Αυτή την εβδομάδα, feelgood κωμωδίες με ιδιαίτερο στυλ, όπως το « Blinded by the Light», που θα μας ξαναθυμίσει αγαπημένα τραγούδια του Μπρους Σπρίνγκστιν, ή ένας «Απρόσμενος έρωτας» εξ Αργεντινής μονοπωλούν το ενδιαφέρον, ενώ «Η μεγάλη νύχτα της Νάπολης» εισχωρεί στα άδυτα μιας συμμορίας ανήλικων μαφιόζων.
Απρόσμενος Έρωτας (El amor menos pensado/ An Unexpected Love)
Σκηνοθεσία: Χουάν Βέρα
Παίζουν: Ρικάρντο Νταρίν, Μερσέντες Μοράν, Ζαν Πιερ Νοέρ
Περίληψη: O Mάρκος και η Άννα είναι παντρεμένοι είκοσι πέντε χρόνια. Όταν ο μοναχογιός τους φεύγει από το σπίτι για να σπουδάσει, το ζευγάρι μπαίνει σε περίοδο κρίσης. Χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση, σαν να το είχαν σχεδιάσει καιρό, αποφασίζουν να χωρίσουν τους δρόμους τους. Η εργένικη ζωή μοιάζει έντονη και συναρπαστική αρχικά, αλλά γρήγορα γεννιούνται ερωτηματικά και αμφιβολίες. Τότε αρχίζουν να αναρωτιούνται για την αγάπη, τη φύση της επιθυμίας, την πίστη και παίρνουν μία απόφαση που θα αλλάξει τις ζωές τους για πάντα.
Μία κομψή κωμωδία που παραδόξως παραμένει ρομαντική, αν κι έχει ως κεντρικό θέμα έναν χωρισμό.
‘Ένα ώριμο ζευγάρι, ο Μάρκος και η Άννα, αποφασίζει να χωρίσει φιλικά, όταν ο γιος τους φεύγει για σπουδές, απλώς γιατί αισθάνονται ότι η σχέση τους έχει τελματώσει. Διατηρώντας μεταξύ τους καλές σχέσεις, συνεχίζουν τις ζωές τους, βρίσκουν νέους συντρόφους και καλούνται να αντιμετωπίσουν τα θέματα του παιδιού τους, όπως όλοι οι γονείς. Καλλιεργημένοι και οι δύο, με αναζητήσεις και υπαρξιακές αγωνίες, παρατηρούν όσα τους συμβαίνουν, γνωρίζουν μέσα από τους ανθρώπους που συναναστρέφονται διαφορετικές αντιλήψεις σχετικά με τον έρωτα και το σεξ, μέχρι που τελικά οδηγούνται σε μια καθοριστική απόφαση.
Ο παραγωγός και σεναριογράφους Χουάν Βέρα στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο με λεπτό χιούμορ και ιντελεκτουέλ διάθεση προσεγγίζει το οδυνηρό θέμα ενός διαζυγίου εντελώς ανορθόδοξα. Εδώ λοιπόν δεν υπάρχουν εντάσεις, καβγάδες, ζήλιες και ίντριγκες, αλλά δυο σύντροφοι που τιμούν το κοινό παρελθόν τους και πορεύονται με ήρεμο τρόπο, εξερευνώντας τη ζωή.
Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες λειτουργούν ως δορυφόροι τους , χωρίς όμως να παρουσιάζονται καρικατουρίστικα- αντίθετα είναι ιδιαιτέρως συμπαθητικοί- αποθεώνοντας την εικόνα ενός ώριμου ζευγαριού, που οι συγκυρίες το οδήγησαν να ζει χωριστά. Με έξυπνους διαλόγους και χωρίς να επιμένει σε λεπτομέρειες, ο Βέρα κάνει χρονικά άλματα, χωρίς να ενδιαφέρεται να καλύψει κενά κι απορίες, εστιάζοντας κατά βάση στους δυο πρωταγωνιστές του και στις εσωτερικές τους επιθυμίες.
Έτσι με μια φιλοσοφημένη ελαφρότητα, δομεί μια έξυπνη κομεντί, που παρά το αναμενόμενο σε επίπεδο πλοκής φινάλε, ανατρέπει μια σταθερή αξία ανάλογων ταινιών, αλλά και τον τίτλο της: την ιδέα δηλαδή του ίδιου του έρωτα, αφού τελικά αυτό που μετράει δεν είναι ένα παθιασμένο συναίσθημα, αλλά μια βαθιά συνειδητοποίηση του τι σημαίνει συντροφικότητα.
Οι μεγαλύτεροι θεατές σε ηλικία σίγουρα θα αναγνωρίσουν πολλά από τους εαυτούς τους στο εκπληκτικό δίδυμο του Ρικάρντο Νταρίν και της Μερσέντες Μοράν, που υποδύονται τον Μάρκος και την Άννα, ο μεν πρώτος με μια γοητευτική εσωτερικότητα, η δε τελευταία με σπιρτάδα και φινέτσα.