάνουμε δουλειά».

Μη δουλεύεις στο κρεβάτι

Επίσης πολύ σημαντικό, να μη δουλεύεις από το κρεβάτι. Το υπνοδωμάτιό σου είναι ο χώρος που χαλαρώνεις και ξεκουράζεσαι και δεν πρέπει να τον συνδυάσεις υποσυνείδητα με το άγχος της δουλειάς και τις υποχρεώσεις, γενικά πράγματα που μπορεί να σου δημιουργήσουν ακόμα και στρες. Δημιούργησε μια ωραία γωνιά στο σαλόνι σου ή σε κάποιο άλλο δωμάτιο του σπιτιού (αν έχεις ένα άδειο δωμάτιο, στο οποίο μπορείς να βάλεις το γραφείο με την καρέκλα σου θα είναι ακόμα καλύτερο). Βάλε πάνω στο γραφείο τον υπολογιστή και στόλισέ τον όπως θα έκανες αν δούλευες σε μια εταιρία. Φτιάξε το δικό σου workplace.

λάπτοπ με καφές και πίνακας
Emma Matthews Digital Content Production/ Unsplash

Μην αγνοείς το ωράριο

Όταν δουλεύεις από το σπίτι, ίσως να μπορείς να ξεκινήσει και πιο αργά, να κάνεις συχνά διαλείμματα και γενικά δεν είσαι το ίδιο συγκεντρωμένος. Αυτό, όμως έχει ως αποτέλεσμα να έχει φτάσει η ώρα 9 το βράδυ και ακόμα να μην έχεις τελειώσει με τις υποχρεώσεις σου! Οπότε, φρόντισε να ξεκινήσεις μια φυσιολογική πρωινή ώρα και να δώσεις ένα boost, ώστε να μην έχει βραδιάσει και να παλεύεις ακόμα να τελειώσεις. Επίσης, μη διακόπτεις κάθε τρεις και λίγο, απαντώντας στα τηλέφωνα. Σε όποιον σου τηλεφωνεί να λες ότι εργάζεσαι και ότι θα τον καλέσεις μετά.

Μην τρως άστατα

Το ότι δε χρειάζεται να ετοιμάσεις ταπεράκι από την προηγούμενη ημέρα δε σημαίνει ότι πρέπει να αφήνεις στην τύχη του το μεσημεριανό γεύμα σου. Ο λόγος; Πολλές φορές, φτάνει 2 το μεσημέρι, πεινάς πολύ και έχεις ξεχάσει να μαγειρέψεις. Με αποτέλεσμα να τρως κάτι πρόχειρο, όπως ένα τοστ, ή να παραγγείλεις κάτι ανθυγιεινό. Μην πέφτεις σε αυτήν την παγίδα και φρόντισε από την προηγούμενη μέρα ή από νωρίς το πρωί να κάνεις ένα διατροφικό πλάνο της ημέρας.

Μην ξεχνάς να πίνεις νερό

Όταν δουλεύουμε μαζί με άλλους και τους βλέπουμε να πίνουν νερό, θυμόμαστε ότι πρέπει να ενυδατωθούμε και εμείς. Όταν όμως είμαστε μόνοι, μπορεί να περάσουν πολλές ώρες και να έχουμε πιει λίγο έως και ελάχιστο νερό. Οπότε φρόντισε να έχεις δίπλα σου ένα γυάλινο μπουκάλι νερό, το οποίο μπορείς να ξαναγεμίσεις όποτε αδειάζει, κι ένα ποτήρι. Το οπτικό ερέθισμα θα σε βοηθήσει να θυμηθείς ότι η ενυδάτωση είναι καίρια για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, την ευεξία και τη συγκέντρωση.

υπολογιστής πάνω σε γραφείο με καρέκλα
James Fitzgerald/ Unsplash

Μην ξεχνάς να σηκώνεσαι

Εντάξει, είπαμε να μην κάνεις πολλά διαλείμματα, αλλά πρέπει να διακόπτεις κάθε τόσο για λίγα λεπτά, ώστε να ξεπιάνεις του μύες σου και να κάνεις stretching, ειδικά αν η καρέκλα σου δεν είναι ειδικά σχεδιασμένη για καθιστική εργασία. Σήκω, κάνε διατάσεις, ίσως και κανένα κάθισμα ώστε να ανακουφίσεις το πιάσιμο λόγω κακής στάσης.

Μην απομονώνεσαι

Επειδή το να δουλεύεις μόνος σου στο σπίτι μπορεί να γίνει και κουραστικό ψυχολογικά, φρόντισε ακόμα και μέσα στην ημέρα να παίρνεις τηλέφωνο ή να επικοινωνείς μέσω social media με κάποιον συνάδελφο ή προϊστάμενό σου, ώστε να πείτε τα της δουλειάς, αλλά και τα νέα σας, για να κοινωνικοποιείσαι και να φτιάχνει η διάθεσή σου. Στο lunch break σου πάρε τηλέφωνο έναν φίλο που μπορεί και αυτός εκείνη την ώρα να κάνει το διάλειμμά του ή απόλαυσε το γεύμα σου στο μπαλκόνι, χωρίς τον υπολογιστή μπροστά σου. Έτσι, οι μπαταρίες σου ξαναγεμίζουν και επιστρέφεις full of energy για να τελειώσεις τη δουλειά.





SHARE