Το Όσκαρ Β΄Ανδρικού Ρόλου πήγε στον πρωταγωνιστή του «Moonlight», Mαχαρσάλα Αλί, που έγινε ο πρώτος Μουσουλμάνος που λαμβάνει διάκριση στην ιστορία του θεσμού.
Το Όσκαρ μακιγιάζ πήγε στην ταινία «Ομάδα αυτοκτονίας» και οι συντελεστές αφιέρωσαν το βραβείο στους μετανάστες και στους πρόσφυγες όλου του πλανήτη. Συγκινητική στιγμή ήταν όταν ο Κέβιν Ο’ Κόνελ πήρε το Oσκαρ για τον ήχο στην ταινία «Αντιρρησίας συνείδησης» του Μελ Γκίπσον, μετά από είκοσι μία φορές που ήταν υποψήφιος.
To Όσκαρ για το καλύτερο ντοκιμαντέρ πήγε στο «OJ: Made in America» του Έζρα Έντελμαν, που το αφιέρωσε στα θύματα της αστυνομικής βίας.
Το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου πήγε σύμφωνα με όλα τα προγνωστικά στη Βαϊόλα Ντέιβις για το «Fences», η οποία στο τέλος του συγκινητικού της λόγου ξέσπασε σε λυγμούς και ευχαρίστησε τον captain-o- my captain Ντένζελ Ουάσινγκτον.
Ο «Εμποράκος» του Ασγκάρ Φαραντί κέρδισε το βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας κι όχι ο «Τόνι Ένρτμαν», όπως πίστευαν οι περισσότεροι.
Ο Ιρανός σκηνοθέτης όμως δεν ήταν παρών, καθώς είχε δηλώσει εκ των προτέρων ότι δεν θα παρευρεθεί στην τελετή εξαιτίας του νόμου Τραμπ για τους μετανάστες από τη χώρα του και τις υπόλοιπες μουσουλμανικές χώρες. Στον ευχαριστήριο λόγο που έστειλε, όπου εξήγησε τον λόγο της απουσίας του και κάλεσε τους καλλιτέχνες να λειτουργήσουν με σύμπνοια.
Ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, ανεβαίνοντας στη σκηνή για την απονομή του Όσκαρ Μικρού Μήκους Animation που τελικά πήγε στο «Piper» της Pixar, δήλωσε ότι «ως Μεξικανός και ως άνθρωπος, είναι ενάντια σε κάθε τοίχο που θέλει να μας χωρίσει».
Το Όσκαρ Μεγάλου Μήκους Animation αντίστοιχα κέρδισε το «Zootopia» της Disney.
Το Όσκαρ Οπτικών Εφέ πήγε στο «Βιβλίο της Ζούγκλας».
Οι πρωταγωνιστές του «Fifty Shades of Grey», ο Τζέιμι Ντόρναν και η Ντακότα Τζόνσον με τουαλέτα που θύμιζε παλιό Χόλιγουντ, παρουσίασαν το Όσκαρ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, που πήγε στο «La La Land».
Το Όσκαρ για το Μοντάζ κέρδισε Ο « Αντιρρησίας συνείδησης» - δεύτερο για την ταινία του Μελ Γκίμπσον- και μεγάλη έκπληξη της βραδιάς.
Το βραβείο για το καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους κέρδισε το «The White Helmets» όμως οι δύο εκπρόσωποι των Λευκών Κρανών, των διάσημων διασωστών που δρουν στις περιοχές που ελέγχουν οι αντάρτες στη Συρία, δεν μπόρεσαν να βρεθούν στην τελετή, λόγω της πίεσης της δουλειάς τους, που οφείλεται στην κλιμάκωση των βομβαρδισμών. Στη συνέχεια το Όσκαρ για την καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους απονεμήθηκε στο «Sing».
Ο Τζίμι Κίμελ, ενώ η βραδιά συνεχίζεται, κάνει ένα ακόμα σχόλιο με πολιτική σημασία, λέγοντας: «Είμαστε πάνω από 2 ώρες ζωντανά και ο Ντόναλντ Τραμπ δεν έχει τουιτάρει ακόμα τίποτα. Αρχίζω να ανησυχώ!».
Ο Χαβιέ Μπαρδέμ, ανεβαίνοντας στη σκηνή για να απονείμει το Όσκαρ Φωτογραφίας, μιλά για την αγαπημένη του Μέριλ Στριπ και την ερμηνεία της στην «Εκλογή της Σόφι». Οι δυο τους παρουσιάζουν το βραβείο, που κερδίζει ο Σουηδός Λίνους Σάντγκρεν για τη δουλειά του στο «La La Land».
Γνωστοί ηθοποιοί, πολλοί εκ των οποίων είναι υποψήφιοι, διαβάζουν πικρόχολα tweets που αναφέρονται σε αυτούς, προκαλώντας το γέλιο, και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο κλείνει το βιντεάκι με μια «απαγορευμένη» λέξη.
Τα μουσικά βραβεία δεν μας επιφύλασσαν εκπλήξεις: έτσι το Όσκαρ Μουσικής πήγε στον Τζάστιν Χέργουιτζ για το δημοφιλές soundtrack του «La La Land» και το Όσκαρ Τραγουδιού στο «City of Stars» από την ίδια ταινία, τα οποία ερμήνευσε ζωντανά ο John Legend.
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην γίνει αναφορά στους καλλιτέχνες που «έφυγαν» την προηγούμενη χρόνια (Τζιν Γουάιλντερ, Μάικλ Τσιμίνο, Αντρέι Βάιντα, Γκάρι Μάρσαλ, Εμανουέλ Ριβά, Αντόν Γιέλτσιν, Πρινς, Τζον Χερτ, Αμπάς Κιαροστάμι, Ντέμπι Ρέινολντς, Κάρι Φίσερ) αλλά και στον Μπιλ Πάξτον, που ο αιφνίδιος θάνατός του το Σάββατο κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης σόκαρε τους συναδέρφους του.
Το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου πήγε στο «Manchester by the Sea» και αυτό του Διασκευασμένου Σεναρίου στο «Moonlight».
Στη συνέχεια, το Όσκαρ Σκηνοθεσίας απονέμεται στον Ντάμιεν Σαζέλ για το «La La Land», που στα 32 του χρόνια γίνεται ο νεότερος σκηνοθέτης που έχει λάβει το συγκεκριμένο βραβείο.
Η ομάδα της ταινίας αναστενάζει με ανακούφιση, καθώς έχει δει πολλά από τα αγαλματάκια να γλιστρούν μέσα από τα χέρια της.
Η αγωνία κορυφώνεται, καθώς φτάνει η ώρα για τα μεγάλα βραβεία του Α΄ ανδρικού και γυναίκειου ρόλου.
Ο Κέισι Άφλεκ δικαιώνει τα προγνωστικά και η Μπρι Λάρσον του απονέμει το βραβείο για την εκπληκτική του ερμηνεία στο «Manchester by the Sea», αν και οι δυο τους δεν έχουν τις καλύτερες σχέσεις.
Η Εμμα Στόουν από την άλλη κερδίζει το βραβείο για την ερμηνεία της στο «La La Land», αλλά και τις εντυπώσεις στο κόκκινο χαλί με την υπέροχη χρυσή τουαλέτα της. Ευχαριστεί πρώτες τις συνυποψήφιές της και συνεχίζει με τον σκηνοθέτη και τον συμπρωταγωνιστή της, Ράιαν Γκόσλινγκ, που «την έκανε να γελά», όπως δήλωσε.
Η πιο άβολη στιγμή στην ιστορία του θεσμού ήρθε στο τέλος με τον Γουόρεν Μπίτι να ανακοινώνει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας και να το δίνει στο «La La Land».
Στα επόμενα λεπτά επικρατεί σύγχυση και ο Μπίτι εξηγεί ότι του έδωσαν κατά λάθος ξανά τον φάκελο με το όνομα της Έμα Στόουν, Το βραβείο τελικά κερδίζει το «Moonlight», προκαλώντας τους πανηγυρισμούς του team της ταινίας.
Σίγουρα όμως αυτή η ατυχής στιγμή θα μείνει σε όλους αξέχαστη.
Πηγή φωτογραφιών: Associated Press