Η Cosmoss της Κέιτ Μος κλείνει με 3 εκατ. χρέη -Δύο ακόμη beauty brands που δεν άντεξαν

Η Cosmoss της Κέιτ Μος κλείνει με 3 εκατ. χρέη -Δύο ακόμη beauty brands που δεν άντεξαν

Η βιομηχανία ομορφιάς είναι κερδοφόρα, αλλά δεν πετυχαίνουν όλες οι επιχειρήσεις των celebrities. Πρόσφατο παράδειγμα η εταιρεία καλλυντικών της Κέιτ Μος, που πλέον βρίσκεται σε εκκαθάριση, τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά της.

Οι celebrities γνωρίζουν καλά πώς να κεφαλαιοποιούν τη δυναμική της δημόσιας εικόνας τους. Η Σελένα Γκόμεζ, η Rihanna και πιο πρόσφατα η Χέιλι Μπίμπερ, η οποία ανακοίνωσε στα social media την πώληση της μάρκας της, Rhode, έναντι εκατομμυρίων δολαρίων, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Επίσης και η Τζένιφερ Άνιστον το έχει πετύχει μέσα από την υπογραφή της με το Lolavie, ενώ η Τζένιφερ Λόπεζ έχει χτίσει ένα beauty brand βασισμένο στο λαμπερό της δέρμα.

Πίσω από αυτές τις εντυπωσιακές επιτυχίες, όμως, κρύβεται και μια άλλη πλευρά της βιομηχανίας, αυτή των αποτυχιών. Η περίπτωση της Kέιτ Μος και της μάρκας της, Cosmoss, είναι ενδεικτική. Το brand έκανε μια διακριτική αλλά παγκόσμια πολυσυζητημένη πρεμιέρα στα τέλη του καλοκαιριού του 2022.

Κέιτ Μος/Φωτογραφία: Cosmoss by Kate Moss

Η Cosmoss φαινόταν αρχικά να διαθέτει όλα τα εχέγγυα επιτυχίας, συνδυάζοντας τον κόσμο της ομορφιάς με εκείνον της ευεξίας. Ωστόσο, λιγότερο από τρία χρόνια αργότερα, τίθεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, σε πλήρη αντίθεση με brands όπως η Rhode της Χέιλι Μπίμπερ η οποία ξεκίνησε την ίδια χρονιά και πουλήθηκε στην elf για ένα δισεκατομμύριο δολάρια.

Φωτογραφία Instagram/Kate Moss Agency

Πώς ήρθε η πτώση της εταιρείας Cosmoss

Η εικόνα που αποτυπώνεται στα αρχεία του Companies House είναι ενδεικτική της κατάρρευσης. Οι οικονομικές καταστάσεις για το έτος 2023 δεν κατατέθηκαν ποτέ εντός προθεσμίας. Αντ’ αυτών, καταγράφηκε ο διορισμός εθελοντή εκκαθαριστή και μια απόφαση για εκκαθάριση. Δηλαδή ορίστηκε ένα πρόσωπο (ή εταιρεία) να αναλάβει την εκκαθάριση της επιχείρησης οικειοθελώς, όχι υποχρεωτικά μέσω δικαστικής εντολής.

Η αίτηση υποβλήθηκε στα τέλη Ιουνίου 2025, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο και φημολογούμενα προβλήματα. Στη δήλωση υποθέσεων, το πρακτορείο ταλέντων της (Kate Moss Agency) εμφανίζεται ως κύριος πιστωτής, με οφειλές ύψους περίπου 3 εκατ. λιρών ( 3.465.900 εκατομμυριών ευρώ). Τα συνολικά έσοδα της Cosmoss κατά την πορεία της παραμένουν άγνωστα.

Κέιτ Μος/Φωτογραφία: Cosmoss by Kate Moss

Παρότι το brand είχε λανσαριστεί με premium προϊόντα, όπως έλαια και mist, η ανταπόκριση της αγοράς ήταν υποτονική. Οι τιμές θεωρήθηκαν υπερβολικές, η επικοινωνιακή στρατηγική αδύναμη, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα αντιμετώπιζε επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα.

Επιπλέον, η ίδια η Κέιτ Μος φάνηκε να αποστασιοποιείται σχεδόν ολοκληρωτικά από την προώθηση του brand. Δεν υπήρξαν καμπάνιες, δηλώσεις στήριξης ή συνέπεια στην παρουσία της, στοιχεία κρίσιμα για τη βιωσιμότητα μιας επωνυμίας που βασίζεται σε προσωπικότητα.

Ακόμη και όταν ανακοινώθηκαν μεγάλες εκπτώσεις έως και 75% για την εκκαθάριση των αποθεμάτων, το κοινό δεν ανταποκρίθηκε. Η Cosmoss δεν είχε προλάβει να χτίσει σχέση εμπιστοσύνης με το καταναλωτικό κοινό.

Η επίσημη ημερομηνία έναρξης της εκκαθάρισης, στις 25 Ιουνίου 2025, σφράγισε το οριστικό τέλος της προσπάθειας. Ένα τέλος που οφείλεται όχι μόνο στους αριθμούς, αλλά και στην απουσία στρατηγικής και προσωπικής εμπλοκής από την ιδρύτρια του brand.

Αποτυχημένα beauty brands από celebrities

Η Cosmoss δεν είναι η μόνη περίπτωση. Ακόμη και οι Καρντάσιαν, με τεράστια επιρροή στα social media, δυσκολεύτηκαν να παγιώσουν την επιχειρηματική τους εικόνα στην αρχή. Η Khroma Beauty, για παράδειγμα, αποσύρθηκε έπειτα από μόλις έναν χρόνο λειτουργίας, λόγω νομικών προβλημάτων γύρω από το όνομα και έλλειψη ουσιαστικής εμπλοκής των αδελφών.

Παρόμοια, η Honest Beauty της Τζέσικα Άλμπα, η οποία είχε αποτιμηθεί σε ένα δισεκατομμύριο δολάρια μόλις τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά της, έχει πλέον χάσει μεγάλο μέρος της δημοφιλίας και των πωλήσεών της. Η ίδια η Άλμπα εγκατέλειψε τη θέση της CEO τον Απρίλιο του 2024, αναλαμβάνοντας πλέον μόνο έναν συμβουλευτικό ρόλο στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Η ιστορία της Cosmoss και άλλων παρόμοιων brands αποδεικνύει πως, παρότι η βιομηχανία της ομορφιάς υπόσχεται πλούτη, δεν συγχωρεί τα λάθη. Η επιτυχία δεν εξαρτάται μόνο από ένα διάσημο όνομα, αλλά από στρατηγική, συνεχή παρουσία και βαθιά γνώση της αγοράς.