Η χριστουγεννιάτικη διακόσμησή σας μπορεί να λέει περισσότερα για την ηλικία σας απ’ όσα νομίζετε

Η χριστουγεννιάτικη διακόσμησή μπορεί να λέει περισσότερα για την ηλικία σας απ’ όσα νομίζετε

Είτε είσαι από εκείνους που στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο όσο πιο νωρίς γίνεται, είτε το αφήνεις για την τελευταία στιγμή, ο τρόπος που το διακοσμείς έχει τεράστια σημασία.

Στην πραγματικότητα, η γιορτινή σου διακόσμηση μπορεί να πει πολλά για το προσωπικό σου στιλ. Πολυτελές, μίνιμαλ ή συναισθηματικό – όλα αντικατοπτρίζονται στα στολίδια που κρεμάς. Και όπως φαίνεται, το χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν αποκαλύπτει μόνο το προσωπικό σου γούστο, αλλά μπορεί επίσης να «μαρτυρήσει» την ηλικία σου.

Πράγματι, κάθε γενιά έχει τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο να σχεδιάζει το «τέλειο» χριστουγεννιάτικο δέντρο, σύμφωνα με τη διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων Τέρι Μπρίεν. Κι όπως δήλωσε στο Newsweek, το μεγαλύτερο στοιχείο που μπορεί να αποκαλύψει την ηλικία κάποιου από το δέντρο του είναι το «πόσο δεμένος είναι με τα πράγματα που έχει συλλέξει με την πάροδο του χρόνου».

Ας δούμε όμως πώς μπορεί κανείς να καταλάβει την ηλικία σας από το πώς στολίζετε το δέντρο σας

Η γενιά της γιρλάντας

Αν το δέντρο σου μοιάζει σαν να εξερράγη μέσα του ένα κουτί από λαμπερές και πολύχρωμες γιρλάντες, τότε πιθανότατα είναι Baby Boomer (γεννημένος μεταξύ 1946-1964). Οι boomers μεγάλωσαν τη δεκαετία του ‘60 και του ‘70 όταν οι γιρλάντες ήταν η απόλυτη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση.

Οι πολύχρωμες γιρλάντες είναι χαρακτηριστικό των boomers/Φωτογραφία: Shutterstock

Η Μπρίεν, επικεφαλής σχεδιάστρια και ιδιοκτήτρια της εταιρείας Terri Brien Interiors στη Νότια Καλιφόρνια, εξηγεί ότι οι Boomers συνήθως προτιμούν «funky» και ασύμμετρα στολίδια στο δέντρο τους.

«Επειδή δεν είχαν τα social media να τους υπαγορεύουν τις τελευταίες τάσεις, συνήθως θα δεις γιρλάντες, ίσως έναν ξύλινο στρατιώτη με ένα χέρι λιγότερο ή έναν Άγιο Βασίλη που κάποτε είχε κολλημένα γένια και τώρα έχουν μείνει μόνο τα κολλώδη υπολείμματα. Κάποια είναι χειροποίητα από τη δεκαετία του ‘70 ενώ άλλα περνάνε από γενιά σε γενιά. Είναι νοσταλγικό και λίγο χαοτικό – αλλά με τον γοητευτικό τρόπο».

Όλα έχουν να κάνουν με το θέμα

Ενώ οι baby boomers συνήθως δεν επιλέγουν κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Η γενιά Χ (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980) υιοθέτησε το δικό της ιδιαίτερο στυλ. Αντί για ένα χαοτικό δέντρο που φωνάζει «ρετρό», τα μέλη της Gen X προτιμούν συγκεκριμένα θέματα και χρωματικούς συνδυασμούς, εξηγεί η Μπρίεν.

Η γενιά Χ προτιμά συγκεκριμένους χρωματικούς συνδυασμούς

«Μερικές φορές αυτό σημαίνει όλο ασημί και λευκό, ή λευκό και χρυσό – μια καθαρή λάμψη που δείχνει αρμονική» λέει. «Αλλά υπάρχει και η άλλη πλευρά της Gen X, που έγινε τολμηρή στα ’80s και ’90s: τιρκουάζ, έντονο ροζ, μοβ στολίδια. Σαν η επανάστασή τους να ήταν ‘οτιδήποτε εκτός από το δέντρο των γονιών μας’».

Μπάλες που λένε μια ιστορία

Το χριστουγεννιάτικο στιλ των millennials βρίσκεται κάπου στη μέση ανάμεσα στους boomers και τη Gen X. Η γενιά που γεννήθηκε μεταξύ 1981 και 1996 θέλει μια κάποια συνοχή, αλλά όχι τόσο αυστηρή όσο τα θεματικά δέντρα της γενιάς Χ.

Θέλουν κάτι σκόπιμα επιλεγμένο, αλλά με μια μικρή… ανατρεπτική πινελιά. «Συντονισμένο, αλλά όχι υπερβολικά ταιριαστό. Ίσως μια καθαρή, μοντέρνα εμφάνιση αναμεμειγμένη με μια συναισθηματική πινελιά. Ένα στολίδι ποπ κουλτούρας σε σχήμα κομματιού πίτσας δίπλα σε μια γυάλινη μπάλα. Κάτι από αγαπημένα ταξίδια, ένα DIY στολίδι εδώ κι εκεί- αλλά όχι πάρα πολλά, γιατί η ζωή είναι απαιτητική» συνεχίζει η Μπρίεν και τονίζει: «Τα στολίδια με συναισθηματική αξία μπορούν να μετατρέψουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο ενός millennial σε ένα είδος ‘δέντρου αναμνήσεων’».

Χριστουγεννιάτικο δέντρο με DIY στολίδια/Φωτογραφία: Shutterstock

Φυσικά, παίζει ρόλο το γεγονός ότι οι millennials ενηλικιώθηκαν στην εποχή των social media, άρα επηρεάζονται εύκολα από τις τάσεις. Τους αρέσει να διακοσμούν το δέντρο τους βασισμένοι σε Pinterest boards ή να παίρνουν έμπνευση από influencers για να το «επιμεληθούν», αλλά δεν θα ξεφύγουν πολύ από το προσωπικό τους ύφος.

«Οι millennials λατρεύουν μια επιμελημένη χρωματική παλέτα — τερακότα ή sage green με ζεστούς ουδέτερους τόνους, καμπανούλες από ορείχαλκο. Είναι μια στιγμή ρετρό, αλλά πιο απαλή και πιο αισθητική», είπε η Μπρίεν στο Newsweek.

Φουσκωτή Υπερπαραγωγή

Αν θυμάσαι να περνάς μπροστά από σπίτια με έναν τεράστιο φουσκωτό Άγιο Βασίλη και Χιονάνθρωπο έξω (και ίσως έναν Ρούντολφ στη σκεπή), πιθανότατα μεγάλωσες τη δεκαετία του ’90.

Έχετε κι εσείς φουσκωτό Άγιο Βασίλη στην αυλή σας;/Φωτογραφία: Shutterstock

Ίσως συνεχίζεις αυτή την παράδοση και σήμερα στο δικό σου σπίτι, αγκαλιάζοντας τη χαρούμενη πλευρά των Χριστουγέννων.

Ο ζωντανός, πολύχρωμος διάκοσμος της εισόδου σου μπορεί να γίνει θέμα συζήτησης στη γειτονιά — αλλά να είσαι προετοιμασμένος: οι γύρω θα μαντέψουν ότι είσαι Gen X ή millennial.

Η άνοδος του μινιμαλισμού

Προτιμάτε ένα δέντρο με λιτή διακόσμηση και απαλούς χρωματικούς τόνους; Ίσως μερικά ξύλινα στολίδια σε σκανδιναβικό στιλ. Αν αυτό είναι το στυλ σας, πιθανότατα ανήκετε στη Γενιά Ζ (γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012).

Πολλοί από τη Γενιά Ζ (και οι νεότεροι της Γενιάς Χ) αγαπούν να φροντίζουν ώστε η διακόσμηση τους να είναι «Instagram-worthy», επιλέγοντας μια μινιμαλιστική προσέγγιση. Ωστόσο, σύμφωνα με την Μπρίεν, υπάρχουν και άλλοι που αλλάζουν με χαρά το στυλ τους κάθε χρόνο και περνάνε από το βασικό στο τολμηρό.

Ένα μίνιμαλ χριστουγεννιάτικο δέντρο/Φωτογραφία: Shutterstock

«Η Γενιά Z έχει μια εντελώς διαφορετική αισθητική», είπε η Μπρίεν. «Υπάρχουν εκείνοι που αγαπούν το έντονο στυλ και ακολουθούν τις τελευταίες τάσεις. Μια σεζόν μπορεί να είναι σκανδιναβικός μινιμαλισμός με ελάχιστα φώτα και απλά χριστουγεννιάτικα στολίδια από χαρτί. Την επόμενη χρονιά μπορεί να είναι μαξιμαλιστική αισθητική με ταρτάν Ralph Lauren, επειδή έτσι είπε το TikTok».
Συνέχισε: «Υπάρχουν και εκείνοι που θέλουν το δέντρο τους να λέει βασικά ‘δεν με νοιάζει. Το δέντρο τους μοιάζει με μια συλλογή από ό,τι έτυχε να πέσει στα χέρια τους. Μεταχειρισμένα αντικείμενα, πράγματα από το κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών ή κάτι funky που βρήκαν στο κατάστημα ενός ευρώ και τους έκανε να γελάσουν».

Ενώ οι Boomers και η Gen X μπορεί να κρατούν τα στολίδια για χρόνια, η Gen Z δεν είναι τόσο δεμένη με τα στολίδια της. Οι μεγαλύτεροι της Gen Z κοντεύουν να κλείσουν τα 20 αυτά τα Χριστούγεννα, οπότε είναι απίθανο να έχουν μακροχρόνιες παραδόσεις ακόμα.

Αντ' αυτού, η Μπρίεν λέει ότι προτιμούν να αλλάζουν στυλ κάθε χρόνο ως «μικρή έκφραση του εαυτού τους» κατά τη διάρκεια των εορτών.