Από τις πιο δυναμικές φωνές της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ο Θανάσης Χειμώνας με αφορμή την κυκλοφορία του καινούργιου του βιβλίου («Ο κύριος Τέλειος» εκδόσεις Πατάκη) εξομολογείται όσα τον εμπνέουν, αποκαλύπτει τις ιστορίες που τον στοιχειώνουν, μιλάει για τη σχέση του με τους γονείς του -τον Γιώργο Χειμώνα και τη Λούλα Αναγνωστάκη- παραδέχεται τις κρυφές αδυναμίες του και εξηγεί την παρουσία στα social media.
«Τον "Κύριο Τέλειο" τον έγραψα το 2018-19, ήταν μάλιστα να βγει το φθινόπωρο του ‘19. Πάντα είχα την αίσθηση ότι όταν μου αρέσει μια κοπέλα που είναι με κάποιον άλλο, αυτός ο άλλος είναι τέλειος. Μόνο που εδώ, ο συγκεκριμένος, που λειτουργεί ως το αντίπαλο δέος του κεντρικού ήρωα, του Φώτη, είναι όντως τέλειος: είναι πολύ όμορφος, πολύ καλός, πολύ ευγενικός, πολύ μορφωμένος, τόσο "τέλειος" που δεν αντιμετωπίζεται. Ο Φώτης από την άλλη, είναι, θα έλεγα, ένας τυπικός αντι-ήρωας: δεν ξέρει πού πατάει και πού βρίσκεται, είναι τεμπέλης, κυνικός, συνειδητά έχει επιλέξει να ζει έτσι. Πιθανότατα δεν θα τον έκανα παρέα, αλλά με ενδιέφερε ως ψυχοσύνθεση. Θεωρώ ότι λογοτεχνικά έχει ενδιαφέρον η αντίθεσή του με τον κύριο Τέλειο. Κάνει όμως κι αυτός τον δικό αγώνα. Έχει εγκλωβιστεί σε αυτή την κατάσταση, ίσως λόγω της μοίρας, ίσως από δικές του επιλογές, έχει ένα σκοτεινό παρελθόν, όπως όλοι σχεδόν οι ήρωες των βιβλίων μου. Ίσως το γεγονός ότι είναι εισοδηματίας τον έκανε να επαναπαυτεί, ίσως απλώς δεν έχει κανένα ταλέντο, αλλά πολεμάει με τον τρόπο του, προσπαθεί να αποδομήσει τον αντίπαλό του -πολύ κλασική τακτική- για να κερδίσει την Ματίνα, τελικά όμως ο ίδιος ο Τέλειος τον βοηθάει σε κάποια φάση.
Εκτός από τη Ματίνα, που είναι το μήλον της έριδος, τα υπόλοιπα πρόσωπα δεν έχουν σχέση με τον κύριο Τέλειο, έρχονται από το περιβάλλον του Φώτη. Υπάρχει ο κολλητός του φίλος, ο Πάνος, και μια κοπέλα, η Ροξάνα, που είναι ιερόδουλη στη Φυλής. Για εμένα όλοι οι ήρωες είναι ισάξιοι με τον κεντρικό χαρακτήρα, προσπαθώ να τους καταλάβω και να τους περιγράψω ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Κι η αλήθεια είναι ότι σχεδόν πάντα συμπαθώ περισσότερο κάποιον άλλο πολύ περισσότερο από τον κεντρικό ήρωα. Σε αυτή την περίπτωση, η Ροξάνα είναι η αγαπημένη μου. Έχω μια εκτίμηση στις γυναίκες που κάνουν αυτή τη δουλειά, την οποία θεωρώ σημαντική για το κοινωνικό σύνολο, αλλά πιστεύω ότι στη σύγχρονη λογοτεχνία παρουσιάζονται κάπως επιφανειακά: είτε ως θύματα είτε ως μέγαιρες. Η Ροξάνα λοιπόν δεν είναι τίποτα από τα δύο, είναι όμως η πιο ουσιαστική σχέση της ζωής του Φώτη.