Ο Κένεθ Μπράνα σκηνοθετεί το remake του διάσημου αστυνομικού της Αγκάθα Κρίστι «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», ερμηνεύοντας ο ίδιος τον Ηρακλή Πουαρό, μια βιογραφία του Μαρξ και του Ένγκελς επικεντρώνεται στη νεανική τους περίοδο και επτά υπέροχες γάτες περιδιαβαίνουν στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης.
Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές: (Murder On The Orient Express)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Παίζουν: Τομ Μπέιτμαν, Κένεθ Μπράνα, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλεμ Νταφόε, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ
Περίληψη:
Μία ιστορία που ξεκινάει ως ένα πολυτελές ταξίδι με τρένο στην Ευρώπη, εξελίσσεται γρήγορα σε ένα από τα πιο κομψά, αγωνιώδη και συναρπαστικά μυστήρια που έχουν γραφτεί ποτέ. Από τη συγγραφέα των best-sellers, Αγκάθα Κρίστι, το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» αφηγείται την ιστορία δεκατριών άγνωστων ανθρώπων, που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ταχεία εξαιτίας μια κακοκαιρίας, ενώ ένας φόνος έχει συμβεί. Όλοι είναι ύποπτοι, όμως ένας άντρας πρέπει να αγωνιστεί ενάντια στον χρόνο, πριν προλάβει ο δολοφόνος να χτυπήσει ξανά. Ο Κένεθ Μπράνα σκηνοθετεί το πιο γνωστό αστυνομικό της Άγκαθα Κρίστι, που μεταφέρθηκε το 1974 στην οθόνη από τον Σίντνεϊ Λιούμετ, και ερμηνεύει τον διάσημο Ηρακλή Πουαρό έχοντας στο πλευρό του ένα all star cast, αποτελούμενο από Χολιγουντιανά ονόματα και μεγαθήρια της βρετανικής σκηνής.
Μετά τον σοκαριστικό φόνο ενός πλούσιου και αδίστακτου επιχειρηματία σε ένα πολυτελές τρένο, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Πουαρό πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο προκειμένου να αποκαλύψει ποιος από όλους τους εκλεκτούς επιβάτες είναι ο δολοφόνος, πριν ο τελευταίος ξαναχτυπήσει. Το μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», κυκλοφόρησε το 1934 και θεωρείται, μέχρι και σήμερα, μία από τις πιο ιδιοφυείς ιστορίες που έχουν γραφτεί ποτέ.
O Κένεθ Μπράνα δεν έχει μάλλον πολλούς λόγους για να επιχειρήσει ένα remake μιας πολύ γνωστής ιστορίας, πέρα ίσως από την προσωπική αγάπη για το βιβλίο και την επιθυμία του να ερμηνεύσει τον θρυλικό Ηρακλή Πουαρό. Σκηνοθετικά καταφέρνει να μείνει πιστός στο πνεύμα της Κρίστι αλλά και του Λιούμετ, χωρίς όμως να απογειώνεται. Γυρίζοντας σε φιλμ 65 mm, ακολουθεί το εξαιρετικό κλίμα σασπένς του βιβλίου, αν και το πιθανότερο είναι πως ο θεατή γνωρίζει εκ των προτέρων τη λύση του μυστηρίου και τον ένοχο, ενώ η εξαιρετική διεύθυνση φωτογραφίας του Χάρη Ζαμπαρλούκου συμβάλλει καθοριστικά στην υψηλή αισθητική της ταινίας.
Εστιάζοντας κυρίως στην απόδοση της δικαιοσύνης, ο Μπράνα, αξιοποιώντας την θεατρικές του καταβολές, τελικά πετυχαίνει να δώσει τη δική του πινελιά και την προσωπική του σφραγίδα στο βιβλίο της Κρίστι, καθοδηγώντας τους πολύ καλούς ηθοποιούς του σε μεστές ερμηνείες: ο Τζόνι Ντεπ μέσα από τις σιωπές του εκφράζει το απόλυτο κακό, η Μισέλ Φάιφερ μυστηριώδης και με χιούμορ στην αρχή, σταδιακά αποκαλύπτει τον βαθύ πόνο της απώλειας, ο σερ Ντέρεκ Τζάκομπι προσθέτει την πολύτιμη εμπειρία το, δίνοντας υπόσταση σε ένα δευτερεύοντα ρόλο, ο Γουίλεμ Νταφόε φέρνει το προσωπικό του στίγμα στο σύντομο πέρασμά του, ενώ η Πενέλοπε Κρουζ μοιάζει μάλλον έξω από τα νερά της.
Ο ίδιος ο Κένεθ Μπράνα, ένας σπουδαίος ηθοποιός, ως Ηρακλής Πουαρό, έχει να αναμετρηθεί με τον Πίτερ Ουστίνοφ και τον εκπληκτικό Ντέιβιντ Σάσετ από την ιστορική σειρά, και φαίνεται να επιμένει περισσότερο στις φιλοσοφικές θέσεις του ήρωά του, αποφεύγοντας όμως να ενσωματώσει στην ερμηνεία του όλα εκείνα τα μικρά χαριτωμένα στοιχεία που έκαναν διάσημο τον Βέλγο ντετέκτιβ, όπως τους ψυχαναγκασμούς του, την αγάπη του για το καλό φαγητό, το φλεγματικό του χιούμορ και τη μοναδική του μέθοδο.