MI-RO: Το μυστικό της επιτυχίας τους, η γυναίκα που τους εμπνέει και το λάθος που κάνουν οι Ελληνίδες στη μόδα
Οι MI-RO σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις τους μιλούν και φωτογραφίζονται στο Bovary.
Η φιλία του Δημήτρη Μαστρόκαλου με τον Γιάννη Ράπτη οδήγησε σε μια επαγγελματική συνεργασία: το brand MI-RO που μετρά 21 χρόνια στο χώρο της μόδας.
Όπως μάς αναφέρουν, σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις τους, ο ένας συμπληρώνει τον άλλον: ο Γιάννης βάζει φρένο στις υπερβολές του Δημήτρη και ο Δημήτρης προτρέπει τον Γιάννη να πηγαίνει ένα βήμα πιο πάνω, καθώς είναι πιο «αφαιρετικός».
Τους συναντήσαμε στο ατελιέ τους, στο Κολωνάκι, μια ζεστή μέρα του καλοκαιριού όπου μας μίλησαν για τη διαχρονικότητα του brand, μάς εξήγησαν ποια είναι η γυναίκα MI-RO, μάς έδωσαν χρηστικά tips και μάς περιέγραψαν τι συμβαίνει όταν ετοιμάζεται η κάθε collection. Εντωμεταξύ, τη συζήτηση μας μονοπώλησε η μόλις δύο μηνών κόρη του Γιάννη Ράπτη.
Φέτος συμπληρώνεται 21 χρόνια στο χώρο της μόδας. Αν και μέσα σε αυτές τις δύο δεκαετίες έχουν συμβεί διάφορα οικονομικά σκαμπανεβάσματα έχετε καταφέρει να επιβιώσετε. Που πιστεύετε ότι οφείλετε η επιτυχία και η σταθερότητα του brand σας;
Ξεκινήσαμε με άγνοια κινδύνου πριν από εικοσιένα χρόνια - ήμασταν μικρά παιδιά και μεγαλώσαμε. Όταν αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το brand σίγουρα έπαιξε ρόλο η νεανική άγνοια κινδύνου που είχαμε. Για μας είναι πολύ σημαντικό που παρόλο την οικονομική κρίση, τα capital controls και την πανδημία είμαστε ακόμα εδώ.
Πιστεύουμε ότι έχει να κάνει με το λόγο που κάνεις αυτή τη δουλειά. Αν είναι χόμπι, επιθυμία, ανάγκη- εμάς είναι η μεγάλη μας αγάπη. Ξεκινήσαμε γιατί θέλαμε να κάνουμε ρούχα. Είναι το πάθος μας, η καθημερινότητα μας κι αυτό μάς ώθησε. Έχουμε σπουδές σε διαφορετικούς κλάδους, αλλά το να σχεδιάζουμε ρούχα είναι το πάθος μας. Όπως συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα, όταν τα υπηρετείς με αγάπη ότι δυσκολίες και να αντιμετωπίσεις πάντα θα βρεις την άκρη. Τουλάχιστον, μαθαίνεις να ελίσσεσαι αφού αυτό ξέρεις να κάνεις και επιθυμείς να το συνεχίσεις.

Ποια είναι η γυναίκα MI-RO; Έχει αλλάξει μέσα στην πορεία των δύο δεκαετιών;
Υπάρχει μια αισθητική συνέχεια όλα αυτά τα χρόνια γιατί πολύ απλά αυτή είναι η δική μας αισθητική. Ο κάθε δημιουργός, σε βάθος χρόνου, δείχνει την προσωπική του αισθητική. Για παράδειγμα, εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τρέλες και ακόμα όταν μας το ζητάνε πάντα θα περάσει από το δικό μας φίλτρο. Σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι τόσο τρελό όπως θα το έκανε κάποιος άλλος σχεδιαστής. Δεν μας αφορά κιόλας όλο αυτό γιατί πολύ απλά είναι μακριά από τη δική μας φιλοσοφία καιτον τρόπο ζωής μας. Γενικότερα, έχουμε μια διαφορετική αισθητική προσέγγισης.
Έχοντας και εμείς οι ίδιοι μια διαφορετική κουλτούρα ζωής αυτό αποτυπώνεται στη συλλογή μας. Δεν θα κάνουμε club wear για μια 20χρονη που θέλει να πάει σε κλαμπ. Απευθυνόμαστε σε μια πιο κατασταλαγμένη, πιο χειραφετημένη γυναίκα που έχει μια πιο συγκεκριμένη αισθητική. Ακόμα και το sexy περνάει από συγκεκριμένο φίλτρο. Είναι θηλυκό sexy και τα στοιχεία εντυπωσιασμού, που ενδεχομένως θέλει να έχει στην εμφάνιση της, δεν είναι κραυγαλέα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ρούχα που σχεδιάζουμε για τις τραγουδίστριες ώστε να τα φορέσουν στις εμφανίσεις τους: έχουν μια υπερβολή που σηκώνει το stage, αλλά ως ένα μέτρο. Δεν ξεφεύγει ποτέ.
Ακόμα και με την Τάμτα, που πλέον είμαστε οικογένεια μετά από τόσα χρόνια, τα στοιχεία της «τρέλας» που ξέφευγαν ήταν οι δικές της πινελιές. Εμείς φτάναμε το κάθε ρούχο μέχρι ένα σημείο και από εκεί και πέρα το απογείωνε η ίδια. Πιστεύουμε ότι το πάντρεμα μας έχει ενδιαφέρον και κάθε φορά που συμπράττουμε μαζί της υπάρχει ένας κώδικας επικοινωνίας που κουμπώνει πάρα πολύ ωραία. Την ίδια την ησυχάζει και εμάς μάς πάει σε ένα άλλο επίπεδο.

Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από τη φετινή summer collection;
Είναι η γυναίκα MI-RO με πολύ χρώμα για να μάς φτιάχνει τη διάθεση -άλλωστε το ελληνικό καλοκαίρι θέλει χρώμα -έχει αρκετά στοιχεία με λουλούδια, όπως τις δεκαετίες 60s - 70s, και έχει θηλυκότητα με μια κρυμμένη αθωότητα. Δεν είμαστε υπέρ του γυμνού sexy.
Πώς βλέπετε τις Ελληνίδες τα τελευταία χρόνια σε σχέση με τη μόδα; Έχουν αλλάξει και έχουν βρει το στιλ τους;
Έχουν σίγουρα αλλάξει το στιλ τους, καθώς είναι πιο ενημερωμένες. Ωστόσο αυτό έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Γιατί η πληροφορία είναι τόσο γρήγορη, άμεση και πολύπλευρη που εύκολα μπορεί να γίνει αχταρμάς. Συνήθως συμβαίνει στις νεότερες ηλικίες που χρησιμοποιούν πολύ τα social. Βλέπεις outfits νεαρών κοριτσιών στο δρόμο που σοκάρεσαι -συζητάς μαζί τους και σου λέει είναι μεγάλο trend. Ειδικά ο Γιάννης που δεν έχει social δεν έχει τέτοιες πληροφορίες. Εμάς το κοινό μας δεν είναι αυτής της ηλικίας και υπάρχει διαφορετικό φίλτρο.
Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνίδες έχουν αλλάξει πολύ την αισθητική τους, ακόμα και στο day wear, καθώς το επιμελούνται περισσότερο και δεν βγαίνουν τόσο χαλαρές έξω. Πιστεύουμε ότι έγινε έντονο μετά τον covid που όλοι βαρεθήκαμε τις φόρμες και το πιο χαλαρό outfit. Θέλουμε να το αποβάλλουμε γιατί μας θυμίζει μια άλλη κατάσταση και στην καθημερινότητα μας επιθυμούμαι να είμαστε διαφορετικοί. Μάλιστα, έχουμε διαπιστώσει πως μετά τον covid οι γυναίκες έχουν επιστρέψει στα τακούνια -πριν τα είχαν αποβάλλει και τώρα τα προτιμούν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Πάντως, να τονίσουμε ότι είναι πολύ σημαντικό που οι γυναίκες επιμελούνται πολύ προσεχτικά την πρωινή τους εμφάνιση θέλοντας να είναι περιποιημένες και κομψές.

Για αρκετά χρόνια είχε επικρατήσει το πιο «χύμα» ντύσιμο ακόμα και σε βραδινές εξόδους που οι γυναίκες φορούσαν τζιν παντελόνι. Πιστεύετε ότι πλέον έχει ξεπεραστεί;
Πραγματικά υπήρξε μια εποχή που ήταν ένα το πρωινό και το βραδινό ντύσιμο. Φυσικά κι έχει αλλάξει. Πλέον, οι γυναίκες ακόμα και για δείπνο να βγουν θέλουν να είναι πολύ προσεγμένες με την εμφάνιση τους.
Καθώς δίνεται τόσο μεγάλη βαρύτητα στο Day wear look, πείτε μας ποια είναι τα βασικά tips και ποια ρούχα πρέπει να έχουμε στην γκαρνταρόμπα μας;
Καταρχήν, πρέπει να έχουμε πολύ βασικά κομμάτια. Ένα ταγιέρ, ένα κοστούμι, ένα ωραίο λευκό και ένα μαύρο πουκάμισο που είναι κομμάτια πασπαρτού και δημιουργούν πολλούς συνδυασμούς και φυσικά ένα καμηλό σύνολο. Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε διαχρονικά κομμάτια που κατά βάση έχουν να κάνουν με την ποιότητα. Πρέπει να επενδύουμε περισσότερο σε ποιοτικά ρούχα.
Για παράδειγμα, ένα ωραίο μαύρο κοστούμι με λευκό πουκάμισο είναι πολύ κομψό για μια πρωινή εμφάνιση και το βράδυ το ίδιο κοστούμι με ένα top γίνεται κάτι άλλο. Με αυτόν τον τρόπο έχεις μεταμορφώσει όλο το look. Να τονίσουμε ότι επενδύοντας οι γυναίκες σε ένα ωραίο κοστούμι πρέπει να είναι «ήσυχο» χωρίς μοτίβα ή γραμμές -όπως ακριβώς αυτά που βρίσκουμε στην ανδρική γκαρνταρόμπα.
Παλαιότερα υπήρχαν τάσεις στη μόδα που κρατούσαν όλη τη σεζόν του καλοκαιριού, τώρα κάθε 15 μέρες αλλάζουν και σε αυτό έχουν παίξει ρόλο τα social. Η δική μας γενιά περίμενε να βγουν οι τάσεις για Φθινόπωρο/ Χειμώνα και Άνοιξη/ Καλοκαίρι να τις δούμε στα περιοδικά μόδας. Τώρα οι φωτογραφίες των ρούχων βγαίνουν στο ασανσέρ -αυτό είναι το φαινόμενο της εποχής.


Αντίστοιχα ποια βασικά κομμάτια πρέπει να έχουμε στην γκαρνταρόμπα μας για καλοκαιρινές εμφανίσεις;
Το καλοκαίρι πρέπει να έχουμε σίγουρα ένα ζευγάρι σανδάλια και αέρινο φόρεμα για οποιαδήποτε περίσταση - όχι με έντονα μοτίβα. Ιδανικά, αν είναι να επενδύσουμε σε ένα μόνο κομμάτι να είναι μονόχρωμο. Το εμπριμέ φόρεμα ας είναι τρίτη ή τέταρτη επιλογή -πρώτα πρέπει να έχουμε μονόχρωμα και μετά εμπριμέ.
Έχοντας ένα μονόχρωμο αέρινο φόρεμα, αλλάζοντας υποδήματα, τσάντα και αξεσουάρ γίνεται κάτι διαφορετικό. Συνήθως τα εμπριμέ φορέματα ταιριάζουν με πολύ συγκεκριμένα αξεσουάρ και είναι πολύ δεσμευτικό το ταίριασμα τους. Οπότε ας έχουμε 2 -3 κομμάτια μονόχρωμα για να κάνουμε πιο εύκολο το styling. Κι αν δεν έχουμε ιδιαίτερες γνώσεις ας αποφύγουμε τις υπερβολές.
Ο καθένας μας ξέρει μέχρι που μπορεί να το φτάσει οπότε από το να ξεφύγουμε ή ας το αφήσουμε όσο πιο ήρεμο και βατό γίνεται ή ας πάρουμε ειδικό να μας δώσει περαιτέρω συμβουλές για να πάμε το look ένα βήμα παραπέρα, να κάνουμε αυτό το twist. Είναι πολύ λεπτή η ισορροπία του ακραία λάθους και του ακραία σωστού.

Αυτή την περίοδο που γίνονται πολλοί γάμοι, ποια είναι τα βασικά tips όταν είσαι καλεσμένη σε νησιώτικο γάμο, αλλά και στην πόλη;
Ουσιαστικά οι γυναίκες χρειάζονται ένα μονόχρωμα φόρεμα κι αυτό πάλι ανάλογα με του που γίνεται ο γάμος. Ένα μεταξωτό, μακρύ φόρεμα σε ωραίο χρώμα μπορεί να φορεθεί τόσο σε νησί όσο και στην πόλη.
Πάντως παίζουν πολλά πράγματα ρόλο γιατί λέμε «Γάμος σε νησί», αλλά είναι πολύ γενική πληροφορία. Δηλαδή ένα νησί όπως η Σύρος που ως τοπίο είναι πιο αστικό έχει άλλη προσέγγιση με ένα γάμο στην Πάρο. Γιατί όταν έρχονται οι πελάτισσες μας και μας λένε έχουμε ένα γάμο σε νησί αμέσως το μυαλό μας πάει σε ένα αέρινο φόρεμα που θα το συνδυάσουν με σανδάλια. Τελικά ο γάμος μπορεί να είναι στο Ηράκλειο Κρήτης, σε μια μεγάλη εκκλησία, που δεν έχει καμία διαφορά από έναν γάμο στη Γλυφάδα. Κυριαρχεί το ίδιο αστικό τοπίο σε αντίθεση με ένα γάμο που θα γίνει στην Αντίπαρο που εκεί σίγουρα θέλεις κάτι πιο αέρινο. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.
Εμείς συζητώντας με τις πελάτισσες μας για το που θα φορέσουν κάθε ρούχο χρειαζόμαστε πληροφορίες για να είναι όλα πολύ συγκεκριμένα. Προτείνουμε την ίδια συζήτηση να κάνετε με τον εαυτό σας πριν την κάθε έξοδο σας.
Αλήθεια, πώς είναι το κλίμα μεταξύ σας όταν βρίσκετε στην περίοδο που δημιουργείται την επόμενη collection; Συμφωνείτε σε όλα, έχετε διαφωνίες;
Έχει πάρα πολύ πλάκα! Γιατί παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια, πλέον είμαστε οικογένεια μεταξύ μας, όταν δημιουργούμαι δεν μας αρέσουν ο ένας του άλλου. Για να καταλάβεις, κάνουμε μούτρα, τύπου «Αυτό δεν μου αρέσει» για να έρθει η απάντηση «Δεν πειράζει, αρέσει σε μένα». Στην πορεία βάζουμε και οι δύο την ταυτότητα μας και είμαστε «ΟΚ» με το τελικό αποτέλεσμα που βλέπουμε πάνω στην κούκλα. Αλληλοσυμπληρωνόμαστε απόλυτα!

Πάντα είχαμε μεταξύ μας κοινή αισθητική και μπορεί κάποια στοιχεία που βάζει ο Δημήτρης να ήταν πιο υπερβολικά από του Γιάννη, που είναι πιο αφαιρετικός, με αποτέλεσμα ο ένας να βάζει φρένο κι ο άλλος να πηγαίνει το κάθε ρούχο ένα «τσακ» πιο πάνω. Όπως καταλαβαίνεις υπάρχει μια ωραία ισορροπία.

Πώς σας φαίνονται ενδυματολογικά οι Ελληνίδες παρουσιάστριες;
Στην ελληνική τηλεόραση υπάρχει ένα στοιχείο υπερβολής που δε συνάδει τόσο πολύ με την εποχή. Είναι άλλο το προσεγμένο και άλλο το υπερβολικό -μεγάλη διαφορά. Συνήθως, εκεί είναι που χάνεται λίγο το μέτρο.
Πιστεύουμε ότι πολλές φορές χάνουμε λίγο την αίσθηση της ώρας που προβάλλεται η κάθε εκπομπή και μάλιστα πολλές φορές η παρουσιάστρια είναι πιο σωστή από το πάνελ. Προσωπικά, προτιμάμε το πιο «ήσυχο» outfit σε όλα τα επίπεδα, ενώ βλέπουμε κορίτσια να είναι πιο όμορφα στην καθημερινότητα τους από όταν βγαίνουν στο γυαλί. Δε χρειάζεται να ντύνονται υπερβολικά, βγαίνει πολύ βραδινό.
Γιάννη, πριν δύο μήνες έγινε μπαμπάς. Πώς είναι η νέα σου καθημερινότητα;
Γεμάτη ευτυχία! Αν δεν βιώσεις το συναίσθημα δεν μπορείς να το περιγράψεις. Γιατί κι εμένα όταν μου τα έλεγαν οι φίλοι μου, που είχαν αποκτήσει παιδί, τους θεωρούσα υπερβολικούς μέχρι που το βίωσα. Είναι πρωτόγνωρα τα συναισθήματα και αυτό το πλασματάκι είναι ο ορισμός της ευτυχίας.

Την ημέρα που κάναμε τη συνέντευξη, ξύπνησε από τις 6.20 το πρωί λέγαμε τραγουδάκια, χορεύαμε. Υπό άλλες συνθήκες θα ήμουν κουρέλι αν ξυπνούσα τόσο πρωί και χωρίς να έχω συμπληρώσει 8ωρο γιατί μου άρεσε ο ύπνος. Τους τελευταίους δύο μήνες είναι ζήτημα αν το βράδυ κοιμάμαι 2,5 ώρες και δεν με πειράζει καθόλου- αντίθετα λέω «Είμαι πάρα πολύ καλά».
Έχεις δει αλλαγές από τότε που ήρθε στον κόσμο η μικρή;
Σίγουρα δεν σε αγχώνουν τα ίδια πράγματα που σε άγχωναν στο παρελθόν. Η βασική προτεραιότητα είναι το παιδί. Ευτυχία και μόνο ευτυχία είναι αυτό που βιώνω. Σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός πως ήταν μια πολύ συνειδητή επιλογή η πατρότητα, όπως παίζει ρόλο και η ηλικία. Στα 40 σου είσαι πιο χορτασμένος και γενικά έχεις μια διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων πιο συνειδητοποιημένη. Επιπλέον, ανακαλύπτεις αντοχές και υπέρ δυνάμεις που δεν πίστευες ότι έχεις. Εγώ νομίζω ότι έχω ξανά γεννηθεί!
Αντί επιλόγου: Έχω την εντύπωση ότι η επόμενη φορά που θα συναντήσω τους αγαπημένους μου MI-RO θα είναι για να μας παρουσιάσουν την παιδική collection. Η έμπνευση βρίσκεται στο γλυκό πρόσωπο μιας μικρής πριγκίπισσας.