Απονεμήθηκαν τα βραβεία του 75ου Φεστιβάλ Καννών, σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Παλαί, με τη γοητευτική Βιρζινί Εφιρά να αναλαμβάνει χρέη παρουσιάστριας -και μάλιστα είχαν και ελληνικό χρώμα, αφού ο Χρυσός Φοίνικας πήγε σε μια ελληνική συμπαραγωγή.
Όπως είναι γνωστό, στις Κάννες υπάρχουν δύο ομάδες που αποφασίζουν για τα βραβεία: η Επιτροπή (που φέτος είχε πρόεδρο τη μούσα του Πέδρο Αλμοδόβαρ Ρόσι ντε Πάλμα), η οποία απονέμει τα βραβεία Χρυσής Κάμερας και η Κριτική Επιτροπή, που αποφασίζει για τα μεγάλα βραβεία του θεσμού.
Η Κριτική Επιτροπή λοιπόν με πρόεδρο τον Βενσάν Λιντόν, έναν ηθοποιό που αγαπάει το πολιτικό σινεμά, όπως αποδεικνύουν όλες οι επιλογές του, αδιαμφισβήτητα προτίμησε ταινίες με πολιτικό χαρακτήρα, προσπαθώντας τελικά μην αφήσει κανέναν στενοχωρημένο. Ο δε Λιντόν ανέβηκε στη σκηνή μετά από την Πάλμα, που έκλεψε τις εντυπώσεις με την κατακόκκινη τουαλέτα της, και εξέφρασε την άποψη ότι οι πρόεδροι δεν πρέπει να αλλάζουν κάθε χρόνο. «Χρειαζόμαστε άλλα τέσσερα χρόνια», δήλωσε, προκαλώντας γέλια στο κοινό.
O Χρυσός Φοίνικας πήγε στον Ρούμπεν Εστλουντ, που σημείωσε κι ένα προσωπικό ρεκόρ, αφού στη δεύτερη συμμέτοχή του στο φεστιβάλ κατάφερε και πάλι να φύγει με το μεγάλο βραβείο -το πρώτο το είχε πάρει για το «Τετράγωνο» το 2017. Το «Το Τρίγωνο της Θλίψης» («Triangle of Sadness) -μια σατιρική αλληγορία για την παρακμή του καπιταλισμού και του δυτικού πολιτισμού, που γυρίστηκε στη Χιλιαδού της Εύβοιας- προκάλεσε αίσθηση με το καυστικό του χιούμορ και το βιτριολικό του πνεύμα και ξεσήκωσε το απαιτητικό κοινό των Καννών. Η ταινία αναμένεται στις ελληνικές αίθουσες στις 25 Αυγούστου. Τώρα, η έτερη παραγωγή που γυρίστηκε στη χώρα μας, δηλαδή το «Crimes of Future» του Ντέιβιντ Κρονενμπεργκ, δεν κατάφερε να αποσπάσει καμία διάκριση. Αυτή δε, είναι η έκτη φορά που ο Καναδός auteur φεύγει με άδεια χέρια από τις Κάννες.