Ο πίνακας του Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ «Η Κούνια» (The Swing) θεωρείται ίσως ο πιο αντιπροσωπευτικός του κινήματος του ροκοκό και αποτελεί σήμερα μέρος της διάσημης συλλογής Wallace. Χρονολογείται περίπου γύρω στο 1768, και έχει γοητεύσει κοινό και κριτικούς για τη χρήση του χρώματος και του αισθησιακού στοιχείου, που για την εποχή του ήταν προκλητικό.
Μια γυναίκα λικνίζεται σε μια κούνια, ένας ηλικιωμένος παρακολουθώντας από τις φυλλωσιές τη σπρώχνει, ενώ ένας νεότερος παρατηρεί κάτω από το φόρεμά της τα κρυφά της μυστικά. Ταυτόχρονα, μικρά αγάλματα ερωτιδέων κι ένα σκυλάκι που γαβγίζει συνθέτουν ένα σύνολο, που υμνεί την ανεμελιά και την ερωτική επιθυμία. Ο ερωτιδεύς μάλιστα παραπέμπει σε ένα άγαλμα, που φιλοτέχνησε ο Ετιέν Μορίς Φαλκονέ για τη Μαντάμ ντε Πομπαντούρ, την ερωμένη του Λουδοβίκου ΙΕ’, ενώ το υψωμένο χέρι του εραστή έχει ερμηνευθεί ως εκτεταμένο φαλλικό σύμβολο.
Χάρη σε μια γενναιόδωρη επιχορήγηση, ο πίνακας πρόσφατα υποβλήθηκε σε μια περίπλοκη και ευαίσθητη υψηλής λεπτομέρειας συντήρηση και τεχνική ανάλυση για πρώτη φορά. Ο συντηρητής του Μάρτιν Γουάιλντ, πρώην επικεφαλής της Συντήρησης στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου εργάστηκε για περισσότερα από 40 χρόνια, αναστηλώνοντας έργα καλλιτεχνών, όπως του Λεονάρντο ντα Βίντσι και του Βελάσκεθ, κατάφερε να αφαιρέσει το κιτρινισμένο βερνίκι και τα παλαιότερα ρετουσαρίσματα που είχαν γίνει, αναδεικνύοντας λεπτομέρειες του πίνακα, που πριν δεν ήταν ευδιάκριτες.
Με αυτό τον τρόπο αποκατέστησε το χρώμα των ρούχων της γυναίκας (ροζ), αλλά και του προσώπου της, όπως και τους δύο άντρες, που βρίσκονται σχεδόν κρυμμένοι στους θάμνους, παρακολουθώντας το λίκνισμά της στην κούνια. Το μπούστο της νεαρής γυναίκας είναι πλούσιο, διακοσμημένο με δαντέλα, ενώ η κούνια που βρίσκεται μέσα στο δάσος, είναι πολυτελής, επιχρυσωμένη και επενδυμένη με πλούσιο κόκκινο ύφασμα.
Το μυστικό του πίνακα κρύβεται στη σχέση των δυο ανδρών. Ποιοι είναι και πώς συνδέονται με την γυναίκα; Η αποκατάσταση επιβεβαίωσε ότι η ανδρική φιγούρα στα δεξιά δεν είναι ντυμένη στα μαύρα, όπως πίστευαν παλιότερα, αλλά στα μπλε, πράγμα που σημαίνει πως δεν είναι ιερέας, αλλά ένας λαϊκός άντρας. Κάποιοι μελετητές θεωρούν δε, ότι πρόκειται για έναν ηλικιωμένο σύζυγο και έναν νεαρό εραστή, ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι οι δυο φιγούρες είναι πατέρας και γιος.