Πώς οι σούπερ πλούσιοι στολίζουν τα Χριστούγεννα
Φωτογραφία: Instagram The Christmas Company
X-MAS DECO

Πώς οι σούπερ πλούσιοι στολίζουν το σπίτι τους τα Χριστούγεννα - Εσωτερικά ιγκλού, δέντρα 40 μέτρων και ξωτικά που τραγουδούν


Πώς μοιάζουν τα Χριστούγεννα όταν υπάρχουν τα κεφάλαια και το προσωπικό για να πραγματοποιήσει κανείς τις πιο βαθιές του επιθυμίες; Πώς, άραγε, γιορτάζονται τα Χριστούγεννα όταν υπάρχουν αρκετά χρήματα και μπορεί να διακοσμηθεί το σπίτι με ότι πιο ευφάνταστο υπάρχει;

«Οι πελάτες μου έχουν, κατά μέσο όρο, τέσσερα έως έξι δέντρα μέσα», λέει στην Telegraph η Adele Gregson, ιδρύτρια της The Christmas Company, μιας εταιρείας διακόσμησης με έδρα το Cheshire, στους πελάτες της οποίας στο παρελθόν έχουν συμπεριληφθεί ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Μο Σαλάχ, ο Πάντι ΜακΓκίνες και ο Τζόναθαν Ρος. «Χθες κάναμε ένα ακίνητο που είχε ένα δέντρο έξι μέτρα, ένα πέντε μέτρα, ένα τέσσερα μέτρα και τρία δέντρα τριών μέτρων. Χρειάστηκε μια ομάδα 18 ατόμων που δούλευε από τις 6 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ».

Η διακριτικότητα είναι ζωτικής σημασίας για τους πελάτες της Gregson. Περίπου το 40% από αυτούς απαιτούν συμφωνίες εμπιστευτικότητας πριν από την έναρξη των εργασιών, ενώ οι περισσότεροι απαγορεύουν τα τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης.

Οι εργασίες για τα Χριστούγεννα για τους υπερπλούσιους ξεκινούν νωρίς. Η Gregson χρειάζεται το λιγότερο έξι εβδομάδες για να συγκεντρώσει τα στοιχεία που απαιτούνται για να μεταμορφώσει ένα σπίτι σε ένα χειμερινό τοπίο θαυμάτων, αλλά τις περισσότερες φορές οι πελάτες αρχίζουν να κάνουν κρατήσεις στις αρχές του καλοκαιριού.

«Οι πελάτες μας δεν θέλουν τα συνηθισμένα», λέει η Gregson. «Θέλουν κάτι που κανείς άλλος δεν θα έχει. Χρειάζεται χρόνος και δημιουργικότητα για να καταλήξουμε σε μια ιδέα που να είναι και μοναδική και να ταιριάζει με το ακίνητο, αλλά και με το ίδιο το άτομο».

Τα πράγματα ξεκινούν με μια επίσκεψη, όταν η Gregson θα συναντήσει τον πελάτη και θα πάρει μια ιδέα για το σπίτι του- στη συνέχεια εναπόκειται σε αυτήν να δημιουργήσει ένα σχέδιο. Λειτουργεί έναν εκθεσιακό χώρο όπου οι πελάτες μπορούν να περιηγηθούν σε μερικά και να δουν κάποια πράγματα καθώς και τις επιλογές φωτισμού που έχουν στη διάθεσή τους. Μόλις η ιδέα υπογραφεί, μπορεί να ξεκινήσει η παραγωγή, συμπεριλαμβανομένης της εύρεσης ή της κατασκευής της χριστουγεννιάτικης διακόσμησης των ονείρων τους.

«Τείνει να είναι μεγάλης κλίμακας», λέει η Gregson. «Θέλουν ένα γιγαντιαίο τάρανδο LED στον κήπο με ένα έλκηθρο, και εμείς το κάνουμε πραγματικότητα. Ή μπορεί να είναι κάτι προσωπικό - είχαμε μια σχεδιάστρια που λάτρευε τα παπούτσια, οπότε δημιουργήσαμε ένα τεράστιο στιλέτο για το γκαζόν της. Γιγαντιαία μπιχλιμπίδια με το όνομα κάθε μέλους της οικογένειας είναι κάτι που έχουμε κάνει, ζωγραφισμένα στο χέρι και φινιρισμένα στο χέρι.

«Φανταστείτε τα πράγματα που μπορεί να δείτε σε ένα πολυκατάστημα ή ένα εμπορικό κέντρο, αλλά πιο μεγαλοπρεπή και πιο εξατομικευμένα», συνεχίζει. «Φέτος έβαλα ένα γιγαντιαίο καρουζέλ στο γκαζόν κάποιου. Πολλοί ζητούσαν αυτά τα αρκουδάκια BearBrick, αλλά σε φυσικό μέγεθος, το καθένα εξατομικευμένο για κάθε μέλος της οικογένειας».

Η εταιρεία Pines and Needles, που ειδικεύεται στα χριστουγεννιάτικα δέντρα, η οποία έχει στολίσει δέντρα για τον Ελτον Τζον, τη Μαντόνα και μέλη της βασιλικής οικογένειας, είχε όλων των ειδών τις συναντήσεις όλα αυτά τα χρόνια. «Μία από τις πιο αστείες ήταν ένας πελάτης που ήθελε ένα δέντρο για κάθε δωμάτιο και είχε ένα δωμάτιο γεμάτο παπαγάλους», θυμάται η Veronika Kusak, διευθύντρια ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας. «Ένας από τους δικούς μας εκνευρίστηκε που ήταν περιτριγυρισμένος από πουλιά όλη την ώρα που δούλευε».

Αν και ο μέσος πελάτης θέλει ένα δέντρο δύο μέτρων, η Kusak έχει εμπειρία στην πώληση δέντρων μέχρι 12 μέτρα, αν και τα 8 είναι μια δημοφιλής επιλογή για όσους έχουν μια σπειροειδή σκάλα.

«Κάναμε το σπίτι της τραγουδίστριας της ποπ Duffy πριν από χρόνια και ζήτησε γιρλάντες από φώτα και λουλούδια σε όλα τα κάγκελα της σκάλας της», θυμάται η Kusak. «Ακόμα πονάνε τα δάχτυλά μου όταν σκέφτομαι να τα στερεώσω όλα αυτά».

Μια άλλη αξέχαστη περίπτωση ήταν ένας πελάτης που ήθελε «ροζ Χριστούγεννα» με μια πολύ συγκεκριμένη απόχρωση στο μυαλό του, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Έχουμε πολλά στολίδια σε απόθεμα, οπότε αυτό ήταν εντάξει, αλλά τα ροζ φώτα ήταν εφιάλτης», εξηγεί η Kusak. «Βάλαμε κάποιον να ψάξει σε κάθε εμπορικό κέντρο της χώρας κυνηγώντας φώτα στη συγκεκριμένη απόχρωση επί δύο ημέρες».

Ζητήθηκε από την ανθοκόμο Amie Bone να δημιουργήσει ένα ιγκλού με δάσος στο διάδρομο ενός πελάτη. «Η 12μελής ομάδα μου χρειάστηκε μια ολόκληρη μέρα για να εγκαταστήσει τα 14 πλήρως ντυμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα και να καλύψει το πάτωμα με τεχνητό χιόνι», λέει η Bone. «Άξιζε τον κόπο όμως, όταν το αποκαλύψαμε στα παιδιά- τους άρεσε τόσο πολύ που πέρασαν εκεί το μεγαλύτερο μέρος της εορταστικής περιόδου».

Όσοι έχουν τα χρήματα και θέλουν να τα διαθέσουν πραγματικά, μπορεί να επιλέξουν ένα «ζωντανό» στοιχείο, λέει η Liz Taylor από την Taylor Lynn Corporation, εταιρεία που επιμελείται τη διακόσμηση του σπιτιού και σχεδιάζει πάρτι για αστέρια όπως ο Gary Barlow, η Mary Portas και ο Gary Neville.

«Συχνά, αν έχουν μικρά παιδιά, η ιδέα είναι να φτιάξουν τη σπηλιά του Άγιου Βασίλη ή να έχουν ένα πραγματικό πρόσωπο που κάνει το ξωτικό και τραγουδάει τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα», λέει η Taylor.

Αν και οι πελάτες της έχουν τον προϋπολογισμό για να κάνουν πραγματικότητα οτιδήποτε μπορούν να φανταστούν «μερικές φορές το λιγότερο είναι περισσότερο», λέει η Taylor. «Οι άνθρωποι ενθουσιάζονται και θέλουν τα πάντα, αλλά αυτό που φέρνει ένας σχεδιαστής είναι μια επιμελητική ματιά. Εχουμε ένα θέμα την επόμενη εβδομάδα με υπέροχα παγοκρύσταλλα από φυσητό γυαλί σε ένα πολυτελές, λεπτό φόντο από πούλιες: είναι απλό, αλλά με πολλά φώτα περασμένα μέσα από αυτό, θα ζωντανέψει ολόκληρο το διάδρομο».

Μια προσέγγιση που μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε σπίτι είναι να προσθέσετε ένα προϋπάρχον χαρακτηριστικό, εξηγεί η Taylor. «Κάναμε ένα υπέροχο πράγμα με ένα πιάνο στο σπίτι κάποιου, με ρυμουλκούμενες φρέσκες και αποξηραμένες χριστουγεννιάτικες γιρλάντες που έσταζαν, σαν να έδινε ζωή στο δωμάτιο», θυμάται. «Τοποθέτησαν κεριά μέσα σε αυτό και έτσι θύμιζε δέντρο χωρίς να είναι τόσο προφανές. Άλλες φορές έχουμε ντύσει πολυελαίους από το δάπεδο μέχρι την οροφή για να τους μετατρέψουμε σε τεράστια γυάλινα δέντρα».

Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι ζωτικής σημασίας όταν εργάζεσαι με τους υπερπλούσιους, λέει η Taylor. «Δεν μπορείτε να έχετε καλώδια ή μεγάλες προφανείς υπαίθριες γεννήτριες σε χώρους που μερικές φορές έχουν πλάτος πολλών στρεμμάτων. Όταν ένας πελάτης ήθελε ένα τεράστιο λαμπερό μεταλλικό ρομπότ σε ένα δέντρο στον κήπο του, ήταν μια πρόκληση, αλλά το καταφέραμε».

Τα χρήματα μπορούν να αγοράσουν πολλά πράγματα, αλλά η τέλεια αισθητική δεν είναι μέσα σε αυτά, ειδικά όταν πρόκειται για τη διακόσμηση για τα Χριστούγεννα.

«Ένα πράγμα που βλέπουμε συχνά είναι ότι ο σύζυγος και η σύζυγος έχουν διαφορετικά γούστα», παραδέχεται η Gregson. «Οι άνδρες τείνουν να προτιμούν είτε παραδοσιακά πράγματα είτε εκκεντρικά πράγματα, ενώ οι γυναίκες συνήθως είναι λίγο πιο σχεδιασμένες και μοντέρνες. Καταλήγουν να έχουν αυτές τις ετήσιες διαφωνίες για το πώς θα διακοσμήσουν, πράγμα που μπορεί να είναι εφιάλτης για εμάς. Είμαστε ήδη εκεί και κάνουμε τη δουλειά μας και εκείνος απαιτεί: «Θέλω αυτό» και εκείνη λέει: «Θέλω εκείνο» και εκείνος λέει: «Εγώ το πληρώνω» και εκείνη λέει: «Εγώ βοήθησα στο σχεδιασμό», οπότε είμαστε στη μέση. Το θέμα είναι ότι όταν αυτοί οι άνθρωποι θέλουν κάτι, να το θέλουν πραγματικά».

Για φέτος, οι τάσεις είναι «πολύ γυαλί, πολύ φως, λεπτεπίλεπτες και αριστοκρατικές πούλιες», λέει ο Taylor. «Δεν έχουμε κάνει πολλούς κόκκινους φιόγκους και χρυσά πράγματα φέτος», συμπληρώνει.

Η Gregson λέει ότι έχει τοποθετήσει πολλά στολίδια γύρω από τα θέματα «αρκουδάκια και αερόστατα, κατά περίεργο τρόπο». Έχει επίσης δει μια μεγάλη αναζωπύρωση στον καρυοθραύστη. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα εγκατέστησε έναν που φτάνει τα 17 μέτρα.

Τελικά όμως, οι σούπερ πλούσιοι θέλουν το ίδιο πράγμα που όλοι θέλουν για τα Χριστούγεννα: μαγεία. Και είτε προσλάβετε έναν σχεδιαστή είτε απλώς κάνετε επιδρομή στο τοπικό σούπερ μάρκετ για στολίδια, ο καθένας μπορεί να το πετύχει, λέει η Taylor. «Η μαγεία βρίσκεται στο απροσδόκητο», λέει η σχεδιάστρια. «Αν κοιτάξετε σε μια γωνιά και δείτε ένα χριστουγεννιάτικο ξωτικό να κρύβεται, ή αν κοιτάξετε πάνω σε ένα δέντρο και δείτε έναν απροσδόκητο εορταστικό κοκκινολαίμη, αυτό είναι μαγεία. Το απρόβλεπτο, ο τρόπος με τον οποίο τα φώτα αλλάζουν την ατμόσφαιρα- πρόκειται για τη δημιουργία μιας ιστορίας και ενός ταξιδιού. Αν μπορείτε να το κάνετε αυτό, έχετε συλλάβει τη χριστουγεννιάτικη μαγεία στη διακόσμησή σας».





SHARE