Η Ιζαμπέλ Ιπέρ με την κόρη της στη Θεσσαλονίκη

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ στη Θεσσαλονίκη με την κόρη της, Λολίτα -Τιμώμενο πρόσωπο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ, το τιμώμενο πρόσωπο του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, βρίσκεται στην συμπρωτεύουσα και παραχώρησε χθες συνέντευξη τύπου, μιλώντας για την πορεία της, το σινεμά και τη δημιουργική της σχέση με σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο.

Η παγκοσμίου φήμης ηθοποιός, με καριέρα που εκτείνεται σε πέντε δεκαετίες και με ιδιαίτερα κομψή παρουσία, καλωσορίστηκε από τον επικεφαλής προγράμματος του Φεστιβάλ, Γιώργο Κρασσακόπουλο, ο οποίος τόνισε τη στενή της σχέση με τη Θεσσαλονίκη και το ελληνικό κοινό.

Αναφερόμενος στη νέα της ταινία «Η πιο πλούσια γυναίκα στον κόσμο, του Τιερί Κλιφά -που προβάλλεται στο πλαίσιο του αφιερώματος και η Ιζαμπέλ Ιπέρ την παρακολούθησε -τη ρώτησε αν νιώθει πλουσιότερη από τις εμπειρίες των δεκάδων ρόλων της.

«Οι ταινίες που έχω γυρίσει με κάνουν να αισθάνομαι ολοκληρωμένη. Με κάνουν επίσης να αισθάνομαι πολύ προνομιούχα, για τις ευκαιρίες που είχα να ενσαρκώσω όλους αυτούς τους ρόλους και να δουλέψω με όλους αυτούς τους σπουδαίους δημιουργούς», σημείωσε η Ιζαμπέλ Ιπέρ.

H 72χρονη ηθοποιός συνοδευόταν από την κόρη της, Λολίτα Σαμά, επίσης ηθοποιό.

Δείτε την Ιζαμπέλ Ιπέρ μαζί με την κόρη της, Λολίτα

Η ίδια αποκάλυψε πως συμμετείχε ενεργά στην επιλογή των ταινιών του αφιερώματος, χωρίς όμως να το θεωρεί μια πλήρως συνειδητή διαδικασία.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ με την κόρη της, Λολίτα Σαμά/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency

«Ίσως θα μπορούσα να έχω διαλέξει και άλλες ταινίες, αλλά πιστεύω πως η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί μια καλή επισκόπηση, η οποία περιέχει πολλούς διεθνείς σκηνοθέτες», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενη στο «Η πύλη της Δύσης» του Μάικλ Τσιμίνο, θυμήθηκε: «Το γύρισμα αυτής της ταινίας ήταν μια πραγματικά φανταστική εμπειρία, όπου περάσαμε επτά μήνες στη Μοντάνα των ΗΠΑ.Ίσως στις μέρες μας να γινόταν πιο εύκολα αποδεκτή».

Ιζαμπέλ Ιπέρ/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency

Σε ερώτηση για την αποτυχία και τον τρόπο που την αντιμετωπίζει, απάντησε με ειλικρίνεια: «Φυσικά και με επηρεάζει, δεν γίνεται να κουβαλώ όλο το βάρος της αποτυχίας στους ώμους μου: δεν νιώθω προσωπικά υπεύθυνη για την όποια αποτυχία».

Η Ιπέρ αναφέρθηκε στη φιλοσοφία της για την υποκριτική: «Το κοινό κάνει στους ηθοποιούς συχνά αυτή την ερώτηση γιατί δεν συνειδητοποιεί πως η κινηματογραφική δημιουργία έχει να κάνει με το παρόν, το οποίο ξεχνιέται αυτομάτως». Για τους «δύσκολους» ρόλους της σημείωσε: «Δεν πιστεύω πως οι ρόλοι που αναλαμβάνω είναι απαιτητικοί... Ίσως κάποτε το σινεμά είχε σαφείς διαχωρισμούς ανάμεσα στο καλό και το κακό, αλλά πλέον αυτά τα σύνορα έχουν αρχίσει να θολώνουν».

Λολίτα Σαμά/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency

Μιλώντας για τη συνεργασία με την κόρη της Λολιτά Σαμά στο Copacabana, ανέφερε: «Ήταν μια υπέροχη συνεργασία... Η Copacabana είναι μια κωμωδία με οξείες γωνίες, που ανατρέπει τις ισορροπίες της σχέσης μητέρας-κόρης».

Αναφορικά με τον Χαλ Χάρτλεϊ και το Amateur, είπε: «Το Amateur είναι μια φανταστική ταινία... η οποία συνδυάζει το πνευματικό βάθος της Βίβλου με την ελαφρότητα ενός καρτούν». Η Ιπέρ εξήγησε ότι δεν θεωρεί πως έχει πάρει ρίσκα, αλλά πως έχει κινηθεί συχνά έξω από τη ζώνη άνεσής της, συμμετέχοντας σε διεθνείς παραγωγές από την Ευρώπη έως την Ασία.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ στην πρεμιέρα ταινίας της «Η πιο πλούσια γυναίκα του κόσμου», στον κινηματογράφο Ολύμπιον Φωτογραφία: NDP Photo Agency

Αναφερόμενη στη συνεργασία με τον Μίχαελ Χάνεκε και τον Πολ Βερχόφεν, τόνισε ότι οι ταινίες Η δασκάλα του πιάνου και Εκείνη υπήρξαν καθοριστικές στιγμές της καριέρας της: «Το αστείο είναι πως, πολλές φορές, ορισμένες ταινίες κάνουν τεράστια επιτυχία ενώ δεν το περιμένεις καθόλου».

Σε ερώτηση για τη θέση των γυναικών στο σύγχρονο σινεμά, απάντησε: «Πάντα αναζητούσα ρόλους στους οποίους οι γυναίκες έχουν την κεντρική θέση... Συγκριτικά με το παρελθόν, έχουμε σίγουρα βελτιωθεί, αλλά μπορούμε και καλύτερα».

Για τον τρόπο που βλέπει σήμερα το διεθνές σινεμά σχολίασε: «Προσεγγίζω το ξένο με την ίδια περιέργεια που το έκανα και στην αρχή. Ο καλύτερος τρόπος όμως, και ο μόνος που πρέπει να παραμείνει, είναι στη μεγάλη οθόνη».

Όσο για το αν υπάρχει ακόμη κάτι που περιμένει με ανυπομονησία, μετά από μια τόσο σπουδαία πορεία, απάντησε: «Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο για το οποίο ανυπομονώ. Αναζητώ πάντα το άγνωστο, είναι ακριβώς αυτό που αναζητώ και, συνήθως, αυτό που βρίσκω».

Χθες βράδυ, η Ιζαμπέλ Ιπέρ παρακολούθησε την πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας Η πιο πλούσια γυναίκα του κόσμου του Τιερί Κλιφά, στον κινηματογράφο Ολύμπιον, παρουσία του κοινού και των συντελεστών.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, Ορέστη Ανδρεαδάκη/ Φωτογραφία: NDP Photo Agency

Κατά την παραμονή της στη Θεσσαλονίκη, η Ιπέρ θα συμμετάσχει σε πλήθος εκδηλώσεων και προβολών, ενώ σήμερα, Τρίτη 4 Νοεμβρίου, θα παραδώσει masterclass με τίτλο «Από τη σκηνή στην οθόνη», σε συντονισμό της συγγραφέαΈρσης Σωτηροπούλου. Θα προλογίσει επίσης ταινίες του αφιερώματός της και θα μοιραστεί στιγμές και σκέψεις από τη μακρόχρονη διαδρομή της στο σινεμά.