03|06|2016 12:06
SHARE
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

Τι θα Ετοιμάζει ο Hermès και μας το Κρύβει;


O Hermès παρουσιάζει την πρώτη στην ιστορία του οίκου pre-collection και η καλλιτεχνική του διευθύντρια για τις γυναικείες ready-to-wear συλλογές, Nadège Vanhee-Cybulski, αποκαλύπτει τα δικά της μεγαλεπήβολα σχέδια εν μέσω κρίσης.

Η αγορά των πολυτελών αγαθών κατρακυλά όλο και περισσότερο, αναγκάζοντας ακόμα και τα πιο ισχυρά fashion brands, όπως είναι και ο οίκος Hermès, να αλλάξουν ρότα, καθώς το να παραμείνεις στην κορυφή δεν μετριέται μόνο από το χειροκρότημα του κοινού, αλλά και από τα μαγικά νούμερα των πωλήσεων.

Αν και το πρώτο τρίμηνο του 2016, οι πωλήσεις του Hermès αυξήθηκαν κατά 8 τοις εκατό συνολικά, σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, στην ουσία η αύξηση αυτή οφείλεται στα δυνατά νούμερα που κατέγραψε ο οίκος στην Ιαπωνία αλλά και την Κίνα, όπου τα περισσότερα πολυτελή brands αγωνίζονται να διατηρήσουν τη δυναμική τους. Και μπορεί η βασική κατηγορία του οίκου –τα δερμάτινα είδη και ο ιππικός εξοπλισμός- να παρουσίασαν αύξηση 15%, οι υπόλοιποι τομείς εμφανίζονται με αρνητικό πρόσημο: το μετάξι και τα υφάσματα έπεσαν κατά 9%, τα αρώματα 4%, τα ρολόγια 3%, και –ναι, ακόμα και τα ready-to-wear και τα αξεσουάρ, κατά 2%.

Παρά ταύτα, ο οίκος αναφέρθηκε με έμφαση στην επιτυχία της τελευταίας του γυναικείας ready-to-wear σειράς, την οποία -μαζί με το κομμάτι των υποδημάτων- θεωρεί πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Επιμένοντας να κερδίσει το στοίχημα που έχει βάλει με τα ready-to-wear ενδύματα, ο οίκος Hermès προχώρησε στο επόμενο στρατηγικό του βήμα, παρουσιάζοντας στο Παρίσι, την πρώτη στην ιστορία του οίκου, pre-collection, ακριβώς στην αρχή της «Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής» που θα διεξαχθεί στην πρωτεύουσα της μόδας, στις 3 Ιουλίου. Αν και η τοποθεσία δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, οι καλεσμένοι που δεν θα ξεπερνούν τους 100 –μεταξύ αυτών οικογένεια, τύπος και κορυφαίοι πελάτες- θα πάρουν μια γεύση από τα πρώτα ανοιξιάτικα looks του 2017, σχεδιασμένα από την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου για τις ready-to-wear γυναικείες σειρές, Nadège Vanhée-Cybulski.

Η διακριτική προσέγγιση ταιριάζει και στο brand και στην Cybulski, η οποία έχει περάσει πολλά χρόνια πίσω από τις σκηνές, σχεδιάζοντας για τον Martin Margiela, τη Phoebe Philo και τις Ashley και Mary Kate Olsen για τη σειρά The Row, πριν μπει στην ομάδα του Hermès το 2014. «Το θέμα είναι να φέρουμε το ready-to-wear στον 21ο αιώνα και να το κάνουμε τόσο θεμιτό όσο είναι οι τσάντες και τα μαντήλια. Ελπίζω να εντυπωσιάσει εξίσου», είπε η σχεδιάστρια στο showroom του Hermès στη Νέα Υόρκη, σε αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο  BoF.

Σύμφωνα πάντως με τον ισολογισμό του οίκου για το 2015, οι ready-to-wear σειρές, ειδικά η τελευταία κολεξιόν της Cybulski, αλλά και το κομμάτι των αξεσουάρ, συγκεκριμένα των παπουτσιών, ξεπέρασαν σε πωλήσεις το 1.1 δις δολάρια. Για να ακριβολογούμε, αν και οι κριτικές για τις συλλογές της σχεδιάστριας, είχαν και θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια, η 30χρονη Cybulski δείχνει απόλυτα σίγουρη για αυτό που οραματίζεται για το brand. Αφού ξετίναξε τα αρχεία, μελετώντας όλα τα σχέδια που λάνσαρε ο οίκος από το 1930, πηγαίνοντας πολύ πιο πίσω από την εποχή που οι γυναικείες σειρές σχεδιάζονταν από άντρες, η σχεδιάστρια λέει: «Ήθελα να δω την εποχή που σχεδίαζαν άλλες γυναίκες για τον οίκο και αν αυτό που είχαν φέρει στον κόσμο του Hermès ήταν αίσθηση αδυναμίας ή θηλυκότητας».

Σε απόλυτη σύμπνοια με τη φιλοσοφία και τους κώδικες του οίκου –ιππική κληρονομιά, δέρμα, χρώματα και υφάσματα- η σχεδιάστρια δηλώνει αποφασισμένη να προσελκύσει με τις ready-to-wear συλλογές της, εκτός από τους πιστούς πελάτες του οίκου, και ένα νέο κοινό που θα ταυτιστεί περισσότερο με την ίδια. «Θέλω να σχετιστώ με αυτό που οι γυναίκες θέλουν να φορέσουν τώρα. Να μιλήσω και με τη δική μου γενιά και με την επόμενη αλλά και με τη γυναίκα που ντύνεται πάντα με Hermès. Είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον».

Μέχρι στιγμής τουλάχιστον, οι πελάτες του οίκου δείχνουν να συμφωνούν με το στυλ της νέας σχεδιάστριας, τόσο με τις δερμάτινες δημιουργίες της και τις παντελόνες με τις ραφές όσο και με τις αέρινες τουνίκ με τα χαρακτηριστικά μανίκια-καμπάνες αλλά και τα μίντι φορέματα (που ταιριάζουν με μπότες ιππασίας). Αναφερόμενη στην πρόσφατη συλλογή της, η Vanhée-Cybulski αποκαλύπτει ότι θέλει να ξεχωρίσει από την πιστή ερμηνεία της κληρονομιάς του οίκου και να την προσαρμόσει σε ένα πιο προσωπικό επίπεδο. Και η πολυαναμενόμενη pro-collection στις 3 Ιουλίου, είναι μία ακόμα ευκαιρία να κάνει το κομμάτι της και να το αποδείξει.