Ποιος θα κυριαρχήσει στις Χρυσές Σφαίρες 2026 -Και τι προμηνύει αυτό για τα Όσκαρ
Οι Χρυσές Σφαίρες θεωρούνται εδώ και δεκαετίες ο πιο σταθερός και αξιόπιστος προάγγελος των Όσκαρ. Λειτουργούν ως η πρώτη επίσημη ένδειξη για το ποιες ταινίες, ποιες ερμηνείες και ποιες καλλιτεχνικές κατευθύνσεις θα καθορίσουν τις μεγάλες μάχες που θα δοθούν στην τελετή της Ακαδημίας.
Η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες 2026 στις 8 Δεκεμβρίου επιβεβαίωσε ότι η χρονιά αυτή θα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ανατρεπτικές των τελευταίων δεκαετιών. Η 83η τελετή απονομής, που θα πραγματοποιηθεί στις 11 Ιανουαρίου 2026 στο Beverly Hilton του Λος Άντζελες με παρουσιάστρια τη Νίκι Γκλέιζερ, αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς θα μεταδοθεί ζωντανά από το CBS και θα είναι ταυτόχρονα διαθέσιμη μέσω της πλατφόρμας Paramount+.
Ποια είναι η ταινία που ξεχωρίζει στις φετινές υποψηφιότητες
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες, ξεχώρισε μια ταινία που φαίνεται να προηγείται με σημαντικό προβάδισμα.
Το «Μια Μάχη Μετά την Άλλη» του Πολ Τόμας Άντερσον συγκέντρωσε συνολικά εννέα υποψηφιότητες, σημειώνοντας μία από τις μεγαλύτερες επιδόσεις στην ιστορία του θεσμού.
Η ταινία, παραγωγή της Warner Bros., απέκτησε ξεκάθαρο προβάδισμα όχι μόνο για τις Χρυσές Σφαίρες αλλά και για τα Όσκαρ, ενισχύοντας την εικόνα ότι έχει ήδη δημιουργήσει κύμα ενθουσιασμού σε κριτικούς και κοινό. Το εντυπωσιακό είναι πως η δυναμική της ταινίας δεν περιορίζεται στις Σφαίρες. Έχει ήδη τιμηθεί από τις ενώσεις κριτικών της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες, του Τορόντο, της Ατλάντα και από το National Board of Review, γεγονός που ελάχιστες ταινίες καταφέρνουν. Η μόνη σημαντική εξαίρεση προήλθε από την Ένωση Κριτικών της Ουάσινγκτον, η οποία προτίμησε τους «Αμαρτωλούς». Ωστόσο, το συνολικό μοτίβο δείχνει πως ο Πολ Τόμας Άντερσον βρίσκεται μπροστά σε μία από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του, έχοντας καταφέρει να κερδίσει την παγκόσμια προσοχή.
Οι εννέα υποψηφιότητες της ταινίας καλύπτουν όλες τις κορυφαίες κατηγορίες: καλύτερη σκηνοθεσία για τον Πολ Τόμας Άντερσον, καλύτερος α΄ ανδρικός ρόλος για τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, καλύτερος α΄ γυναικείος ρόλος για την Τσέις Ινφίνιτι, καθώς και τρεις υποψηφιότητες για β΄ ρόλους, που αφορούνσ τους Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Σον Πεν και Τεγιάνα Τέιλορ. Περιλαμβάνεται επίσης στις υποψηφιότητες για καλύτερο σενάριο, με τον Άντερσον να επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά τη δεξιοτεχνία του, καθώς και για καλύτερη μουσική, χάρη στη δουλειά του Τζόνι Γκρίνγουντ.
Το επίτευγμα αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τη Warner Bros., η οποία βρίσκεται σε μια νέα εποχή μετά από τη συμφωνία εξαγοράς από το Netflix σε σχέση με το στούντιο και την υπηρεσία streaming της Warner Bros. Discovery. Το «Μια Μάχη Μετά την Άλλη» λειτουργεί σαν μια έμπρακτη επιβεβαίωση ότι το στούντιο εξακολουθεί να παράγει έργα υψηλής ποιότητας, ακόμη και μέσα σε ένα περιβάλλον βαθιών αλλαγών.
Ωστόσο, η κούρσα των βραβείων μόνο μονοδιάστατη δεν είναι. Η νορβηγική ταινία «Συναισθηματική Αξία» του Γιοακίμ Τρίερ ακολουθεί κατά πόδας, έχοντας συγκεντρώσει οκτώ υποψηφιότητες και καταγράφοντας μία από τις πιο εντυπωσιακές παρουσίες μη αγγλόφωνης παραγωγής στη σύγχρονη ιστορία του θεσμού. Η ταινία του Τρίερ, που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους ευρωπαίους κριτικούς, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες διεθνείς συμμετοχές της χρονιάς.
Λίγο πιο πίσω, με επτά υποψηφιότητες, βρίσκουμε τους «Αμαρτωλούς» του Ράιαν Κούγκλερ, μια παραγωγή που συνδυάζει εμπορική επιτυχία με υψηλή καλλιτεχνική αναγνώριση, επαναφέροντας τον σκηνοθέτη του «Μαύρου Πάνθηρα» στο επίκεντρο της συζήτησης του Χόλιγουντ. Το «Άμνετ» επίσης της Κλόι Ζάο, με έξι υποψηφιότητες, συνθέτει το τρίτο μέλος μιας κορυφαίας τριάδας, που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει έντονα και στα Όσκαρ.
Το ιδιαίτερο στοιχείο της χρονιάς είναι πως αυτές οι τέσσερις ταινίες —«Μια Μάχη Μετά την Άλλη», «Συναισθηματική Αξία», «Αμαρτωλοί», «Άμνετ»— όπως και το ιρανικό «Ένα Απλό Ατύχημα» του Τζαφάρ Παναχί, συμπεριλήφθηκαν ταυτόχρονα στις κορυφαίες κατηγορίες ταινίας, σκηνοθεσίας και σεναρίου. Αυτό το στοιχείο αποτελεί έναν ισχυρό δείκτη ότι η μάχη των Όσκαρ θα είναι άκρως ανταγωνιστική, με πολλές παραγωγές να διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Στην κατηγορία Μιούζικαλ ή Κωμωδίας, οι μονομάχοι είναι εξίσου πολλοί. Η «Μια Μάχη Μετά την Άλλη» αναμετράται με τίτλους όπως το «Blue Moon», η «Βουγονία» του Γιώργου Λάνθιμου και η «Nouvelle Vague». Η «Βουγονία» τώρα απέσπασε τρεις σημαντικές υποψηφιότητες, με την Έμα Στόουν και τον Τζέσι Πλέμονς να διεκδικούν κορυφαίες ερμηνευτικές διακρίσεις, αν και ο Γιώργος Λάνθιμος δεν βρέθηκε τελικά στην κατηγορία σκηνοθεσίας. Το γεγονός αυτό δημιούργησε αρκετή συζήτηση, με πολλούς να θεωρούν ότι η απουσία του Έλληνα δημιουργού αποτελεί μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς.
Στην κατηγορία Καλύτερου Δράματος, οι «Συναισθηματική Αξία» και «Αμαρτωλοί» συγκρούονται με δημιουργίες που έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλο θόρυβο, όπως το «Φρανκενστάιν» και το «Άμνετ». Οι φετινές υποψηφιότητες αποδεικνύουν ότι οι Χρυσές Σφαίρες έχουν στραφεί πλέον αποφασιστικά προς τον διεθνή κινηματογράφο, αναγνωρίζοντας ευρωπαϊκές, ασιατικές και νοτιοαμερικανικές παραγωγές όχι ως περιφερειακές παρουσίες, αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι του παγκόσμιου κινηματογραφικού τοπίου.
Τα ερμηνευτικά φαβορί και οι ηχηρές απουσίες
Στις ερμηνευτικές κατηγορίες, ο Τιμοτέ Σαλαμέ επιστρέφει στο προσκήνιο με το «Marty Supreme», έναν χρόνο μετά από την περσινή του υποψηφιότητα για τον ρόλο του ως Μπομπ Ντίλαν στο «A Complete Unknown», όπου τελικά έχασε από τον Αντριέν Μπρόντι.
Αρκετές απουσίες όμως προκάλεσαν συζητήσεις, όπως εκείνη της Σίντνεϊ Σουίνι για το «Christy», του Μπράντλεϊ Κούπερ για το «Is This Thing On?», αλλά και της Γκουίνεθ Πάλτροου, η οποία δεν συμπεριλήφθηκε στις υποψηφιότητες Β΄ Γυναικείου Ρόλου. Επιπλέον, ταινίες όπως το «Song Sung Blue», το «Deliver Me from Nowhere», το «The Testament of Ann Lee», το «After the Hunt» και το «Die My Love» περιορίστηκαν αποκλειστικά σε μία μόνο ερμηνευτική αναγνώριση.
Από την άλλη, η Σίνθια Ερίβο γράφει ιστορία με την ταινία «Wicked: For Good», καθώς γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός στην Ιστορία που λαμβάνει δύο διαδοχικές υποψηφιότητες στην κατηγορία Α΄ Γυναικείου Ρόλου σε μιούζικαλ ή κωμωδία.
Η Ερίβο, ήδη κάτοχος Emmy, Grammy και Tony, βρίσκεται πλέον πιο κοντά από ποτέ στο να συμπληρώσει το πολυπόθητο EGOT, ειδικά καθώς αναμένεται να προταθεί εκ νέου και στα Όσκαρ. Το «Wicked: For Good» συγκεντρώνει πέντε συνολικά υποψηφιότητες, με την Αριάνα Γκράντε να συμπεριλαμβάνεται στις διακρίσεις, καθώς και δύο τραγούδια του έργου, τα «No Place Like Home» και «The Girl in the Bubble».
Τι συμβαίνει με τις τηλεοπτικές παραγωγές
Η σειρά «The White Lotus» κυριαρχεί με έξι υποψηφιότητες, ανάμεσά τους για την καλύτερη δραματική σειρά και για τις ερμηνείες των Γουόλτον Γκόγκινς, Τζέισον Άιζακς, Κάρι Κουν, Πάρκερ Πόουζι και Έιμι Λου Γουντ. Ακριβώς πίσω της, η μίνι σειρά «Adolescence» συγκεντρώνει πέντε υποψηφιότητες, με τους Στίβεν Γκρέιαμ, Άσλεϊ Γουόλτερς, Όουεν Κούπερ και Έριν Ντόχερτι να βρίσκονται στη διεκδίκηση μεγάλων διακρίσεων. Το «Only Murders in the Building» και το «Severance», με τέσσερις υποψηφιότητες το καθένα, συνεχίζουν τη σταθερή τους παρουσία στο τοπίο των βραβείων.
Το Netflix ενισχύει για ακόμη μια φορά τη θέση του, συγκεντρώνοντας συνολικά 35 υποψηφιότητες, αριθμό που ξεπερνά τις 31 της Warner–HBO, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία του στη streaming αγορά.
Extras: Η διοργάνωση πρόσθεσε επίσης την κατηγορία καλύτερης κινηματογραφικής ή εμπορικής επίδοσης, Οι υποψηφιότητες όμως προκαλούν απορία. Περιλαμβάνουν αδιαμφισβήτητα εμπορικά hits, όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η απουσία του «Superman», παρά τις σημαντικές εισπράξεις του. Αντιθέτως, το «KPop Demon Hunters» κατάφερε να συμπεριληφθεί, γεγονός που πυροδότησε συζητήσεις για το πώς αξιολογείται η εμπορική επιτυχία στη σύγχρονη κινηματογραφική πραγματικότητα.
Τέλος, η Έλεν Μίρεν θα τιμηθεί με το Cecil B. DeMille Award και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ με το Carol Burnett Award.
Οι υποψηφιότητες των 82ων Χρυσών Σφαιρών 2025:
Καλύτερη ταινία - δράμα
- Frankenstein
- Άμνετ
- Ένα Απλό Ατύχημα
- Μυστικός Πράκτορας
- Συναισθηματική Αξία
- Αμαρτωλοί
Καλύτερη ταινία - μιούζικαλ ή κωμωδία
- Blue Moon
- Βουγονία
- Marty Supreme
- Καμία Άλλη Επιλογή
- Nouvelle Vague
- Μια Μάχη Μετά την Άλλη
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων
- Arco
- Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba Infinity Castle
- Elio
- Kpop Demon Hunters
- Littme Amelie or the Character or Rain
- Ζωούπολη 2
Καλύτερη εμπορική επιτυχία
- Avatar: Φωτιά και Στάχτη
- F1: Η Ταινία
- KPop Demon Hunters
- Επικίνδυνη Αποστολή: Η Έσχατη Τιμωρία
- Αμαρτωλοί
- Weapons
- Wicked: Μέρος Δεύτερο
- Ζωούπολη 2
Καλύτερη μη αγγλόφωνη ταινία
- Ένα Απλό Ατύχημα
- Καμία Άλλη Επιλογή
- Μυστικός Πράκτορας
- Συναισθηματική Αξία
- Sirat
- Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
- Αμαρτωλοί
Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος - δράμα
- Τζέσι Μπάκλεϊ ("Άμνετ")
- Τζένιφερ Λόρενς ("Πέθανε Αγάπη μου")
- Ρενάτε Ρέινσβε ("Συναισθηματική Αξία")
- Τζούλια Ρόμπερτς ("Μετά το Κυνήγι")
- Τέσα Θόμπσον ("Hedda")
- Έβα Βίκτορ ("Sorry, Baby")
Καλύτερος α' αντρικός ρόλος - δράμα
- Τζόελ Έτζερτον ("Train Dreams")
- Όσκαρ Άιζακ ("Frankenstein")
- Ντουέιν "The Rock" Τζόνσον ("The Smashing Machine: Η Καρδιά Ενός Μαχητή")
- Μάικλ Μπ. Τζόρνταν ("Αμαρτωλοί")
- Βάγκνερ Μούρα ("Μυστικός Πράκτορας")
- Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ ("Springsteen: Deliver Me From Nowhere")
Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος - μιούζικαλ ή κωμωδία
- Ρόουζ Μπερν ("Αν Είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα")
- Σίνθια Ερίβο ("Wicked: Μέρος Δεύτερο")
- Κέιτ Χάντσον ("Song Sung Blue")
- Τσέις Ινφίνιτι ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
- Αμάντα Σέιφριντ ("The Testament of Ann Lee")
- Έμα Στόουν ("Βουγονία")
Καλύτερος α' αντρικός ρόλος - μιούζικαλ ή κωμωδία
- Τίμοθι Σαλαμέ ("Marty Supreme")
- Τζορτζ Κλούνεί ("Jay Kelly")
- Λεονάρντο Ντι Κάπριο ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
- Ίθαν Χοκ ("Blue Moon")
- Λι Μπιούνγκ-χουν ("Καμία Άλλη Επιλογή")
- Τζέσι Πλέμονς ("Βουγονία")
- Βουγονία
Καλύτερος β' γυναικείος ρόλος
- Έμιλι Μπλαντ ("The Smashing Machine: Η Καρδιά Ενός Μαχητή")
- Ελ Φάνινγκ ("Συναισθηματική Αξία")
- Αριάνα Γκράντε ("Wicked: Μέρος Δεύτερο")
- Ίνγκα Ιμπσντότερ Λίλεας ("Συναισθηματική Αξία")
- Έιμι Μάντιγκαν ("Weapons")
- Τεγιάνα Τέιλορ ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
Καλύτερος β' αντρικός ρόλος
- Μπενίσιο ντελ Τόρο ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
- Τζέικομπ Ελόρντι ("Frankenstein")
- Πολ Μέσκαλ ("Άμνετ")
- Σον Πεν ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
- Άνταμ Σάντλερ ("Jay Kelly")
- Στέλαν Σκάρσγκαρντ ("Συναισθηματική Αξία")
Καλύτερη σκηνοθεσία
- Πολ Τόμας Άντερσον ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
- Ράιαν Κούγκλερ ("Αμαρτωλοί")
- Γκιγιέρμο ντελ Τόρο ("Frankenstein")
- Τζαφάρ Παναχί ("Ένα Απλό Ατύχημα")
- Χοακίμ Τρίερ ("Συναισθηματική Αξία")
- Κλόι Ζάο ("Άμνετ")
- Άμνετ
Καλύτερο σενάριο
- Πολ Τόμας Άντερσον ("Μία Μάχη Μετά την Άλλη")
- Ρόναλντ Μπρόνστεϊν, Τζος Σάφντι ("Marty Supreme")
- Ράιαν Κούγκλερ ("Αμαρτωλοί")
- Τζαφάρ Παναχί ("Ένα Απλό Ατύχημα")
- Εσκίλ Βοτ, Χοακίμ Τρίερ ("Συναισθηματική Αξία")
- Κλόι Ζάο, Μάγκι Ο' Φάρελ ("Άμνετ")
Καλύτερη πρωτότυπη μουσική
- Αλεξάντρ Ντεσπλά ("Frankenstein")
- Λούντβιγκ Γκέρανσον ("Αμαρτωλοί")
- Τζόνι Γκρίνγουντ ("Μια Μάχη Μετά την Άλλη")
- Κάνγντινγκ Ρέι ("Sirat")
- Μαξ Ρίχτερ ("Άμνετ")
- Χανς Ζίμερ ("F1: Η Ταινία")
Καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι
- "Dream as One" (Μάιλι Σάιρους, Άντριου Γουίατ, Μαρκ Ρόνσον, Σάιμον Φράνγκλεν, "Avatar: Φωτιά και Στάχτη")
- "Golden" (Τζουνγκ Γκιου Κουάκ, Γιου Χαν Λι, Χι Ντονγκ Ναμ, Τζεονγκ Χουν Σο, Παρκ Χονγκ Τζουν, Κιμ Έουν-τζε, Μαρκ Ζόνενμπλικ, "Καμια Άλλη Επιλογή")
- "I Lied to You" (Ράφαελ Σαντίκ, Λούντβιχ Γκέρανσον, "Αμαρτωλοί")
- "No Place Like Home" (Στίβεν Σουάρτζ, "Wicked: Δεύτερο Μέρος")
- "The Girl in the Bubble" (Στίβεν Σουάρτζ, "Wicked: Δεύτερο Μέρος")
- "Train Dreams" (Νικ Κέιβ, Μπράις Ντέσνερ, "Train Dreams")
Καλύτερη μίνι σειρά ή τηλεοπτική ταινία
- Adolescence – Netflix
- All Her Fault – Peacock
- The Beast in Me – Netflix
- Black Mirror – Netflix
- Dying for Sex – FX on Hulu
- The Girlfriend – Prime Video
Καλύτερη δραματική σειρά
- The Diplomat – Netflix
- The Pitt – HBO Max
- Pluribus – Apple TV
- Severance – Apple TV
- Slow Horses Apple TV
- The White Lotus – HBO Max
Καλύτερο Μιούζικαλ ή Κωμική Σειρά
- Abbott Elementary – ABC
- The Bear – FX on Hulu
- Hacks – HBO Max
- Nobody Wants This – Netflix
- Only Murders in the Building – Hulu
- The Studio – Apple TV
Καλύτερη Γυναίκα Ηθοποιός – Τηλεόραση (Μίνι Σειρά, Τηλεοπτική Ταινία)
- Claire Danes – The Beast in Me
- Rashida Jones – Black Mirror
- Amanda Seyfried – Long Bright RIver
- Sarah Snook – All her Fault
- Michelle Williams – Dying for Sex
- Robin Wright – The Girlfriend
Καλύτερη Γυναίκα Ηθοποιός – Τηλεόραση (Μιούζικαλ, Κωμωδία)
- Kristen Bell – Nobody Wants This
- Ayo Edebiri – The Bear
- Selena Gomez – Only Murders in the Building
- Natasha Lyonne – Poker Face
- Jenna Ortega – Wednesday
- Jean Smart – Hacks
Καλύτερος Άνδρας Ηθοποιός – Τηλεόραση (Δράμα)
- Sterling K. Brown – Paradise
- Diego Luna – Andor
- Gary Oldman – Slow Horses
- Mark Ruffalo – Task
- Adam Scott – Severance
- Noah Wyle – The Pitt
Καλύτερος Άνδρας Ηθοποιός – Τηλεόραση (Μίνι Σειρά, Τηλεοπτική Ταινία)
- Jacob Elordi – The Narrow Road to the Deep North
- Paul Giamatti – Black Mirror
- Stephen Graham – Adolescence
- Charlie Hunnam – Monster: The ED Gein Story
- Jude Law – Black Rabbit
- Matthew Rhys – The Beast in Me
Καλύτερος Άνδρας Ηθοποιός – Τηλεόραση (Μιούζικαλ ή Κωμωδία)
- Adam Brody – Nobody Wants This
- Steve Martin – Only Murders in the Building
- Glen Powell – Chad Powers
- Seth Rogen – The Studio
- Martin Short – Only Murders in the Building
- Jeremy Allen White – The Bear
Καλύτερη Γυναίκα Ηθοποιός – Τηλεόραση (Δράμα)
- Kathy Bates – Matlock
- Britt Lower – Severance
- Helen Mirren – Mobland
- Bella Ramsey – The Last Of Us
- Keri Russell – The Diplomat
- Rhea Seehorn – Pluribus
Καλύτερη Β’ Γυναικεία Ηθοποιός – Τηλεόραση
- Carrie Coon – The White Lotus
- Erin Doherty – Adolescence
- Hannah Einbinder – Hacks
- Catherine O’Hara – The Studio
- Parker Posey – The White Lotus
- Aimee Lou Wood – The White Lotus
Καλύτερος Β’ Ανδρικός Ρόλος – Τηλεόραση
- Owen Cooper – Adolescence
- Billy Crudup – The Morning Show
- Walton Goggins – The White Lotus
- Jason Isaacs – The White Lotus
- Tramell Tillman – Severance
- Ashley Walters – Adolescence
Καλύτερη ερμηνεία σε stand-up comedy στην τηλεόραση
- Bill Maher: Is Anyone Else Seeing This?
- Brett Goldstein: The Second Best Night of Your Life
- Kevin Hart: Acting My Age
- Kumail Nanjiani: Night Thoughts
- Ricky Gervais: Mortality
- Sarah Silverman: Postmortem
Καλύτερο podcast
- Armchair Expert with Dax Shepard
- Call Her Daddy
- Good Hang with Amy Poehler
- The Mel Robbins Podcast
- Smartless
- Up First