Γκουίνεθ Πάλτροου
Φωτογραφία: AP Images
ΓΚΟΥΙΝΕΘ ΠΑΛΤΡΟΟΥ

Ο ελιτίστικος χιπισμός της Γκουίνεθ Πάλτροου


Η 49χρονη Γκουίνεθ Πάλτροου έχει κατά καιρούς συστηθεί στο κοινό ως ηθοποιός, τραγουδίστρια, αλλά και συγγραφέας μαγειρικής. Τώρα και sex coach. Ο πιο πολυσυζητημένος της, όμως, ρόλος είναι αυτός της ιδρύτριας της Goop. Δικαίως, αν σκεφτεί κανείς πως έχει πουλήσει μέχρι και κεριά με άρωμα αιδοίου.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90, τότε που οι πληροφορίες μας για τους αγαπημένους μας ηθοποιούς προέρχονταν αποκλειστικά και μόνο από τα περιοδικά και τις προσεγμένες συνεντεύξεις τους, τα μοναδικά που γνωρίζαμε για την Πάλτροου ήταν πως είναι η νέα σύντροφος του Μπραντ Πιτ (μια περίοδο κυκλοφορούσαν και με ασορτί κουρέματα) και πως έχει συμμετάσχει στο Seven.

Σε καμία περίπτωση δεν είχε το προφίλ της «εκκεντρικής», περισσότερο μάλλον της «αδιάφορης» -η φρενίτιδα άλλωστε που επικρατούσε γύρω από το πρόσωπο του Πιτ δεν βοηθούσε στο «χτίσιμο» της δικής της δημόσιας εικόνας. Το ζευγάρι χώρισε το 1997 με την ίδια να δηλώνει αργότερα ότι τότε δεν ήταν έτοιμη για γάμο και νιώθει άσχημα που πλήγωσε τον Πιτ, καθώς ήταν σε άσχημη κατάσταση εκείνη την περίοδο της ζωής της.

Λίγο μετά ξεκίνησε να βγαίνει και με τον Μπεν Άφλεκ, μια σχέση που κράτησε περίπου 3 χρόνια. Το 1998 έγινε και παγκοσμίως γνωστή με το ρόλο της στην ταινία «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», για τον οποίο κέρδισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης Ηθοποιού, δύο βραβεία Σωματείου Ηθοποιών Α' Γυναικείου Ρόλου και Καλύτερου Καστ. Όπως πρόσφατα δήλωσε, η βράβευση αυτή συνοδεύτηκε και με πολλές αρνητικές κριτικές, που την έκαναν να αναρωτηθεί αν αγαπάει πραγματικά τον χώρο του κινηματογράφου. «Όχι, δεν σκέφτηκα αν αξίζει να συνεχίσω, απλώς αναρωτήθηκα ποια πρέπει να είμαι από εδώ και στο εξής, προς τα που πηγαίνω»

Φωτογραφία: AP Images

Λίγα χρόνια αργότερα γνωρίζει τον τραγουδιστή των Coldplay, τον Κρις Μάρτιν, και το 2004 απέκτησε το πρώτο της παιδί, την Απλ Μπλάιθ Άλισον Μάρτιν -η ίδια εξήγησε στην Όπρα το ασυνήθιστο όνομα της κόρης της ως εξής: «Ακουγόταν τόσο γλυκό και μου έφερνε στο μυαλό μια τόσο όμορφη εικόνα. Ξέρεις, τα μήλα είναι τόσο γλυκά και θρεπτικά και αναφέρονται και στη Βίβλο. Απλά σκέφτηκα ότι ακουγόταν τόσο αξιαγάπητο και... καθαρό! Και απλά σκέφτηκα, "Τέλειο!"». Παρά τις αμφιβολίες της, η ανοδική της κινηματογραφική πορεία συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια, καθώς το 2005 έλαβε υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ηθοποιού (σε Δραματική ταινία) για το ρόλο της στο «Proof», ενώ τo 2008, εμφανίστηκε στη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της καριέρας της, την ταινία Iron Man. Στο μεταξύ, γεννήθηκε και ο γιος της, ο Μωυσής Μπρους Άντονι Μάρτιν. Η γέννηση του δεύτερου παιδιού της συνοδεύτηκε από επιλόχειο κατάθλιψη. To 2008 δημιούργησε και το 3ο της «παιδί» -το website Goop. Η ονομασία του προέρχεται από τα αρχικά του ονόματος και του επωνύμου της, ενώ η ίδια έχει δηλώσει «η ονομασία ήθελα να σημαίνει τα πάντα και τίποτα ταυτόχρονα» ενώ δικαιολόγησε τα δύο «O», λέγοντας «κάθε επιτυχημένη επιχείρηση έχει μια ανάλογη επανάληψη». Αρχικά συστήθηκε ως brand ευζωίας -πλέον όμως κατηγορείται πως εμπεριέχει «σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία», γεμάτο «παραπληροφόρηση».

Ενώ, λοιπόν, στην αρχή το Goop δεν ήταν κάτι παραπάνω από ένα newsletter με την οπτική της Πάλτροου σχετικά με την καθημερινότητά της, σύντομα απέκτησε τη μορφή brand και το 2015 απασχολούσε περίπου 25 εργαζόμενους, οι οποίοι μέσα σε έναν χρόνο διπλασιάστηκαν. Την ίδια περίοδο η Πάλτροου χωρίζει από τον Κρις Μάρτιν και επιστρέφει μόνιμα στην Αμερική. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται πλέον στην Καλιφόρνια και το Goop έχει συνδέσει το όνομα του με την «αποτοξίνωση» -αυτό τουλάχιστον μοιάζουν να αναζητούν οι πελάτες στο ανερχόμενο site, που πλέον λειτουργεί και ως e-shop.

Η πρώτη «ένδοξη» στιγμή του site ήταν το 2015, όταν η Πάλτροου προσπάθησε να αποδείξει μέσα από το (διαδεδομένο για τα αμερικανικά δεδομένα) «food stamp challenge» πως μπορεί να ζήσει με 29$ την εβδομάδα. Εγκατέλειψε την προσπάθειά της μέσα σε 4 μέρες, δικαιώνοντας εν μέρει τους επικριτές της που υποστήριζαν πως το προϊόντα που προωθεί μέσα από το site της είναι εξωφρενικά ακριβά. Το 2017 το Goop λαμβάνει και μια μήνυση από την ομάδα υπεράσπισης καταναλωτών «Truth in Advertising», το οποίο κατήγγειλε το Goop για πάνω από 50 wellness πρακτικές που πρότεινε στο κοινό του, χαρακτηρίζοντάς τες επικίνδυνες και ψευδείς».

Και όμως, το site δεν δίστασε να ισχυριστεί πως το να βάλει μια γυναίκα ένα κρυστάλλινο αβγό από αχάτη στον κόλπο της θα τη βοηθήσει να ισορροπήσουν οι ορμόνες της, ενώ μόλις πριν λίγους μήνες ένας άντρας από το Τέξας υπέβαλλε μήνυση στην εταιρεία, επειδή, όπως ισχυρίζεται, το κερί «με άρωμα αιδοίου» που αγόρασε από το Goop εξερράγη. Αξίζει να σημειωθεί πως το κερί κόστιζε 75$ -οτιδήποτε υπάρχει στο Goop είναι εξεζητημένα ακριβό, αλλά και περιττό: ένας Between Legs Mirror κοστίζει 64$ και δεν διαφέρει σε τίποτα από έναν κλασικό καθρέφτη, ενώ 9 φακελάκια τσάι κοστίζουν 30$. Πολλά από τα προϊόντα της Πάλτροου έχουν χαρακτηριστεί «επικίνδυνα».

Το Goop σύμπαν όμως γίνεται τόσο εξωφρενικό, που καταλήγει να περάσει σε μια άλλη σφαίρα: από τη μια, έχουμε την απροκάλυπτη παρωδία (μέχρι και το Modern Family είχε δημιουργήσει τη δική του Goop εταιρία, όπου η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας Ντάνφι περνούσε τα πάνδεινα από τη «φευγάτη» εργοδότρια της) και από την άλλη. έχουμε το Netflix, όπου δεν δίστασε να μεταδώσει το Goop Lab (2020). Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε και τη νέα του σειρά με τίτλο «Sex, Love and Goop», που έχει ως στόχο τη βελτίωση των σχέσεων και της σεξουαλικής ζωής έξι θαρραλέων ζευγαριών.

Το Goop Lab (2020) είναι μια μίνι σειρά-ντοκιμαντέρ όπου η Πάλτροου και η ομάδα της δοκιμάζουν διάφορες εναλλακτικές θεραπείες ευεξίας -ή για να το πούμε πιο απλά, μεταξύ άλλων έρχονται σε οργασμό και κάνουν και χρήση ψυχεδελικών ουσιών. Και αν το να μιλήσουμε για τον γυναικείο οργασμό είναι το bonus της ιστορίας που πάντα υποστηρίζουμε, άλλα σημεία του ήταν αρκετά αμφιλεγόμενα, οδηγώντας το βρετανικό NHS να κατηγορήσει την Πάλτροου για «παραπληροφόρηση στη δημόσια υγεία».

Βέβαια δεν είναι η μόνη φορά που η ιδρύτρια του Goop και το NHS δεν μοιάζουν να συμπλέουν, καθώς η πρώην ηθοποιός δεν δίστασε να μιλήσει και για τον Covid-19 και να πει πως για να ενισχύσει την ανάρρωση της από τον ιό ακολουθεί αυστηρά μια «κετογονική και βασισμένη στα λαχανικά» διατροφή, χωρίς ζάχαρη ή αλκοόλ, εξηγώντας πως νηστεύει μέχρι τις 11 καθημερινά και κάνει σάουνα. Πρόσθεσε δε ότι απευθύνθηκε σε χειροπράκτη γιατρό, ο οποίος της συνέστησε μια «ενορατική νηστεία» ως θεραπεία. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο καθηγητής Stephen Powis του NHS έσπευσε να δηλώσει πως αυτές «δεν είναι καθόλου οι λύσεις που θα συστήναμε».

Ταυτόχρονα πλήγμα στην εικόνα της εταιρείας ήταν η δήλωση πρώην εργαζομένων για «τοξικό κλίμα» και πως ήταν «δυστυχισμένοι». Δεν μοιάζει άλλωστε τυχαίο πως σύμφωνα με το Insider 140 υπάλληλοι της εταιρείας παραιτήθηκαν μέσα σε δύο μόλις χρόνια, ενώ οι μισθοί τους ήταν κατά 40% χαμηλότεροι σε σχέση με άλλες εταιρείες. Επιπλέον, οι υπάλληλοι δηλώνουν πως δέχονται επίσης, πολύ πιεστική συμπεριφορά από την ίδια την ηθοποιό.

Στο νεότερο Sex, Love and Goop παρακολουθούμε έξι ζευγάρια (διαφορετικής ηλικίας, φυλής και σεξουαλικού προσανατολισμού) που σε συνεργασία με ειδικούς συμβούλους μαθαίνουν νέους τρόπους για να ενισχύσουν τη μεταξύ οικειότητα, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούν μεθόδους και εργαλεία που θα βελτιώσουν τη σεξουαλική τους απόλαυση. Στο e-shop του Goop άλλωστε φιγουράρουν και δύο νέα προϊόντα: ένας δονητής και ένα συμπλήρωμα για τη γυναικεία λίμπιντο.

Φωτογραφία: AP Images

Η Πάλτροου μοιάζει πλέον να ζει στο δικό της σύμπαν -ένα σύμπαν σύγχρονου ελιτιστικού χιπισμού, γεμάτο ενεργειακούς κρυστάλλους και πανάκριβα βότανα αποτοξίνωσης. Στην κορυφή όμως της πυραμίδας της διατηρεί σε προνομιακή θέση τη γυναικεία απόλαυση -και εδώ μας βρίσκεις συμμάχους της. Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως και τα πιο απομακρυσμένα ανθρώπινα σύμπαντα, κάποιες στιγμές μπορεί να ευθυγραμμίζονται.





SHARE