Τα Zara στην Κίνα επαναπροσδιορίζουν το retail: Το flagship στη Ναντζίνγκ που μπλέκει τον δημόσιο με τον ιδιωτικό χώρο

Τα Zara στην Κίνα επαναπροσδιορίζουν το retail: Το flagship στη Ναντζίνγκ που μπλέκει τον δημόσιο με τον ιδιωτικό χώρο

Σε μια εποχή που οι αγορές γίνονται με ένα κλικ και οι τάσεις διαμορφώνονται από αλγόριθμους, ακόμη και οι πιο παραδοσιακοί «παίκτες» της μόδας, όπως ταZara, επανεξετάζουν τον ρόλο των φυσικών καταστημάτων.

Τα Zara, ένα brand γνωστό για την παγκόσμια εμβέλειά τους, ανταποκρίθηκαν με νέα κατεύθυνση σε concept stores που επικεντρώνονται στην εμπειρία και όχι μόνο στο απόθεμα.

Η πρόσφατη προσθήκη, μια ναυαρχίδα στην πόλη της Ναντζίνγκ, σχεδιασμένη από το αρχιτεκτονικό γραφείο AIM Architecture με έδρα τη Σανγκάη, αντιπροσωπεύει αυτή τη μετάβαση και εισάγει άλλη μια διάσταση: την ιδέα του λιανεμπορίου ως δημόσιο -πολιτικό έργο, ως χώρου ενσωματωμένου και ευαίσθητου στο τοπικό πλαίσιο.

Το νέο concept store των Zara στην Ναντζίνγκ της Κίνας

Βρίσκεται στην καρδιά της πιο εμπορικής συνοικίας της Ναντζίνγκ, και το διώροφο flagship δεν εντυπωσιάζει τόσο με την επιφάνειά του, όσο με τη σχέση που αναπτύσσει με την πόλη, όπως σημειώνει το online περιοδικό Yatzer.

Η νέα ναυαρχίδα της Zara στην Ναντζίνγκ της Κίνας/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Μια μεγάλη, αιωρούμενη τέντα δημιουργεί ένα γενναιόδωρο και διαπερατό όριο ανάμεσα στο κατάστημα και τον δρόμο, ενώ μια νέα πλατεία εισχωρεί στο εσωτερικό του κτιρίου μέσω ενός διώροφου φουαγιέ.

Άποψη του εσωτερικού χώρου του νέου concept store της Zara στην Κίνα/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Η διάκριση μεταξύ δημόσιου και εμπορικού χώρου θολώνει ακόμη περισσότερο μέσα από μια αμφιθεατρική σκάλα, η οποία λειτουργεί ταυτόχρονα ως καθιστικός χώρος και σημείο εκδηλώσεων, εκτεινόμενη μέχρι τον πεζόδρομο.

 Η αμφιθεατρικη σκάλα από κόκκινο τούβλο που διατρέχει τους χώρους του concept store/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Κατασκευασμένη από κόκκινο τούβλο, η γλυπτική σκάλα ξεχωρίζει πίσω από τη γυάλινη πρόσοψη, προσελκύοντας τους επισκέπτες και προσκαλώντας τους να παραμείνουν. Αυτή η χειρονομία χωρικής φιλοξενίας συνεχίζεται στο Zacaffè – ένα καφέ σχεδιασμένο ως «σπίτι μέσα στο σπίτι» το οποίο διακόπτει διακριτικά τη γυάλινη όψη, εξυπηρετώντας τόσο τους περαστικούς όσο και τους πελάτες του εσωτερικού.

 Άποψη του εσωτερικού χώρου του νέου concept store της Zara στην Κίνα/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Έξω, παγκάκια από το ίδιο κόκκινο τούβλο επεκτείνουν την πρόσκληση προς τον δρόμο, καλώντας τους περαστικούς να σταματήσουν, να καθίσουν και να συμμετάσχουν στο οικοσύστημα του brand, είτε σκοπεύουν να μπουν είτε όχι.

Στον πεζόδρομο, παγκάκια από το ίδιο κόκκινο τούβλο επεκτείνουν την εμπειρία προς τα έξω/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Η στρατηγική χωρικού σχεδιασμού της Zara στηρίζεται στη δημιουργία πολλαπλών εμπειριών για διαφορετικούς χρήστες. Στο ισόγειο, το ZARA Salon προσφέρει ατμόσφαιρα boutique για πιο προσωπικές, curated αγορές, ενώ στον πάνω όροφο αναπτύσσεται μια πιο νεανική, δυναμική διάθεση.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πολυδιάστατο ταξίδι για τον πελάτη, όπου η αρχιτεκτονική ενισχύει το αφηγηματικό σθένος του brand.

 Άποψη του εσωτερικού χώρου του νέου concept store της Zara στην Κίνα/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Η προσέγγιση υλικών από το αρχιτεκτονικό γραφείο AIM είναι τόσο συνειδητή όσο και η εννοιολογική διάταξη του χώρου. Το κόκκινο τούβλο, που κυριαρχεί σε καθίσματα, παγκάκια και εκθετήρια, αντλεί από την τοπική αρχιτεκτονική παράδοση, ενισχύοντας την αίσθηση του τόπου και της πολιτισμικής συνέχειας.

 Άποψη των δοκιμαστηρίων του νέου concept store της Zara στην Κίνα/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Αντίθετα, τα γυαλισμένα δάπεδα από σκυρόδεμα, οι εκτεθειμένες φέρουσες κολώνες και η διακοσμημένη τυλιγμένη οροφή δημιουργούν έναν ρυθμό βιομηχανικής κομψότητας, λειτουργώντας ως ψυχρό, σχεδόν μοναστικό περιβάλλον για τα ρούχα.

Η αντιπαράθεση μεταξύ φυσικών και λειασμένων υλικών -όπως ξύλα σε θερμούς τόνους δίπλα σε ματ μέταλλο, υφάσματα και στιβαρή πέτρα -ενισχύει μια πολυεπίπεδη γλωσσική σύνθεση που εμβαθύνει στον διάλογο παράδοσης και σύγχρονης αισθητικής.

 Άποψη του εσωτερικού χώρου του νέου concept store της Zara στην Κίνα/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Παραμένουν, επίσης, ενσωματωμένες οι αξίες της αποτελεσματικότητας που χαρακτηρίζουν τη Zara. Μια τζαμένια εσωτερική τοιχοποιία αποκαλύπτει το αυτοματοποιημένο σύστημα μεταφοράς ρούχων, μια συνήθως αθέατη λειτουργία, ενώ το studio Zara Fit Check, εξοπλισμένο επαγγελματικά, προσφέρει ψηφιακή εμπειρία για επισκέπτες με γνώση τεχνολογίας.

 Άποψη του εσωτερικού χώρου του νέου concept store της Zara στην Κίνα/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Τελικά, η ναυαρχίδα της Zara στην Ναντζίνγκ λειτουργεί ως κάτι περισσότερο από ένα εμπορικό σημείο. Λειτουργεί ως αστικός κόμβος και ως υπόδειγμα για το πώς παγκόσμια brands μπορούν να ενσωματώνουν την τοπική ταυτότητα.

 Η νέα ναυαρχίδα της Zara στην Ναντζίνγκ της Κίνας, όπως φωτίζεται το βράδυ/ Φωτογραφία: Seth Powers -Zara

Με αυτόν τον τρόπο, η στρατηγική της προσφέρει μια νέα οπτική για τη χωρική ταυτότητα των καταστημάτων στο μέλλον του αστικού λιανικού εμπορίου.