Αυτή την εβδομάδα έρχεται η πρώτη σόλο ταινία της Μarvel που έχει ως πρωταγωνίστρια γυναίκα υπερηρωίδα, η συγκινητική ιστορία ενός «Όμορφου αγοριού», το σουρεαλιστικό νέο-νουάρ του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ, αλλά κι ο «Τυχοδιώκτης του Παρισιού» με τον Βενσάν Κασέλ.
Ένα Όμορφο Αγόρι (Beautiful Boy)
Σκηνοθεσία: Φέλιξ Φον Γκρόνιγκεν
Παίζουν: Στιβ Καρέλ, Τίμοθι Σαλαμέ, Μόρα Τίρνεϊ
Περίληψη: Μια οικογένεια αντιμέτωπη με τον εθισμό, ένας πατέρας κι ένας γιος που θα ξαναβρούν ο ένας τον άλλον και οι δύο τον εαυτό τους μέσα από μια πάλη με τα ναρκωτικά.
Ο Στιβ Καρέλ και ο Τίμοθι Σαλαμέ (υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα) πρωταγωνιστούν σε ένα ενδιαφέρον κοινωνικό δράμα, που πραγματεύεται την εξάρτηση από τα ναρκωτικά μέσα από την ιδιαίτερη σχέση ενός πατέρα με τον εθισμένο γιο του.
Στα δεκαοχτώ του, ο Νίκολας Σεφ ήταν καλός μαθητής, συντάκτης της σχολικής εφημερίδας, ηθοποιός στις θεατρικές παραστάσεις του σχολείου και μέλος της ομάδας υδατοσφαίρισης. Φανατικός αναγνώστης και ταλαντούχος καλλιτέχνης, ήταν έτοιμος για το κολέγιο. Είχε αρχίσει να πειραματίζεται με τις ουσίες, όταν ήταν δώδεκα ετών, αλλά στα τέλη της εφηβείας του δοκίμασε για πρώτη φορά μεθαμφεταμίνη και, όπως έγραψε κι ο ίδιος, «ο κόσμος έγινε ξαφνικά από ασπρόμαυρος, technicolor». Ανάμεσα σε αποτυχημένες προσπάθειες αποτοξίνωσης, ο Νικ βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στον κόσμο των ναρκωτικών, ενώ ο πατέρας του αγωνίζεται να κρατήσει την οικογένεια ενωμένη και να σώσει το «όμορφο αγόρι» του από την εξάρτηση.
Ο Ντέιβιντ Σεφ, καταξιωμένος δημοσιογράφος, ως διέξοδο στα δέκα χρόνια που ο γιος του, ο Νικ πάλευε με την εξάρτηση έγραψε το «Όμορφο αγόρι», και αργότερα ο Νικ εξέδωσε τα δικά του απομνημονεύματα με τίτλο « Τweaks». Τα δυο αυτά βιβλία κυκλοφόρησαν σε ένα, το οποίο αυτή τη φορά ονομάστηκε «Beautiful Boy: A Father's Journey Through His Son's Addiction», όπου στην ουσία καταγράφουν την ίδια ιστορία από δυο πλευρές.
Αυτό το δίπολο αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και χωρίς μελοδραματικές εξάρσεις ο Βέλγος Φέλιξ Φον Γκρόνιγκεν («Τhe Broken Circle Breakdown») για να καταγράψει τη μάστιγα των ναρκωτικών, που στην Αμερική- κι όχι μόνο - αποτελεί την πρώτη αιτία θανάτου νέων ανθρώπων. Ισορροπώντας επιδέξια ανάμεσα στον κοινωνικό σχολιασμό και μια οικογενειακή ιστορία, ο Γκρόνιγκεν αποφεύγει τους διδακτισμούς σχετικά με τη ρίζα του προβλήματος και τις ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις που θέλουν το περιβάλλον ως βασικό υπαίτιο της εξάρτησης- εδώ η ο εθισμός του Νικ έχει μια πιο υπαρξιακή διάσταση- αλλά εστιάζει κυρίως στον αγώνα των ανθρώπων που πάσχουν να ξεπεράσουν το πρόβλημα, χωρίς να λείπουν και οι αιχμές για το σύστημα που αδυνατεί να βοηθήσει αυτά τα άτομα και τις οικογένειές τους.
Ο σκληρός κόσμος των ναρκωτικών και η τρυφερότητα του πατέρα για το παιδί του που καταγράφεται μέσα από συναισθηματικά φλας μπακ στην παιδική ηλικία του μικρού, δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αντίστιξη, που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή για δυο ώρες , χωρίς ο Γκρόνινγκεν να καταφεύγει σε τεχνάσματα κι ευκολίες για να αφηγηθεί μια λίγο πολύ γνωστή ιστορία. Έτσι αντίθεση με ανάλογες ταινίες- ίσως επειδή ακριβώς βασίζεται σε αληθινές μαρτυρίες- δίνει μια ολοκληρωμένη και ρεαλιστική εικόνα της όλης κατάστασης.
Ο Στιβ Καρέλ, που τον έχουμε συνηθίσει σε κωμικούς ρόλους, στην καλύτερη μέχρι τώρα ερμηνεία του ενσαρκώνει τον Γολγοθά ενός πατέρα και σε συνδυασμό με τον Τίμοθι Σαλαμέ, που επιβεβαιώνει την φήμη του μετά το «Call me by your name» ως ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους ηθοποιούς, τσαλακώνοντας την εικόνα του, δημιουργούν μια βαθιά σχέση που συγκινεί.