fbpx Tρεις σύγχρονες Χάριτες δημιούργησαν ελληνικό τζιν και το έβαλαν σε ένα μπουκάλι γεμάτο χάρη | BOVARY
Tρεις σύγχρονες Χάριτες δημιούργησαν ελληνικό τζιν και το έβαλαν σε ένα μπουκάλι γεμάτο χάρη | 0 bovary.gr
Tρεις σύγχρονες Χάριτες δημιούργησαν ελληνικό τζιν και το έβαλαν σε ένα μπουκάλι γεμάτο χάρη | 0 bovary.gr
SHARE
GRACE

Tρεις σύγχρονες Χάριτες δημιούργησαν ελληνικό τζιν και το έβαλαν σε ένα μπουκάλι γεμάτο χάρη


Σε μια χώρα που έχει τη δική της παράδοση στα οινοπνευματώδη και τα αποστάγματα, τρεις τολμηρές Ελληνίδες επέλεξαν να δημιουργήσουν ένα ποτό, οι ρίζες του οποίου βρίσκονται στη Δυτική Ευρώπη.

Το τζιν είναι οινοπνευματώδες ποτό, γνωστό για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στο δημοφιλές τζιν τόνικ καθώς και για τη φιλική συμμετοχή του σε μερικά από τα πιο εντυπωσιακά κοκτέιλ. Χρονολογείται από την εποχή του Μεσαίωνα, όπου αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως φάρμακο (όπως πολλά οινοπνευματώδη) και έχει ως βάση αποστάγματα κωνοφόρων φυτών.

Η Λίλα, η Χαρά και η Κατερίνα αφηγούνται στο Bovary.gr, την ιστορία τους και συστήνουν το Grace.  Ενα τζιν γεμάτο χάρη, που σε πολύ σύντομο διάστημα απέκτησε τη δική του προνομιακή θέση στα καλογυαλισμένα ράφια των bartender.

«Η αγορά της ποτοποιίας στην Ελλάδα, εξελίσσεται  συνεχώς. Νέοι άνθρωποι με γνώσεις κέφι και μεράκι δημιουργούν, πειραματίζονται καινοτομούν και τολμούν να καταπιαστούν με καινούργια πράγματα. Η Ελληνική φύση είναι ένα τεράστιο βιοχημικό εργαστήριο και προσφέρει απίστευτη έμπνευση για δημιουργία. Ήταν τεράστια πρόκληση για μας να ασχοληθούμε με ένα ποτό με μακρά ιστορία και παράδοση, ωστόσο το τζίν είναι ένα απόσταγμα που η ουσία του βρίσκεται στα αρώματα του και από αυτά διαθέτουμε άφθονα στην Ελλάδα». 

Η έμπνευση και η ιδέα προέκυψε από δυο καθοριστικούς παράγοντες: H μακρά ιστορία μιας εταιρίας στον Ελληνικό χώρο της ποτοποιίας και η Σκωτσέζικη καταγωγή και εμπειρία στην διεθνή αγορά ποτού του John Cowden συζύγου της Λίλας μιας εκ των τριών παραγωγών. 

H Χαρά&Κατερίνα Κατσού από την ποτοποία Αβαντες στην Χαλκίδα και η Λίλα Δημοπούλου από την εταιρία LKC, εισαγωγική εταιρία ποτών με εξειδίκευση στην αγορά του Premium, συναντήθηκαν πριν από περίπου14 μήνες στο πλαίσιο μιας εμπορικής έκθεσης. Πολύ γρήγορα κατάλαβαν ότι μοιράζονται το ίδιο πάθος για την δουλειά τος, τις ίδιες αρχές και την ίδια φιλοσοφία. Επίσης πολύ γρήγορα κατάλαβαν ότι είχαν και μια κοινή φιλοδοξία: να φτιάξουν ένα ελληνικό Τζιν. 
«Με πολύ ειλικρίνεια και αυτογνωσία βάλαμε κάτω τα δυνατά σημεία της κάθε εταιρίας και αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε αυτά με απόλυτο σεβασμό ο ένας στις δεξιότητες του άλλου. 
Ωστόσο βάλαμε δυο κανόνες στην αρχή που μέχρι τώρα τηρούμε απαρέγκλιτα :
1. Θα το απολαύσουμε (we will have fun όπως λέει και ο John) 
2. Εάν το τελικό αποτέλεσμα δεν μας ικανοποιεί δεν θα το λανσάρουμε καθόλου.
Με άλλα λόγια βάλαμε πολύ ψηλά τον πήχυ και αποφασίσαμε να δουλέψουμε σαν ομάδα και να το χαρούμε» εξομολογούνται οι τρεις συνεργάτιδες.

Σε τι διαφοροποιείται το τζιν σας από τα υπόλοιπα τζιν του εμπορίου ρωτάω τις τρεις επιχειρηματίες.. 

«Ειλικρινά δεν θα ξέραμε από πού να αρχίσουμε: Βοτανικά στοιχεία όπως ο κρίταμος που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί στην ποτοποιία, καινοτόμες και χρονοβόρες τεχνικές όπως αυτή της υδροατμοαπόσταξης, (τεχνική που χρησιμοπιείται στην αρωματοποιια) 45,7 αλκοολικοί βαθμοί, κρατήσαμε μόνο την «καρδιά» της απόσταξης, χρησιμοποιήσαμε την καλύτερη ποιότητα Α’Υλών, αυτά και πολλά άλλα τεχνικά…..
Το πιο σημαντικό όμως είναι το πάθος η δημιουργία το μεράκι και το όραμα. Αυτά έδωσαν στο Grace χαρακτήρα, προσωπικότητα, μια προσωπικότητα απαιτητικού κακομαθημένου παιδιού  –όπως λέει και η Χαρά που είναι ο Distiller-  με τρεις γυναίκες που τρέχουν από πίσω του όλη την ώρα για να το κρατάνε χαρούμενο!! Φανταστείτε πόσο κακομαθημένο μπορεί να γίνει ένα παιδί με τρεις μανάδες!!» μου λένε γελώντας.

Σκέφτομαι ότι δεν είναι και τόσο εύκολο να βρει κάποιος όλα αυτά τα βότανα, όπως πχ τον κρίταμο...
«Η αναζήτηση και η επιλογή των βοτάνικών στοιχείων ήταν μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν 5 μήνες. Ηταν παρα πολύ ενδιαφέρον, αγχωτικό, συναρπαστικό, δύσκολο, αλλά συνέβαλε ουσιαστικά στο να γίνουμε ομάδα. Για μεγάλο διάστημα, μυρίζαμε, δοκιμάζαμε, εκχυλίζαμε βότανα και τα φοράγαμε σαν κολώνιες για να καταλάβουμε την ουσία τους, τσακωνόμαστε, απελπιζόμαστε, ενθουσιαζόμαστε, γενικά περάσαμε όλο το φάσμα. Ξεκινήσαμε με 50 βότανικά στοιχεία και ο κρίταμος ήταν στο Νο 50 της λίστας. 
Ιδιαίτερο βοτανικό , φυτρώνει σε βραχώδεις περιοχές κυρίως σε νησιά. Η πρώτη μας προμήθεια ήταν από ένα νησάκι απέναντι από την Κρήτη και η αγρότισσα που μας προμηθεύει, στην αρχή νόμιζε ότι της κάναμε πλάκα. Δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι κάποιος θα έκανε κάτι με τον κρίταμο εκτός από σαλάτα. 
Όταν ξεκινήσαμε τα πειράματα πολύ γρήγορα αντιληφθήκαμε ότι ο κρίταμος «εδενε» απίστευτα με τον άρκευθο, δημιουργώντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα. Αυτό μας έδωσε και την κατεύθυνση: Ξυλώδη βοτανικά, όπως σχίνος, μυρτιά, συμπληρώσαν την παλέτα ισορροπώντας τέλεια με την γλύκα που δίνουν τα άνθη της πορτοκαλιάς. Και πάνω κάτω αυτά είναι τα ελληνικά στοιχεία του τζιν, που ωστόσο σαν κάθε τζιν που σέβεται τον εαυτό του ο άρκευθος είναι το κυρίαρχο στοιχείο» μου εξηγούν.

Μιλήστε μου για το μπουκάλι. Δώσατε ένα ειδικό βάρος στον σχεδιασμό και την κατασκευή του...λέω στις τρεις γυναίκες αφού είναι και ο λόγος που κάνουμε αυτή τη συνέντευξη..
«Όπως είπαμε φέραμε στον κόσμο ένα απαιτητικό δύστροπο παιδί που δεν κάνει παραδοχές και απαιτεί το καλύτερο. Οπότε καταλαβαίνετε. Το όνομα Grace δεν είναι τυχαίο. Είναι ίσως από τις λίγες αγγλικές λέξεις που δεν είναι μονοδιάστατη, έχει πολλές ερμηνίες, Χάρη, Μεγαλείο, Γοητεία, Κομψοτητα.
Επίσης συνδέεται με τις τρεις Χάριτες, θεές τις γονιμότητας, της γοητείας, του ευ ζην, που είχαν σαν σύμβολο την μυρτιά –ένα από τα συστατικά μας. Κυρίως όμως δηλώνει την δική μας ιστορία όπου κάποια στιγμή ο John ενθουσιασμένος όταν επιτέλους καταλήξαμε στα βοτανικά στοιχεία μας είπε: “I’m so excited 3 graces will make a gin for me”!
Την εξαιρετική δουλειά της ετικέτας την επιμελήθηκε η Milk και πραγματικά τους ευχαριστούμε θερμά τόσο για τον ενθουσιασμό τους στο project όσο και για το ότι αποδώσανε τις 3 χάριτες με ένα τελείως ανατρεπτικό και πρωτότυπο τρόπο. Ξέρετε το όλο concept είχε λίγο ρίσκο».

Με ποιον Έλληνα-Ελληνίδα θα θέλατε να πείτε ένα ποτήρι Grace τζιν; ρωτάω τις τρεις συνεργάτιδες..
«Με όποιον κρίναμε ότι θα κάναμε καλή παρέα! Μην ξεχνάτε ότι η βασική μας αρχή είναι “we want to have fun”»

Η Λίλα μου λέει ότι έχει εργαστεί για πολλά χρόνια σε διευθυντικές θέσεις σε πολυεθνικές εταιρίες και θέλω να τη ρωτήσω πώς της φάνηκε αλλαγή και η εμπειρία της επιχειρηματικότητας; 
«Στην αρχή είναι ένα σοκ... Ξεκίνησα πριν από 3 χρόνια να δουλεύω από το σπίτι και το πρώτο που συνειδητοποίησα είναι ότι δεν έχω «χέρια» βοήθειας. Όλα έπρεπε να τα σκεφτώ και να τα εκτελέσω μόνη μου. Κοίταζα τον John στην αρχή και του έλεγα με τρόμο: Χάλασε ο printer! Και εκείνος σήκωνε τους ώμους και στην καλύτερη περίπτωση να ασχολιόταν με το να με βοηθήσει να βρούμε το τηλέφωνο του service.  
Δεν συζητώ για την οικονομική ανασφάλεια, την έλλειψη σταθερότητας, προγράμματος, οργάνωσης, όλα αυτά που έχεις συνηθίσει για πάρα πολλά χρόνια.
Ωστόσο τίποτα δεν συγκρίνεται με το να είσαι αφεντικό της μοίρας σου, να μπορεις να δουλεύεις σπίτι σου με τις πυτζάμες σου όποτε το αποφασίσεις, να δουλεύεις πιο πολύ ίσως από ότι πριν αλλά να επιλέγεις εσυ τι σε ευχαριστεί να κάνεις.
Και όλα αυτά ακόμα και στην Ελλάδα του σήμερα, της μιζέριας, της υπερφορολόγησης, των capital controls. Όλα αυτά που μας δυσκολεύουν αλλά μας πιέζουν και μας κάνουν καλύτερους. Η κρίση έχει ευκαιρίες και σε αυτές τις συνθήκες πρέπει να κάνουμε το καλύτερο για να επιβιώσουμε. 
Η μετάβαση λοιπόν είναι δύσκολη αλλά όχι ακατόρθωτη, προσωπικά αισθάνομαι πολύ ικανοποιημένη με την επιλογή μου. 

Από πού μπορούμε να προμηθευτούμε το Grace τζιν;
«Το Grace Κυκλοφόρησε πριν από ένα μήνα, υπάρχει ήδη σε πολλές πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο , Χανιά, Κέρκυρα, Σαντορίνη, Βόλο, Λαρισα, Χαλκίδα) σε επιλεγμένες κάβες και Bar, ωστόσο όπως κάθε νέο προιόν μας βοηθάει πολύ να μας ζητάει ο κόσμος. Επίσης ξεκινήσαμε τις πρώτες εξαγωγές σε Γερμανία και συζητάμε και με άλλες Ευρωπαικές πόλεις». 

 

LKC-drinks.com