fbpx 30 ταινίες που πρέπει να δεις έστω και μία φορά στη ζωή σου -Μέρος τρίτο | BOVARY
Oι ζωές των άλλων
Οι ζωές των άλλων/ Φωτογραφία: IMDb
26|03|2020 13:53
SHARE
ΜΟVIE TIME

30 ταινίες που πρέπει να δεις έστω και μία φορά στη ζωή σου -Μέρος τρίτο


Μένουμε σπίτι οπότε ευκαιρία να καλύψουμε ορισμένα κενά που έχουμε και να βρούμε σημαντικές ταινίες που κάθε σινεφίλ οφείλει να έχει δει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του.

Λόρενς της Αραβίας (1962)-Ντέιβιντ Λην

Ο Λόρενς είναι ένας νεαρός, ιδεαλιστής Βρετανός αξιωματικός, που στη διάρκεια του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου υπηρετεί στο στρατόπεδο του Πρίγκιπα Φεϊζάλ, ηγέτη της επανάστασης των αραβικών φυλών εναντίον των Τούρκων. Κάνοντας μια σειρά από νικηφόρες επιθέσεις, οδηγεί πενήντα άνδρες του Φεϊζάλ μέσα από την έρημο Νεφούντ -επί τρεις εβδομάδες- προκειμένου να επιτεθεί στο τουρκοκρατούμενο λιμάνι της πόλης 'Ακαμπα, που κατέχει σημαντική στρατηγική θέση.

Η επιδρομή εναντίον των τουρκικών στρατευμάτων στέφεται με επιτυχία και οι 'Αραβες, λόγω του θριάμβου του και της αμείωτης γενναιότητας που τον διακρίνει, αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τον Λόρενς σαν θεό.

Μια επική ταινία, διάρκειας τεσσάρων ωρών, που θεωρήθηκε ένας οπτικοακουστικός άθλος για την εποχή του, με πραγματικές σκηνές μάχης που γυρίστηκαν στην έρημο. Είναι από αυτές τις δημιουργίες που πλέον δεν φτιάχνονται σήμερα, όποτε έχει μια επιπλέον αξία.

 Η Λεωφόρος της Δύσης (1950)-  Μπίλι Γουάιλντερ

Ένας αριβίστας σεναριογράφος πείθει μια πρώην σταρ του σινεμά να τον συντηρεί, γράφοντάς της ένα σενάριο που θα την ξαναφέρει στη μεγάλη οθόνη. Όταν, όμως, αυτός ερωτευτεί μια νεαρή κοπέλα, εκείνη δεν θα τον αφήσει να την εγκαταλείψει έτσι εύκολα. Πολλές ταινίες έχουν γυριστεί για το σκοτεινό πρόσωπο της showbiz, καμία, όμως, δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει αυτό που πέτυχε ο Γουάιλντερ σε αυτή την ταινία, συνδυάζοντας την μελαγχολία του νουάρ, με την μαύρη κωμωδία και το μελόδραμα. Εμβληματική η σκηνή που η Γκλόρια Σουάνσον κατεβαίνει τις σκάλες- θα σας κάνει να ανατριχιάσετε.

Η σιωπή των αμνών (1991)- Τζόναθαν Ντέμι

Ένας ψυχοπαθής, γνωστός ως Μπάφαλο Μπιλ, απαγάγει και δολοφονεί νεαρές γυναίκες. Το FBI στέλνει τη νεαρή πράκτορα Κλαρίς Στάρλινγκ να ανακρίνει τον ιδιοφυή ψυχίατρο Δρ. Χάνιμπαλ Λέκτερ, ο οποίος βρίσκεται στη φυλακή για δολοφονίες, όντας ο ίδιος ψυχασθενής με κανιβαλιστικές τάσεις. Είναι, όμως, ο μόνος που μπορεί να σκιαγραφήσει το προφίλ του Μπαφαλο Μπιλ. Ο μοναδικός τρόπος να προσφέρει την βοήθειά του στη νεαρή Κλαρίς, είναι να δεχτεί η νεαρή πράκτορας μια ψυχανάλυση από τον Λέκτερ για το δικό της άτομο. Έτσι στην προσπάθειά της να ανακαλύψει τον δολοφόνο, η Κλαρίς έρχεται αντιμέτωπη με τις δικές τις φοβίες.

Μια από τις τρομακτικότερες ταινίες όλων των εποχών και ένα από τα πρώτα θρίλερ που κέρδισαν Όσκαρ.  Πλέον, θεωρείται σημείο αναφοράς για την ποπ κουλτούρα, αφού ανέτρεψε τα προγνωστικά που την θεωρούσαν βέβαιη αποτυχία.

Η σιωπή των αμνών -Φωτογραφία: IMDb

Οι τρεις ταφές του Μελκιάδες Εστράδα  (2005)- Τόμι Λι Τζόουνς

Ο Μελκιάδες Εστράδα, ένας Μεξικανός λαθρομετανάστης, εργάτης σ' ένα ράντσο του Τέξας, σκοτώνεται τυχαία από τον φρουρό των συνόρων Μάικ Νόρτον, που τον θάβει βιαστικά στην έρημο του Τέξας. Τότε ο φίλος του, Πιτ Πέρκινς, απαγάγει τον φρουρό και τον αναγκάζει να ξεθάψει και να τον βοηθήσει να μεταφέρουν το πτώμα στο Μεξικό για να το θάψουν στο χωριό του, όπου βρίσκεται η οικογένειά του.

Ο Τόμι Λι Τζόουνς, έφτιαξε ένα σύγχρονο γουέστερν, που θυμίζει, όμως, αρχαία τραγωδία, καθώς ακολουθεί το τρίπτυχο της ύβρεως, της νέμεσης και της κάθαρσης.

O σεβασμός στον θάνατο γίνεται η αποθέωση της ζωής και ο Τζόουνς δίνει μια μινιμαλιστική ερμηνεία στην κόψη του ξυραφιού, που βραβεύτηκε στις Κάννες.

 Το σκοτεινό Ποταμι ( 2003) -Κλιντ ‘Ιστγουνττ

Ο Σον, ο Ντέιβ και ο Τζίμι, τρεις παιδικοί φίλοι από λαϊκή συνοικία της Βοστόνης συναντιούνται ξανά ύστερα από 25 χρόνια, εξαιτίας ενός εγκλήματος.

Θύμα είναι η κόρη του Τζίμι, την έρευνα έχει αναλάβει ο Σον, ως αστυνομικός, ενώ ο κύριος ύποπτος είναι ο Ντέιβ.

Μια από τις πιο σκοτεινές ταινίες που έχουν γυριστεί, και η καλύτερη του Ίστγουντ,- μαζί με το «Unforgiven»- είναι ιδανική για όσους αγαπούν τα μυστήρια τα αστυνομικά δράματα.  Μοναδικές ερμηνείες από τον Σον Πεν και τον Τιμ Ρόμπινς , που δίκαια τιμήθηκαν με Όσκαρ (Α' Ανδρικού Ρόλου για τον πρώτο και Β' Ανδρικού Ρόλου για τον δεύτερο).

Φωτογραφία: IMDb

Η βασίλισσα της Αφρικής (1951)-Τζον Χιούστον

Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, μια ιεραπόστολος υποχρεώνεται να συνυπάρξει με έναν μεθύστακα τυχοδιώκτη, επάνω σε ένα σαπιοκάραβο το οποίο διασχίζει τον γεμάτο κινδύνους ποταμό του Κονγκό, αγνοώντας ότι η αναγκαστική συγκατοίκηση θα οδηγήσει σε έναν απρόσμενο έρωτα. Μια από τις  πιο εξωτικές περιπέτειες που έχουν γίνει, με δύσκολα γυρίσματα στα βάθη της μαύρης Ηπείρου και χωρίς καθόλου εφέ καταγράφει τη γεμάτη ένταση σχέση δυο εκ διαμέτρου αντίθετων χαρακτήρων. Ο Χάμφρεΐ Μπόγκαρτ, που για την ερμηνεία κέρδισε το μοναδικό Όσκαρ στην καριέρα του, και η Κάθριν Χέμπορν δίνουν ρέστα, κάνοντας την ταινία από τις πλέον κλασικές  του παλιού Χόλιγουντ.

 Ο τρίτος άνθρωπος ( 1949)- Κάρολ Ριντ

Ένας άνεργος συγγραφέας φτάνει στη μεταπολεμική Βιέννη και τη βρίσκει χωρισμένη στα δύο και πεινασμένη, καθώς υπάρχουν λίγες προμήθειες και η μαύρη αγορά ανθίζει. Φτάνει μετά την πρόσκληση ενός πρώην συμμαθητή και φίλου που του προσέφερε δουλειά μόνο και μόνο για να μάθει πως εκείνος σκοτώθηκε πρόσφατα σε ένα παράξενο τροχαίο.Μιλώντας, λοιπόν, με τους φίλους και τους συνεργάτες του παρατηρεί ότι οι ιστορίες τους αντιφάσκουν. Κι έτσι αποφασίζει να ανακαλύψει την αλήθεια. Οι Βρετανοί τη θεωρούν κορωνίδα του  κινηματογράφου κι είναι γνωστή για την αξιοποίηση των φυσικών χώρων και την νουάρ ατμόσφαιρα.

Το σενάριο υπογράφει ο συγγραφέας Γκράχαμ Γκριν, προβλέποντας τον Ψυχρό Πόλεμο που έμελλε να ακολουθήσει και Όρσον Γούες μετά από τον « Πολίτη Κέιν» φτιάχνει συγκλονιστικά το πορτρέτο ενός ακόμα αμοραλιστή αντι-ήρωα.

 Επαναστάτης χωρίς αιτία (1955) -Νίκολας Ρέι

Ο Τζιμ Σταρκ είναι ένας ατίθασος νέος που αναγκάζει την οικογένειά του να μετακομίζει συνεχώς, επειδή μπλέκει σε φασαρίες σε όποια πόλη κι αν βρεθεί. Κι ενώ έχουν μόλις εγκατασταθεί στο Λος Αντζελες, δεν θα αργήσει να συγκρουστεί με τις συμμορίες της πόλης για ακόμη μία φορά. Σφράγισε τη δεκαετία του ΄50 και έκανε τον Τζέιμς Ντιν, που πέθανε τέσσερις μήνες μετά από την προβολή της,  ίνδαλμα ολόκληρης γενιάς, αποτυπώνοντας  το χάσμα των  γενεών και τη σύγκρουση με το κατεστημένο όσο καμία άλλη.

Επελέγη από τη Βιβλιοθήκη του Αμερικάνικου Κογκρέσου ως τμήμα του Εθνικού Μητρώου Κινηματογράφου ως πολιτιστικά, ιστορικά και αισθητικά σημαντική.

Eπαναστάτης χωρίς αιτία/ Φωτογραφία: IMDb

Oι ζωές των άλλων (2006)- Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Οι κάτοικοι του Ανατολικού Βερολίνου βρίσκονται κάτω από την επιτήρηση της Στάζι. Ανάμεσα στους πιο αφοσιωμένους πράκτορες και ένας που γοητεύεται από  την προσωπικότητα ενός  θεατρικού συγγραφέα, για τον οποίο έχει υποψίες ότι δεν είναι τόσο «καθαρός» όσο φαίνεται. Αποφασίζει, λοιπόν, να παρακολουθήσει τη ζωή και τη σχέση του με μια διάσημη ηθοποιό. Από τις καλύτερες  ταινίες για τη μεταπολεμική Γερμανία και το κλίμα  που επικρατούσε στο Βερολίνο πριν από την πτώση του Τείχους,  ένα στιβαρό δράμα χαρακτήρων, με την ερμηνεία του Ούλριχ Μούε, που πέθανε μετά από τα γυρίσματα καθώς είχε καρκίνο, να συγκλονίζει. Προσέξτε πώς λέει την τελευταία του ατάκα στο φινάλε!

 Νευρικός Εραστής (1978)- Γούντι Άλεν

Ένας πετυχημένος νευρωτικός κωμικός, που έχει εμμονή με το θάνατο, ο Άλβι Σίνγκερ, ερωτεύεται την Άνι Χολ, μια χαριτωμένη ανερχόμενη τραγουδίστρια, κι αρχίζει μαζί της μια επταετή σχέση. Οι εντάσεις και οι τσακωμοί που οφείλονται κατά κύριο λόγο στη φύση των χαρακτήρων τους, οδηγούν στον χωρισμό, παρ’ όλες τις επίμονες προσπάθειες του Άλβι να κρατήσει την Άνι. Από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει ο Γούντι Άλεν που κατέγραψε όπως κανείς  άλλος την σύγχρονη υστερία και τις νευρώσεις των ανθρώπων μέσα στις μεγαλουπόλεις. Εδώ η Νέα Υόρκη, η αγαπημένη του πόλη γίνεται πρωταγωνίστρια, και ο  Γούντυ Άλεν εναλλάσσοντας τον διάλογο με τον εσωτερικό μονόλογο βάζει τις βάσεις της νέας κωμωδίας.





SHARE