Η Rita, ήταν μια άλλη ιστορία. Η Margarita Carmen Cansino, κόρη ενός Ισπανού χορευτή, μετανάστη στο Μπρούκλιν και ενός showgirl των Ziegfeld Follies, χόρευε σχεδόν πριν περπατήσει, παρότι ο χορός δεν της άρεσε ιδιαίτερα (!). Ίσως επειδή ολόκληρη η παιδική της ηλικία, ήταν μια ατέλειωτη πρόβα. Στα 12 της, κιόλας, ο πατέρας της την έβγαλε από το σχολείο και άρχισε να την παίρνει μαζί του, στη «δουλειά». Οι Cansinos (σ.σ. υποτίθεται πως ήταν αντρόγυνο, η Rita φορούσε σέξι κοστούμια, βαρύ μακιγιάζ και ο πατέρας της, τη σύστηνε παντού ως τη «μικρή μου γυναικούλα»), χόρευαν σε πάρτι και γιορτές επί πληρωμή ή παρουσίαζαν dance acts σε καζίνο και clubs στην Τιχουάνα, στο Μεξικό ή οπουδήποτε αλλού μια ανήλικη χορεύτρια θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Ορισμένοι βιογράφοι της Hayworth υποστηρίζουν σοβαρά πως ο Eduardo Cansino κακοποιούσε σεξουαλικά την κόρη του, για πολλά χρόνια.
Στα 16 της υπέγραψε το πρώτο της συμβόλαιο με την 20th Century Fox -πάντα ως Rita Cansino-, μετά με στην Columbia και έπαιξε σε καμιά δεκαριά ταινίες ως φλογερή Λατίνα. Στα 19 της παντρεύτηκε τον Ed Judson, έναν δαιμόνιο πωλητή αυτοκινήτων ο οποίος -όπως ακριβώς ο πατέρας της- ήταν άξεστος, βίαιος, υπέρμετρα φιλόδοξος και ήθελε να ελέγχει κάθε πτυχή της ζωής της. Εκείνος αποφάσιζε σε ποιες ταινίες θα έπαιζε, τι θα φορούσε, πώς θα μιλούσε. Εκείνος της επέβαλε να αδυνατίσει, να κάνει voice coaching, να αλλάξει την εμφάνισή της, για να αποκτήσει πιο φίνα, «αγγλοσαξονικά» χαρακτηριστικά. Προωθούσε την καριέρα της με πληρωμένα αρθράκια ή φωτογραφίες στις εφημερίδες και την πίεζε να πάει στο κρεβάτι με τους ισχυρούς άντρες του studiοs, ανταλλάσσοντας σεξ με καλύτερους ρόλους, Αν εκείνη του έφερνε αντίρρηση, τη χτυπούσε. Ή την απειλούσε με ξυλοδαρμό. Χάρη στη δική του επιμονή η Rita έβαψε τα μαλλιά της κόκκινα, άλλαξε το επίθετό της σε «Hayworth» κι έκανε ηλεκτρόλυση στο πρόσωπό της, εξαλείφοντας την ανεπιθύμητη τριχοφυϊα, έτσι ώστε να ανέβει η «γραμμή» του μετώπου της και να μεγαλώσει το πρόσωπό της. Και πάλι, όποτε κοιταζόταν στον καθρέφτη, δεν έβλεπε την «Μεγάλη Αμερικανίδα Θεά του Έρωτα», όπως την αποκαλούσε ο Τύπος. Η άγνωστη που της αντιγύριζε το βλέμμα, ήταν μια φοβισμένη γυναίκα.