Νέες ταινίες: Οι «Αράχνες στη Σοφίτα» της Αγκάθα Κρίστι με ένα all-star cast | 0 bovary.gr
Νέες ταινίες: Οι «Αράχνες στη Σοφίτα» της Αγκάθα Κρίστι με ένα all-star cast | 0 bovary.gr
28|06|2018 16:08
SHARE
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Νέες ταινίες: Οι «Αράχνες στη Σοφίτα» της Αγκάθα Κρίστι με ένα all-star cast


Μυστήριο με την υπογραφή της Άγκαθα Κρίστι, τρομοκράτες και ναρκέμποροι που μάχονται στα σύνορα ΗΠΑ –Μεξικού, ένας Βάσκος «Γίγαντας» κι ένας Γάλλος «Καρδιοκατακτητής» πρωταγωνιστούν ανάμεσα στις επιλογές της εβδομάδας.

  • Δέκα Ύποπτοι για Φόνο (Crooked House)

Σκηνοθεσία: Ζιλ Πακέ-Μπρενέρ

Παίζουν: Γκλεν Κλόουζ, Τέρενς Σταμπ, Μαξ Άϊρονς, Στέφανι Μαρτίνι, Τζούλιαν Σαντ, Τζίλιαν Αντερσον

Περίληψη:

Αγγλία, τέλη της δεκαετίας του 1950. Ο εκατομμυριούχος Αριστείδης Λεωνίδης βρίσκεται νεκρός κάτω από ύποπτες συνθήκες. Η εγγονή του, η Σοφία, προσλαμβάνει τον ιδιωτικό ντετέκτιβ Τσαρλς Χέιγουορντ και πρώην εραστή της, με πατέρα σημαίνον πρόσωπο των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, να ερευνήσει την υπόθεση. Όταν καταφτάνει στην έπαυλη, ο Τσαρλς ανακαλύπτει τρεις γενιές της δυναστείας Λεωνίδη και μια ατμόσφαιρα δυσαρέσκειας και ζήλιας.

Ο Ζιλ Πακέ- Μπερνέρ («Sarah’s Key», «Σκοτεινός Τόπος»), μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το «Αράχνες στη Σοφίτα», ένα από τα λιγότερο γνωστά, αν και με άκρως απρόσμενο φινάλε, βιβλία της μεγάλης κυρίας του μυστηρίου Αγκάθα Κρίστι με ένα all-star cast.

Με μια καλή αναπαράσταση της εποχής και με εξαιρετική κινηματογράφηση που χρησιμοποιεί τα μπλοζόν κάδρα με μαεστρία, ο Μπερνέλ ακολουθεί το νήμα της Κρίστι, η οποία φροντίζει να δημιουργεί κίνητρα για τους εκκεντρικούς χαρακτήρες της, καθιστώντας τους όλους ύποπτους, χωρίς εξαιρέσεις, κι έτσι καλλιεργεί συνεχώς το σασπένς, βάζοντας τον θεατή να αναζητάει τον ένοχο για τη δολοφονία του Έλληνα κροίσου Αριστείδη Λεωνίδη.

Η πρωτοτυπία του εν λόγω μυθιστορήματος , πέρα από την ανατρεπτική του λύση, είναι ότι εδώ ο ντετέκτιβ συνδέεται συναισθηματικά με μια από τις υπόπτους, την εγγονή του Λεωνίδη Σοφία, γεγονός που δημιουργεί εσωτερικές συγκρούσεις σε έναν ήρωα που συνήθως παραμένει ψύχραιμος.

Αξιοποιώντας τις σχέσεις ανάμεσα στους ήρωες αλλά και τις ικανότητες των εξαιρετικών ηθοποιών του ο Μπερνέλ υπογράφει μια καλοφτιαγμένη διασκευή που ακολουθεί πιστά τα χνάρια προηγούμενων ταινιών που έχουν βασιστεί στα βιβλία της αγαπημένης μας Κρίστι, ικανοποιώντας και με το παραπάνω τους φαν στης αστυνομικής λογοτεχνίας, αλλά και των ταινιών μυστηρίου.

  • Sicario 2: Η Μάχη των Εκτελεστών (Sicario: Day of the Soldado)

Σκηνοθεσία: Στέφανο Σόλιμα

Παίζουν: Τζος Μπρόλιν, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Τζέφρι Ντόνοβαν, Κάθριν Κίνερ

Περίληψη:

Στον πόλεμο μεταξύ των εμπόρων ναρκωτικών δεν υπάρχουν κανόνες.

Έτσι όταν η κυβέρνηση των ΗΠΑ αρχίζει να υποψιάζεται ότι πλέον τα Καρτέλ δεν εισάγουν παράνομα μόνο ναρκωτικά αλλά και τρομοκράτες, ο ομοσπονδιακός πράκτορας Ματ Γκρέιβερ καλεί τον μυστηριώδη Αλεχάντρο για να τερματίσει τον πόλεμο με διαφόρους και όχι πάντα ηθικούς τρόπους.

Ο Αλεχάντρο απαγάγει την κόρη ενός από τους αρχηγούς του Καρτέλ για να πυροδοτήσει τις συμπλοκές, αλλά όταν το κορίτσι αντιμετωπίζεται απλώς σαν ενέχυρο, η μοίρα της θα βρεθεί στα χέρια των δύο αντρών, οι οποίοι θα αρχίσουν να αμφισβητούν την αξία του αγώνα τους. Χωρίς τον Ντενί Βιλνέβ και την Έμιλι Μπλαντ, το «Sicario» επίστρεφει για μια ακόμα μάχη, όπου καρτέλ ναρκωτικών και τζιχανιστές απειλούν τα σύνορα.

Αυτή τη φορά το σκηνοθετικό τιμόνι αναλαμβάνει ο Στέφανο Σόλιμα («Suburra» και του τηλεοπτικού «Gomorrah» ) που έχει αποδείξει ότι ξέρει καλά τον κόσμο των παρανόμων, ενώ το σενάριο υπογράφει και πάλι ο Τέιλορ Σέρινταν ( του εξαιρετικού «Hell or High Water»).

Οι ΗΠΑ απειλούνται από τρομοκράτες που περνούν τα σύνορα στο Μεξικό με τη βοήθεια των καρτέλ, οπότε ο ομοσπονδιακός πράκτορας Ματ Γκρέιβερ καλεί τον Αλεχάντρο και την ομάδα του να δώσουν τη λύση με κάθε τρόπο.

Εκείνοι αποφασίζουν να απαγάγουν την κόρη του αρχηγού ενός καρτέλ, προκειμένου να προκαλέσουν συμπλοκές και να αναγκάσουν τον πατέρα της να εμφανιστεί. Όμως, όταν το έφηβο κορίτσι βρεθεί στα χέρια τους, η επίλεκτη ομάδα θα βρεθεί αντιμέτωπη με ηθικά διλήμματα, που θα δημιουργήσουν αμφιβολίες σχετικά με τον αποστολή τους.

Ο Σέρινταν έχει την ικανότητα να στήσει μια πολύπλοκη ιστορία με γεγονότα και δράσεις, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει πάντα τους χαρακτήρες του, που κι εδώ δεν είναι ποτέ καλοί ή κακοί, ενώ ο Μολίνα φτιάχνει δυνατές ατμόσφαιρες, που ενισχύονται από το πολύ καλό σάουντρακ της ταινίας.

Αν και σίγουρα μια μεγαλύτερη οικονομία θα είχε αποτέλεσμα, μιας και η μεγάλη διάρκεια της ταινίας δημιουργεί αναπόφευκτες κοιλιές, ο Τζος Μπρόλιν και, κυρίως, ο Μπενίσιο Ντελ Τόρο στηρίζουν κάθε σκηνή με την εσωτερική τους ένταση, κρατώντας το ενδιαφέρον του θεατή.

Βέβαια, κάτω από τις γραμμές, το μήνυμα είναι ότι τα σύνορα με το Μεξικό είναι μια επικίνδυνη ζώνη, μιας κι η δημοκρατία των ΗΠΑ απειλείται, αν και δεν λείπουν οι υπαινιγμοί για την στάση της κυβέρνησης, που όμως τελικά ενισχύουν ακόμα περισσότερο την τρομολαγνεία.

  • Ο Γίγαντας (Handia)

Σκηνοθεσία: Αϊτόρ Αρέγκι και Τζον Γκαράνιο

Παίζουν: Ραμόν Αγκίρε, Ινίγκο Αρανμπούρου, Ινίγκο Αζπιτάρντε

 

Περίληψη:

Βόρεια Ισπανία, 1843. Ο νεαρός Μάρτιν, επιστρέφοντας στο σπίτι του μετά τον πόλεμο, πληγωμένος και ηττημένος, βρίσκει τον αγαπημένο του αδελφό, Χοακίν, να έχει μεγαλώσει τόσο, που μοιάζει με αληθινό γίγαντα.

Για να βοηθήσουν την οικογένειά τους, οι δυο τους ξεκινούν μια ριψοκίνδυνη περιπέτεια, στην οποία ο γιγαντιαίος Χοακίν γίνεται νούμερο σε τσίρκο, δίνει παραστάσεις σε πλατείες, θέατρα και αυλές πλουσίων σε όλη την Ευρώπη.

Όμως σύντομα αντιλαμβάνονται πως ο χώρος του θεάματος είναι γεμάτος ψέματα και προδοσία. Το σκηνοθετικό δίδυμο Αϊτόρ Αρέγκι και Τζον Γκαράνιο ,που γνωρίσαμε από τα «Λουλούδια» το 2016, επιστρέφει με μια βασκική ταινία, αποσπώντας δέκα βραβεία Γκόγια και Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Βασισμένοι σε μια αληθινή ιστορία, οι δυο δημιουργοί αφηγούνται τη βιογραφία ενός γίγαντα, του Χοακίν, που μαζί με τον αδελφό του Μάρτιν, ο οποίος έχει τραυματιστεί βαριά στον πόλεμο , περιπλανούνται στην Ευρώπη.

Ο Χοακίν γίνεται αντικείμενο εξέτασης αλλά και χλευασμού εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς του: από τη βασίλισσα και τους ιατρικούς κύκλους, μέχρι το κοινό του τσίρκου, θεωρείται ένα αξιοπερίεργο πλάσμα, που όλοι το προσέχουν εξονυχιστικά, αδιαφορώντας όμως παντελώς για το δράμα που βιώνει.

Τοποθετώντας την ιστορία τους μέσα στον εμφύλιο, κι εστιάζοντας στην αντιπαλότητα που σταδιακά καλλιεργείται ανάμεσα στον Μάρτιν και τον Χοακίν, ο Αρέγκι και ο Γκαράνιο με μια άρτια αναπαράσταση της εποχής και με προσοχή στη λεπτομέρεια, αφηγούνται μια ιστορία διαφορετικότητας, που όμως δεν καταφέρνει να απογειωθεί. Έτσι κινούμενοι κάπου ανάμεσα στο παραμύθι και στον ρεαλισμό, οι Βάσκοι σκηνοθέτες δεν καταφέρνουν να βρουν ένα σαφές στίγμα για την ταινία τους, που ακροβατεί ανάμεσα σε δυο άκρα χωρίς να βρίσκει τελικά ισορροπία. Τα εικαστικά τους πλάνα στερούνται ποίησης και τα κοινωνικά τους σχόλια χάνουν την αγριότητα ή το γκροτέσκ στοιχείο που θα μπορούσαν να έχουν, με αποτέλεσμα οι προθέσεις τους να μένουν ανολοκλήρωτες.

  • Καρδιοκατακτητής (Le Retour du heros)

Σκηνοθεσία: Λοράν Τιράρ

Παίζουν: Ζαν Ντιζαρντάν, Μελανί Λοράν

Περίληψη:

Μία κωμωδία ηθών που θυμίζει βιβλία της Τζέιν Όστιν, με ένα ακαταμάχητο δίδυμο που ξιφομαχεί με τις λέξεις σε μια ρομαντική ιστορία των αρχών του 19ου αιώνα στη Γαλλία. Γαλλία, 1809.

Ο γοητευτικός λοχαγός Νεβίλ ετοιμάζεται να παντρευτεί την αφελή Πολίν, όμως ξεσπάει πόλεμος κι αναγκάζεται να φύγει για το μέτωπο. Όταν η Πολίν δεν λαμβάνει νέα του για μήνες, πέφτει σε βαριά μελαγχολία. Για να της φτιάξει το κέφι η αδελφή της, Ελίζαμπεθ γράφει ψεύτικες και φαντασμαγορικές επιστολές εκ μέρους του αγαπημένου της, πιστεύοντας ότι ο εξαφανισμένος αρραβωνιαστικός δεν θα ξαναγυρίσει.

Όταν εκείνος επιστρέφει αναπάντεχα, τον καλωσορίζουν με δόξες και τιμές, αφού κανείς δεν ξέρει ότι στην πραγματικότητα είναι ένας λιποτάκτης και δειλός καιροσκόπος. Η Ελίζαμπεθ, όμως, που ξέρει την αλήθεια, αποφασίζει να τον εκθέσει. Οι δύο αντίπαλοι δολοπλόκοι θα αρχίσουν μία διαμάχη, συνωμοτώντας ο ένας εναντίον του άλλου με όποιο κόλπο μπορούν να σκεφτούν.

Αν και η ταινία διαδραματίζεται στην εποχή της αυτοκρατορίας του Βοναπάρτη, τότε δηλαδή η αστική τάξη καθιερωνόταν, ο Τιράρ χρησιμοποιεί αυτή την περίοδο -κυρίως τον ρομαντισμό της- κλείνοντας ταυτόχρονα το μάτι το μάτι στον σύγχρονο θεατή, για να του υπενθυμίσει χωρίς διδακτισμό αλλά με χιούμορ, τα τρωτά της ανθρώπινης φύσης, αλλά και σημερινά θέματα- για παράδειγμα η διαπραγμάτευση μεταξύ της Eλίζαμπεθ και του Nεβίλ, αντηχεί το σημερινό ζήτημα των γυναικών που αμείβονται χαμηλότερα από τους άντρες.

  • Πρόβατα εναντίον Λύκων (Sheep and Wolves)

Σκηνοθεσία: Αντρέι Γκαλάτ και Μαξίμ Βολκόφ

Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Χρυσούλα Παπαδοπούλου, Ιφιγένεια Στάικου, Διονυσία Τσιτιρίδου, Νίκου Παπαδόπουλου, Ποίμη Πέτρου, Κωνσταντίνου Κακανά, Γιάννη Υφαντή, Παναγιώτη Αποστολόπουλο

 

Περίληψη:

Ρώσικο animation για τη σημασία της φιλίας. Σε ένα μαγευτικό μακρινό μέρος, υπάρχει ένα γραφικό μικρό χωριό που βρίσκεται ανάμεσα σε πράσινα λιβάδια και μεγάλους λόφους. Εκεί ζει ένα κοπάδι από ξέγνοιαστα πρόβατα, όμορφα και ειρηνικά.

Όμως η γαλήνη τους διαταράσσεται, όταν ένα κοπάδι λύκων εγκαθίσταται σε κοντινή απόσταση. Όταν ο δυνατός και πάντα ετοιμοπόλεμος Ράγκλαρ βγαίνει μπροστά, ο μόνος που τολμά να σταθεί απέναντί του είναι ο Γκρέι, ένας αξιαγάπητος, αλλά αδέξιος νεαρός λύκος.

Για να γίνει αρχηγός και να κερδίσει πίσω την καρδιά της Μπιάνκα, ο Γκρέι πηγαίνει στο δάσος όπου ανακαλύπτει μια κατασκήνωση από τσιγγάνους- κουνέλια. Ένα κουνέλι μέντιουμ, η Μάμι, του δίνει ένα μαγικό φίλτρο. Ο Γκρέι το πίνει και επιστρέφει στο λημέρι των λύκων, για να ανακαλύψει πως έχει μεταμορφωθεί σε κριάρι.

  • Γάμος Αλά Ιταλικά (Matrimonio all'italiana-1964)

Σκηνοθεσία: Βιττόριο ντε Σίκα

Παίζουν: Σοφία Λόρεν, Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι

 

Περίληψη:

Μια πρώην πόρνη με τρία παιδιά σκαρφίζεται το καθετί προκειμένου να καταφέρει τον εραστή της να την παντρευτεί. Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης διασκευάζει για τη μεγάλη οθόνη το θεατρικό έργο του Εντουάρντο Ντε Φίλιππο «Φιλουμένα Μαρτουράνο». Η ταινία έλαβε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ και απέσπασε πολλές διακρίσεις , μεταξύ των οποίων και το Βραβείο Νταβίντ ντι Ντονατέλο Α΄ Γυναικείου Ρόλου για τη Σοφία Λόρεν.

Ο νεαρός ναπολιτάνος καρδιοκατακτητής Ντομένικο, επιτυχημένος επιχειρηματίας που του αρέσει να κυνηγάει ασύστολα γυναίκες, συναντιέται με την πόρνη Φιλουμένα, σε έναν οίκο ανοχής της Νάπολης κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Την ερωτεύεται, την εγκαθιστά σε ένα διαμέρισμα και της δίνει δουλειά στις επιχειρήσεις του. Όταν αρκετό καιρό αργότερα, ο Ντομένικο, που εξακολουθεί να παίζει με τις γυναίκες και συμπεριφέρεται πλέον στη Φιλουμένα υποτιμητικά, αποφασίζει να παντρευτεί μία νεότερη υπάλληλό του, η Φιλουμένα υποκρίνεται την ετοιμοθάνατη και τον παντρεύεται στο «νεκρικό» κρεβάτι με τις ευχές της Εκκλησίας. Τελικά όμως η «άρρωστη» ανασταίνεται και του αποκαλύπτει την ύπαρξη τριών παιδιών της, λέγοντάς του ότι ένα από αυτά -χωρίς να καθορίζει ποιο ακριβώς- είναι δικό του. Ο Ντομένικο, έξαλλος με την απάτη της διαλύει τον γάμο, με την συναίνεσή της, αλλά μένει πλέον με το σαράκι του «ποιος είναι ο γιος του».

Μια ιστορική ταινία που αποτελεί ύμνο στους νεανικούς έρωτες, οι οποίοι περνούν και αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδιά τους. Εξαιρετικά μεστή δημιουργία του Βιτόριο Ντε Σίκα, που αναλύει τις δομές της οικογένειας και της μισαλλοδοξίας στην Ιταλία του Νότου, αμέσως μετά από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, που απογειώθηκε από τις ερμηνείες των δύο ιερών τεράτων του Ιταλικού σινεμά, του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και της Σοφίας Λόρεν.

  • Ντάρλινγκ (Darling-1965)

Σκηνοθεσία: Τζον Σλέσιντζερ

Παίζουν: Τζούλι Κρίστι, Ντερκ Μπογκάρντ, Λόρενς Χάρβεϊ

Περίληψη:

Η ιστορία ενός φιλόδοξου μοντέλου που χρησιμοποιεί τους άνδρες για να ανέβει κοινωνικά κι επαγγελματικά σε ένα Λονδίνο που κινείται στους ρυθμούς του swing.

Η Νταϊάνα Σκοτ είναι μια πανέμορφη Αγγλίδα, που εργάζεται ως μοντέλο κι είναι αποφασισμένη να πετύχει και να φτάσει στην κορυφή, χρησιμοποιώντας θεμιτά κι αθέμιτα μέσα. Γνωρίζει έναν δημοσιογράφο τον Ρόμπερτ, με τη βοήθεια του οποίου της ανοίγεται ένας νέος κύκλος γνωριμιών. Οι δυο τους ερωτεύονται κι ο Ρόμπερτ αφήνει την οικογένειά του για χάρη της. Όμως η Νταϊάνα είναι τόσο αποφασισμένη να πετύχει τους στόχους της, ώστε δεν διστάζει να τον απατήσει. Η γνωριμία της με τον πλέιμποϊ Μάιλς Μπραντ την οδηγεί στην καταστροφή , όποτε η Νταϊάνα, η οποία ζει την τρέλα της δεκαετίας του '60, συνειδητοποιεί ότι έχει χάσει κάθε ελπίδα να γίνει ευτυχισμένη.

Δύο περίπου χρόνια μετά την ταινία «Μπίλι, ο Ψεύτης» (1963), ο Τζον Σλέσιντζερ υπέγραψε τη σκηνοθεσία του « Ντάρλινγκ», που πλέον αποτελεί σύμβολο των ξέφρενων ρυθμών στην Αγγλία της δεκαετίας του '60 κι έλαβε την 83η θέση στη λίστα με τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που θεσπίστηκε από το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη ταινία καθιέρωσε την Τζούλι Κρίστι και την έκανε σύμβολο της βρετανικής ποπ κουλτούρας, αν και η πρώτη επιλογή για τον ρόλο της αδίστακτης Νταϊάνα Σκοτ ήταν η Σίρλεϊ Μακ Λέιν. Η ταινία τελικά έλαβε πέντε υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ, με την Κρίστι να κερδίζει κέρδισε αυτό του Ά Γυναικείου ρόλου, κατατροπώνοντας την Τζούλι Άντριους, που πρωταγωνιστούσε στη «Μελωδία της Ευτυχίας».