«Μolly's Game» -Η Τζέσικα Τσαστέιν είναι η Βασίλισσα του πόκερ | 0 bovary.gr
«Μolly's Game» -Η Τζέσικα Τσαστέιν είναι η Βασίλισσα του πόκερ | 0 bovary.gr
04|01|2018 13:17
SHARE
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Μolly's Game» -Η Τζέσικα Τσαστέιν είναι η Βασίλισσα του πόκερ


Υποδεχόμαστε την νέα χρονιά με τον «Μικρόκοσμο» του Αλεξάντερ Πέιν, την Τζέσικα Τσαστέιν ως Μόλι Μπλουμ, και το τέταρτο μέρος του « Ιnsidious».

  • Μικρόκοσμος (Downsizing)

Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν

Παίζουν: Ματ Ντέιμον, Κριστόφ Βαλτς, Κρίστεν Γουίγκ, Χονγκ Τσάου

 

Περίληψη:

Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε αν σε ένα κοντινό μέλλον οι άνθρωποι, χάρη σε έναν Νορβηγό επιστήμονα, είχαν τη δυνατότητα να συρρικνωθούν. Αυτοί οι μικροσκοπικοί άνθρωποι θα ζούσαν σε μικρές πόλεις, θα τρέφονταν λιγότερο, θα έπιαναν λιγότερο χώρο, θα δημιουργούσαν λιγότερα σκουπίδια και γενικά η ζωή τους θα ωφελούσε την ανθρωπότητα. Συνεκτιμώντας όλα αυτά τα πλεονεκτήματα του μικρόκοσμου, ο Πολ αποφασίζει να συρρικνωθεί μαζί με τη σύζυγό του, προκειμένου να μειώσουν τα τεράστια έξοδα διαβίωσης που συνεπάγεται μια ζωή σε κανονικό μέγεθος.

Μόνο που μια μικρότερη σε μέγεθος κοινωνία δεν παύει να είναι μια κανονική κοινωνία, με κανονικούς ανθρώπους, οπότε δεν παύει να έχει κι αυτή τα προβλήματά της.

Ο Αλεξάντερ Πέιν επιστρέφει με μια εξαιρετική ιδέα που τελικά μένει ανεκμετάλλευτη, καθώς λειτουργεί μόνο στο πρώτο μέρος της ταινίας, ενώ στη συνέχεια χάνεται μέσα σε πληθώρα προβληματισμών και μηνυμάτων. Στο κοντινό μέλλον ένας επιστήμονας βρίσκει τον τρόπο να συρρικνώνει τη μάζα του ανθρώπινου σώματος, προκειμένου να σώσει τον πλανήτη από τον υπερπληθυσμό.

Σε αυτό τον μικρόκοσμο, οι άνθρωποι δεν χρειάζονται πολλά για να επιβιώσουν, οπότε ακόμα και όσοι ανήκαν στη μεσαία τάξη ξαφνικά μετατρέπονται σε μικροσκοπικούς εκατομμυριούχους. Για να εξασφαλίσουν μια καλύτερη ζωή, ο Πολ με τη σύζυγό του παίρνουν την απόφαση να μικρύνουν, παρόλο που η διαδικασία ενέχει κινδύνους, διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία. Στη μικρή κοινωνία, ο Πολ θα ανακαλύψει πως η συρρίκνωση δεν χρησιμοποιείται μόνο για καλούς σκοπούς, πως η κοινωνική ανισότητα εξακολουθεί να υφίσταται και πως τελικά η ανθρωπότητα κινδυνεύει να αφανιστεί.

Ο Πέιν με το λεπτό του χιούμορ στο πρώτο μέρος θέτει τις βάσεις για κοινωνικούς και πολιτικούς προβληματισμούς χωρίς όμως να αποκαλύπτει ξεκάθαρα τις προθέσεις του. Ο μικρόκοσμος τελικά είναι ένας μικρός παράδεισος, ή απλώς ένα πρόσχημα;

Τι διεκδικούν οι ήρωές του αληθινά και πώς τελικά μπορούν να βρουν την ευτυχία; Τα όρια διευρύνονται στον μικρόκοσμο που ανέχεται τη διαφορετικότητα, ή απλώς όλα τα κακώς κείμενα της δικής μας κοινωνίας καμουφλάρονται πίσω από μια αστραφτερή βιτρίνα; Κινηματογραφώντας την αντίθεση της δικής μας κοινωνίας και του μικροσκοπικού κόσμου των συρρικνωμένων, δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα εικαστικά αντίστιξη μεγεθών- βοηθάει σε αυτό και η διεύθυνση φωτογραφίας του Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, σταθερού συνεργάτη του Πέιν- και μια έξυπνη δραματουργικά σύνθεση. Όταν όμως ο Πολ φτάσει στον μικρόκοσμο, κι ενώ όλοι περιμένουμε να καταλάβουμε πού θέλει ο Πέιν να μας οδηγήσει , τα πράγματα αρχίζουν να ξεφεύγουν από τον έλεγχο του. Πολλές θέσεις διατυπώνονται που όμως δεν αναπτύσσονται, πολλά στοιχεία αρχίζουν να προστίθενται σε μια ήδη παραφορτωμένη ιστορία, ένα διδακτικό οικολογικό μήνυμα έρχεται εντελώς αδικαιολόγητα στο φινάλε και μόνο η εμφάνιση μιας αντικαθεστωτικής Βιετναμέζας που γνωρίζει στην καινούργια του ζωή ο Πολ έχει κάτι από τη φρεσκάδα του πρώτου μέρους. Ο Ματ Ντέιμον ανταποκρίνεται στον ρόλο του χωρίς εκπλήξεις, εξαιρετικός είναι ο Κρίστοφερ Βαλτζ στον ρόλο του Σέρβου εκατομμυριούχου, αλλά η μεγάλη έκπληξη είναι η υπέροχη Χονγκ Τσάου (υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Β’ γυναικείου ρόλου), που δημιουργεί έναν χαρακτήρα αλλόκοτο και συμπαθητικό, δίνοντας μια άλλη διάσταση στην έννοια της καλοσύνης.

  • Molly's Game

Σκηνοθεσία: Άαρον Σόρκιν

Παίζουν: Τζέσικα Τσαστέιν, Ίντρις Έλμπα, Κέβιν Κόστνερ, Μάικλ Σέρα

Περίληψη:

Η Μόλι, μια νέα χαρισματική σκιέρ των Ολυμπιακών Αγώνων, αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον αθλητισμό μετά από έναν τραυματισμό. Κάνοντας ένα διάλειμμα από τις σπουδές της στη Νομική, ξεκινά να δουλεύει ως υπεύθυνη ενός χώρου στον οποίο διοργανώνονται παρτίδες πόκερ με υψηλά πονταρίσματα και στις οποίες συμμετέχουν κινηματογραφικοί αστέρες, επιχειρηματίες και διαβόητοι μαφιόζοι. Για μια δεκαετία, η Μόλι απολαμβάνει την επιτυχία και τα χρήματα, όμως η «τύχη» της τελειώνει, όταν το «παιχνίδι» της μπαίνει στο μάτι της ρωσικής μαφίας. Μια νύχτα, συλλαμβάνεται από 17 πράκτορες του FBI με αυτόματα όπλα και έρχεται αντιμέτωπη με εγκληματικές κατηγορίες. Μοναδικός σύμμαχός της είναι ο δικηγόρος της, ο οποίος σταδιακά ανακαλύπτει ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα κρυμμένα «χαρτιά», απ’ όσα έχει καταφέρει να βγάλει στην επιφάνεια ο κίτρινος Τύπος για την Μόλι Μπλουμ.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος Άαρον Σόρκιν («The Social Nterwork», «Moneyball», «Steve Jobs», «A Few Good Men») στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο βασίζεται στα απομνημονεύματα της «πριγκίπισσας του πόκερ» Μόλι Μπλουμ και χαρίζει στη Τζέσικα Τσαστέιν μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Η Μόλι Μπλουμ είναι μια αινιγματική φυσιογνωμία. Πρώην πρωταθλήτρια του σκι, μετά από ένα ατύχημα αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον αθλητισμό, και καταπιεσμένη από την πατέρα της που απαιτεί από αυτή μόνο τη νίκη, προκειμένου να ξεφύγει από την εποπτεία του, αρχίζει να εργάζεται ως υπεύθυνη ενός χώρου όπου διοργανώνονται παρτίδες πόκερ με διάσημους παίκτες.

Σταδιακά γίνεται εκείνη η διοργανώτρια, προσπαθώντας να παραμείνει εντός του νόμου, όμως τελικά μπλέκεται με τη ρωσική μαφία και βρίσκεται υπόδικη. Θύμα ή θύτης η Μόλι Μπλουμ του αμερικανικού ονείρου, αλλά και του ασφυκτικού οικογενειακού της κλοιού που την αποδέχεται μόνο όταν θριαμβεύει; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτει ο Σόρκιν μέσα από τη βιογραφία μιας δυναμικής γυναίκας που ήθελε να παίζει με τους δικούς της όρους. Με γρήγορους ρυθμούς και μια ιλουστρασιόν κινηματογράφηση που κινείται μπρος και πίσω στο χρόνο, ο Σόρκιν μας οδηγεί στον κόσμο της Μόλι, χωρίς όμως να εμβαθύνει στα κίνητρα και τις αληθινές προθέσεις της , ενώ όταν έρχεται η ώρα να καταγράψει την απόλυτη συντριβή της, μοιάζει αρκετά άτολμος να αποκαθηλώσει τη λαμπερή εικόνα, της ηρωίδας του. Ταυτόχρονα επειδή δεσμεύεται προφανώς να αποκαλύψει στοιχεία, συμβατικά αναφέρεται σε πρόσωπα και γεγονότα, ενώ οι βαθύτερες πλευρές της Μόλι, καθώς και η προσωπική της ζωή μένουν εντελώς στο περιθώριο, εφόσον επιλέγει κατά βάση να την παρουσιάζει εντός του επαγγελματικού της περιβάλλοντος και προσπαθεί μικροαστικά να δικαιολογήσει μια γυναίκα που επέλεξε να ζει εκτός ορίων- η σκηνή με τον πατέρα της το παγκάκι που την κάνει ψυχανάλυση είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η γοητευτική Τζέσικα Τσαστέιν υπηρετεί την εικόνα της Μόλι που έχουν δημιουργήσει τα ΜΜΕ, όμως φοβάται να τσαλακωθεί και να αποκαλύψει τις ρωγμές της ηρωίδας της, οπότε τελικά η ταινία μένει σε ένα πρώτο επίπεδο, που παρακολουθείται μεν με ενδιαφέρον, αλλά τελικά δεν γίνεται ποτέ εμφανές για ποιο λόγο η ιστορία της «πριγκίπισσας» μπορεί να μας αφορά.

  • Παγιδευμένη ψυχή: Το τελευταίο κλειδί (Insidious: The Last Key)

Σκηνοθεσία: Άνταμ Ρόμπιτελ

Παίζουν: Λιν Σέι, Ανγους Σάμπσον, Λι Γουάνελ, Τζος Στιούαρτ

 

Περίληψη:

Η βετεράνος Δρ. Ελίζ Ρενιέρ πρέπει να αντιμετωπίσει το πιο τρομαχτικό κυνήγι φαντασμάτων της ζωής της. Η αποστολή της αυτή τη φορά αποκτά βαρύνουσα σημασία, αφού η πηγή του κακού προέρχεται από το ίδιο της το πατρικό σπίτι, όπου η μητέρα της αυτοκτόνησε κι η ίδια έζησε τα πιο μαρτυρικά χρόνια της ζωής της. Ενώ τότε αποφάσισε να κρύψει τους φόβους της επιμελώς, τώρα καλείται να ξεκλειδώσει όλες τις πτυχές του σκοτεινού οικογενειακού δράματός της, ώστε να βρεθεί αντιμέτωπη με τον υπέρτατο δαίμονα με το Πρόσωπο-Κλειδί.

Είτε θα κερδίσει και η γαλήνη θα επιστρέψει, είτε θα χάσει και θα βυθιστεί η ίδια, αλλά και πολλές άλλες ψυχές, στο απόλυτο σκοτάδι. Τα δημιουργικά μυαλά πίσω από το πετυχημένο franchise τρόμου «Insidious» επιστρέφουν με ένα κουρασμένο τέταρτο μέρος , για να φωτίσουν την προσωπική ιστορία της Ελίζ Ρενιέρ. Αυτή τη φορά η διάσημη παραψυχολόγος πρέπει να φέρει εις πέρας την πιο δύσκολη αποστολή της καριέρας της, αφού το τηλεφώνημα ενός άντρα από το Νέο Μεξικό θα την κάνει να επιστρέψει στο πατρικό της σπίτι και να διαχειριστεί τους δαίμονες του παρελθόντος, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Έτσι θα δούμε πώς ανακάλυψε το χάρισμά της να επικοινωνεί με το Επέκεινα και τα σκληρά παιδικά της χρόνια και γιατί αποφάσισε να σώζει τις ψυχές που κινδυνεύουν. Ο Άνταμ Ρόμπιτελ ακολουθεί την πεπατημένη, αξιοποιώντας το άνευρο και καθόλου τρομακτικό σενάριο του Λι Γουάνελ (Saw), επενδύοντας περισσότερο στη προσωπική ιστορία της Ελίζ και λιγότερο στο μεταφυσικό, που εδώ έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Οπότε κινείται πολύ περισσότερο στην σφαίρα του ψυχολογικού θρίλερ, αν και το υπερκόσμιο στοιχείο δεν δένει και πολύ με την επιφανειακή ψυχαναλυτική διάθεση που φαίνεται να έχει ο Γουάνελ, μιας και η Ελίζ αυτή τη φορά είναι παγιδευμένη στο ίδιο της το παρελθόν. Ούτε όμως και οι σχέσεις των προσώπων, όπως με τους δυο βοηθούς της και τον αδερφό της, ή την ανιψιά της που επίσης έχει το «χάρισμα » εξελίσσονται επαρκώς, οπότε όλα μένουν ημιτελή με αποτέλεσμα η ταινία να μην βρίσκει μια ξεκάθαρη γραμμή.

Τα γυρίσματα πάντως φορά έγιναν σε ένα σπίτι που θεωρείται στοιχειωμένο, όμως ούτε το σκηνικό περιβάλλον, ούτε οι περιπλανήσεις της Ελίζ στο Επέκεινα έχουν την υποβλητική ατμόσφαιρα που θα ταίριαζε στην άλλη διάσταση.