Μαύρα εφαρμοστά τζιν, ασύμμετρα κουρέματα, piercing και πολλές φορές έντονο makeup είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του στιλ emo, ένα στιλ πολύ δημοφιλές την δεκαετία του 2000.
Το emo ύφος βρίσκει τις ρίζες του στα 80s, όμως απέκτησε mainstream και global χαρακτήρα αρκετά χρόνια αργότερα. Ο όρος «emo» προέρχεται από την λέξη emotional, και περιέγραφε τότε την καταπιεσμένη νεολαία που επέλεξε να εκφραστεί μέσα από σκοτεινούς στίχους, σκοτεινή μουσική και σκοτεινό μακιγιάζ.
Το λεξικό του Cambridge περιγράφει το «emo» ως «ένα νεαρό άτομο που του αρέσει αυτή η μουσική, φορά κυρίως μαύρα ρούχα, συχνά νευρικό, ανήσυχο και δυστυχισμένο».
Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο η μόδα κάνει κύκλους, τα σημάδια επιστροφής των emo σχεδόν 20 χρόνια αργότερα, δεν αποτελούν έκπληξη.
Μια ματιά στις πασαρέλες αρκεί για να σας πείσει ότι αυτή η επιστροφή είναι πραγματική και οι αναφορές στους συναισθηματικούς Emo πολλές.
Τον Ιανουάριο, ο Peter Philips δημιούργησε μακιγιάζ ματιών με ένα μαύρο δάκρυ κάτω από τα μάτια των μοντέλων για τα λουκ του Dior στο σόου SS19. Ο οίκος Gucci έστειλε μοντέλα στο runway με καθαρά δάκρυα στα πρόσωπά τους στη διάρκεια του φθινοπωρινού show (2019) στο Μιλάνο μόλις ένα μήνα αργότερα. Στο show Junya Watanabe, τα μοντέλα εμφανίστηκαν με τεράστιες spider lashes και pigtail κοτσίδες.
Για τον Yohji Yamamoto, η Pat McGrath εφάρμοσε σκούρο μπλε -σχεδόν μαύρο- χρώμα στα χείλη των μοντέλων, ενώ ο οίκος Marine Serre πήγε τα πράγματα σε άλλο επίπεδο, με ένα διαφορετικό show αφιερωμένο σε κάποιο μετα-αποκάλυπτικό μέλλον, όπου τα μοντέλα είχαν ασημένιου χρώματος «μάσκες» και εκφραστικά μαύρα μάτια.