Πώς ένα λικέρ μαστίχα χώρεσε μέσα του ολόκληρο το ελληνικό καλοκαίρι
Δεν περίμενα ποτέ ότι θα σταματούσα το scroll για ένα λικέρ. Και σίγουρα δεν περίμενα ότι θα κατάφερνε να με συγκινήσει και να με ταξιδέψει -κυριολεκτικά και μεταφορικά. Κι όμως κάπως έτσι έγινε.
Σε ένα από τα αμέτρητα scrolling, κάπου ανάμεσα σε ώρες γραφείου, γυμναστήριο και βραδινή χαλάρωση, ένα βίντεο με απέραντο γαλάζιο, υπέροχο λευκό και πινελιές χρυσαφένιας αμμουδιάς με έκανε να σταθώ λίγο παραπάνω και να θέλω να δω κι άλλο.
Χάρη στην καμπάνια Greek Up Your World του Skinos, του γνωστού λικέρ μαστίχας που εδώ και χρόνια συνδέεται με το ελληνικό καλοκαίρι κατάφερα μέσα σε μια βαρετή ώρα στο σπίτι να βρεθώ σε κάθε ηλιόλουστο και παραθαλάσσιο σημείο της Ελλάδας, να ανυπομονώ για τις διακοπές μου και να φλερτάρω με την ιδέα να κλείσω το επόμενο ταξίδι μου σε κάποιο από τα αμέτρητα νησιά της Ελλάδας στο οποίο δεν έχω πάει.


Βλέποντας κανείς την καμπάνια του Skinos καταλαβαίνεις ότι δεν προσπαθεί να σου πουλήσει κάτι με την ψυχρή έννοια του πράγματος, αλλά προσπαθεί περισσότερο να σου θυμίσει κάτι. Κάτι που ίσως έχεις ξεχάσει από την ταχύτητα της καθημερινότητας -ότι το ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι απλώς μια εποχή. Είναι επιστροφή στην ομορφιά, στην ανεμελιά, στην παιδικότητα, στον έρωτα.
Η νέα καμπάνια, μέσα από μια σειρά μικρών, ατμοσφαιρικών φιλμ, μιλάει για το καλοκαίρι με τρόπο βιωματικό και ρομαντικό -με κάθε έννοια της λέξης. Δεν δείχνει καρτποσταλικά τοπία ούτε φανταχτερές διακοπές. Αντίθετα, αναδεικνύει τις μικρές στιγμές που όλοι κουβαλάμε μέσα μας -ένα μεσημέρι με το ραδιόφωνο να παίζει σιγανά, μια πετσέτα απλωμένη στο τσιμέντο, ένα φιλί σε κάποιο σοκάκι, το χρώμα στους τοίχους που ξεθωριάζει από τον ήλιο, μια σκιά ευεργετική για έναν υπνάκο σε μια χρυσαφένια παραλία, ένα κύμα που σκάει στα πόδια σου.
Και φυσικά, ένα ποτήρι παγωμένο λικέρ Skinos, που είναι εκεί για να σε δροσίσει και να σου θυμίσει τη γεύση της παράδοσης. Άλλωστε, η γεύση του Skinos είναι από μόνη της εμπειρία -φίνα, αρωματική, με εκείνο το χαρακτηριστικό άρωμα της μαστίχας που σε μεταφέρει αμέσως σε κυκλαδίτικες αυλές, πεύκα, λευκά τραπεζάκια, και νύχτες με ανοιχτά παράθυρα. Είναι ένα ποτό που δεν θες να το πιεις βιαστικά. Θες να το αφήσεις να σταθεί λίγο, να παγώσει σωστά, να το σερβίρεις με μεράκι και να σου φτιάξει διάθεση.
Η καμπάνια Greek Up Your World αξιοποιεί αυτή τη βαθιά συναισθηματική σύνδεση και την αποτυπώνει μέσα από προτάσεις που μοιάζουν με μικρά ποιήματα. Μερικές από αυτές που ξεχωρίσαμε «Το καλοκαίρι, η θάλασσα δεν είναι προορισμός. Είναι επιστροφή», «Καμία σκέψη δεν είναι αρκετά θορυβώδης ώστε να μην ησυχάζει μπροστά στη Θάλασσα», «Το καλοκαίρι έχει μία συγκεκριμένη αισθητική. Το θέμα δεν είναι αν σου ταιριάζει εσένα. Το θέμα είναι αν εσύ ταιριάζεις σε αυτή» και «Το καλοκαίρι είναι τόσο ελεύθερο που κάποια πράγματα φαίνονται τόσο μηχανικά».
Αυτές οι φράσεις, σε συνδυασμό με εικόνες που μοιάζουν βγαλμένες από κινηματογραφικά καρέ, δημιουργούν κάτι πολύ περισσότερο από μια διαφημιστική καμπάνια. Δημιουργούν ένα μανιφέστο καλοκαιριού, ένα κάλεσμα να επιστρέψουμε σε αυτά που έχουν αξία, όπως το φως, την απλότητα, τη μνήμη.
Καθώς περιηγηθήκαμε στο Instagram του Skinos, νιώσαμε ότι κάθε φιλμ λειτουργεί σαν μια μικρή υπενθύμιση ότι μπορείς να ζήσεις το καλοκαίρι ακόμα κι αν δεν βρίσκεσαι σε κάποιο νησί. Ότι η επιστροφή είναι περισσότερο κατάσταση ψυχής παρά γεωγραφική μετατόπιση. Και ότι κάποιες φορές, όλα όσα χρειάζεσαι για να ξαναβρείς τον ρυθμό σου είναι μια αυλή, ένας projector, ένα δροσερό λικέρ και καλή παρέα.
Για όσους από εμάς μένουμε στην πόλη, ο Skinos λειτουργεί σχεδόν σαν τελετουργικό. Ένα παγωμένο ποτήρι λικέρ, ίσως με τόνικ ή ένα φυλλαράκι δυόσμου, και μια παύση από τη φασαρία, χαλαρά στο μπαλκόνι ή τη βεράντα της πόλης, αναπολώντας παλιά καλοκαίρια και ανυπομονώντας για τα επόμενα.
Το ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι απλά μια εποχή. Είναι τρόπος ζωής. Και ο Skinos, φέτος, μας τον θύμισε με τον πιο γλυκό, αληθινό και ελληνικό τρόπο.