Πώς οι Millennials αλλάζουν όσα ξέραμε για τα 40
Η γενιά που μεγάλωσε με το διαδίκτυο, τα φίλτρα και το self-care αλλάζει τα δεδομένα της μέσης ηλικίας -και δείχνει πιο φρέσκια από ποτέ. Οι millenials αλλάζουν τα 40.
Όταν η Αν Χάθαγουεϊ υποδύθηκε μια 40χρονη μητέρα στην ταινία «The Idea of You», οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο ήταν έντονες. Όχι για τη ρομαντική πλοκή ή το ότι ερωτεύεται έναν νεότερο ποπ σταρ, αλλά γιατί -σύμφωνα με το κοινό- έμοιαζε υπερβολικά νέα για τον ρόλο. Πολλοί έγραψαν ότι δείχνει το πολύ 30. Κι όμως, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ήταν όντως 40, όπως και η ηρωίδα της.
Για εμάς, τους millennials -όσους γεννηθήκαμε από το 1981 έως το 1996- αυτό το γεγονός φέρνει ένα περίεργο μειδίαμα. Είναι αλήθεια: κανείς δεν μοιάζει ή «συμπεριφέρεται» πια όπως περιμέναμε στα 40. Η φράση «η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός» παύει να είναι παρηγορητική και γίνεται, ίσως για πρώτη φορά, ρεαλιστική.
Η γενιά μας υπήρξε αντικείμενο παρατήρησης και σάτιρας για δεκαετίες: από το brunch με αβοκάντο μέχρι τα κουίζ του Facebook και την κουλτούρα του girl boss. Όμως αυτή η διαρκής έκθεση στο επίκεντρο της ποπ κουλτούρας μάς έκανε να αναπτύξουμε έναν πολύ ιδιαίτερο, προσωπικό τρόπο να μεγαλώνουμε -και να τον προβάλλουμε.
Για παλαιότερες γενιές, τα 40 σηματοδοτούσαν μια κρίση μέσης ηλικίας. Θυμόμαστε τις ηρωίδες του Sex and the City να τρομάζουν όταν περνούσαν τα 43 ή τις ταινίες τύπου This Is 40 που παρουσίαζαν ένα ζευγάρι σε προσωπικό αδιέξοδο. Αντίθετα, οι millennials δίνουν νέα πνοή στο τι σημαίνει «μέση ηλικία».
Η καθηγήτρια ψυχολογίας Τζιν Τγουένγκ επιβεβαιώνει στο αμερικανικό Elle: «Υπάρχει αλήθεια στο ότι τα 40 σήμερα μοιάζουν με τα 30». Οι προσδοκίες για μακροζωία και ενεργή καθημερινότητα έχουν αυξηθεί. Επιπλέον, πολλοί millennials δεν έχουν «τακτοποιηθεί» με τον παραδοσιακό τρόπο. Στις ΗΠΑ, ένας στους τέσσερις σαραντάρηδες δεν έχει παντρευτεί ποτέ, ενώ το ποσοστό γυναικών 30-44 ετών που δεν έχουν παιδιά είναι υψηλότερο από ποτέ.
Οι Millennials αλλάζουν όσα ξέραμε για τα 40
Αυτή η πιο ανέμελη ζωή συμβαδίζει και με την εξωτερική μας εικόνα. Ο δερματολόγος Ντέιβιντ Κιμ αποκαλεί τους millennials «γενιά των Kardashians», γιατί ήταν οι πρώτοι που είδαν χωρίς ταμπού την επίδραση των αισθητικών παρεμβάσεων. Η δημοφιλία του Botox, των fillers και των laser treatments αυξήθηκε χάρη στη διαφάνεια διασήμων όπως η Κιμ Καρντάσιαν -κι αυτό έχει βοηθήσει την εικόνα μας να διατηρείται πιο φρέσκια.
Όμως η σχέση των millennials με την ομορφιά δεν περιορίζεται μόνο στις αισθητικές παρεμβάσεις, όπως τα fillers ή το botox. Αυτή η γενιά βλέπει την ομορφιά και ως ένα μέσο προσωπικής έκφρασης. Δηλαδή, δεν φροντίζει μόνο την εμφάνισή της για να δείχνει πιο «τέλεια» ή πιο «νεανική», αλλά χρησιμοποιεί το μακιγιάζ και τα προϊόντα ομορφιάς για να δείξει στον κόσμο ποια είναι, πώς νιώθει και τι θέλει να εκφράσει κάθε φορά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές δημοφιλείς μάρκες καλλυντικών που αγαπήθηκαν από τους millennials -όπως η Glossier, η Milk Makeup και η ColourPop- προωθούν μια πιο παιχνιδιάρικη, αυθόρμητη και δημιουργική προσέγγιση στην ομορφιά. Δεν ζητούν από τον χρήστη να κρύψει τις ατέλειές του ή να ακολουθήσει αυστηρούς κανόνες. Αντίθετα, τον ενθαρρύνουν να δοκιμάσει χρώματα, να πειραματιστεί, να διασκεδάσει με το μακιγιάζ και να νιώσει ο εαυτός του. Είναι μια προσέγγιση πιο απελευθερωμένη και προσωπική, που γιορτάζει τη διαφορετικότητα και την αυθεντικότητα του καθενός.
Παρά τις δυσκολίες -οικονομικές, κοινωνικές, κλιματικές- οι millennials διατηρούν μια βασική αίσθηση αισιοδοξίας. Ήμασταν οι έφηβοι του 2000, της νέας χιλιετίας, και μεγαλώσαμε με την ιδέα πως μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Ίσως αυτή η αισιοδοξία να είναι το καλύτερο «αντιγηραντικό» όλων.
Στη μόδα, επίσης, είχαμε τη δική μας στιγμή: το millennial pink -ένα απαλό ροζ με φεμινιστικό και επαγγελματικό υπόβαθρο- κατέκτησε τα power suits, τις οθόνες και το Instagram. Αντίθετα, η Gen Z προτιμά πιο αιχμηρά και προκλητικά χρώματα, όπως το Brat green, που δηλώνει απερίφραστα την αντίδραση. Εμείς ανοίγαμε τον δρόμο πιο ήπια.
Αξίζει να θυμόμαστε ότι οι millennials ήταν οι πρώτοι που εξέφρασαν την ταυτότητά τους στο διαδίκτυο. Από το MySpace και το Tumblr, εξελίχθηκαν στους σημερινούς content creators και beauty influencers. Ακόμα και σήμερα, στα 40, εξακολουθούμε να επηρεαζόμαστε από user-generated περιεχόμενο και viral προτάσεις, όπως δείχνει και η επιτυχία brands τύπου Rhode και Rare Beauty.
Μπορεί πολλοί από εμάς να μην έχουμε σπίτι στο όνομά μας, αλλά σύμφωνα με έρευνες παραμένουμε αισιόδοξοι. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να επηρεάσουμε τον κόσμο -από την ψυχική υγεία μέχρι την εκπαίδευση. «Οι millennials είναι πιο ισορροπημένοι», λέει ο Κιμ. «Αγαπούν αυτό που είναι. Δεν βασανίζονται πια με κάθε ρυτίδα ή τρίχα».
Στο κατώφλι των 40, η γενιά μας δεν περνά κρίση. Κάνει restart. Επαναπροσδιορίζει το τι σημαίνει ωριμότητα, επιτυχία, ομορφιά -και το κάνει με αυτοπεποίθηση και, ναι, εξαιρετικά καλή επιδερμίδα.