Το πουκάμισο της Chanel/Φωτογραφία: AP

Δύο λόγοι που αυτά τα πουκάμισα της Chanel στέκονται επάξια δίπλα στις πιο πολυπόθητες τσάντες της

Όταν φέρνει κανείς στο μυαλό του τη Chanel, σκέφτεται τσάντες με επένδυση, δίχρωμα παπούτσια, κοστούμια από τουίντ, αρωματικά προϊόντα, την Κίρα Νάιτλι ή τη Σοφία Κόπολα.

Φυσικά, πρέπει να έχεις μελετήσει σε βάθος τα 115 χρόνια ιστορίας της εταιρείας ή να έχεις ερευνήσει λεπτομερώς τα αρχεία της για να βρεις τον ισχυρό δεσμό που υπάρχει μεταξύ του οίκου και του φαινομενικά απλού λευκού πουκάμισου που φορούσε η Νικόλ Κίντμαν στην πρώτη σειρά της επίδειξης. Το ίδιο που φορούσαν και τα μοντέλα στην πασαρέλα.

Η Νικόλ Κίντμαν στην επίδειξη του οίκου Chanel/Φωτογραφία: AP

Πουκάμισα με ιστορία

Πράγματι, για το ντεμπούτο του ως δημιουργικός διευθυντής, ο Matthieu Blazy είχε κάνει την εργασία του και είχε εκπλαγεί όταν ανακάλυψε ότι η Gabrielle Chanel ήταν τακτική πελάτισσα του Charvet, του αποκλειστικού καταστήματος πουκάμισων στην place Vendôme του Παρισιού, που ιδρύθηκε από τον γιο του συντηρητή της ντουλάπας του Ναπολέοντα Α'.

Διάσημη για την υιοθέτηση ορισμένων βασικών κομματιών της ανδρικής γκαρνταρόμπας, όπως το ναυτικό πουκάμισο ή το σακάκι με κουμπιά ξενοδοχείου, η Coco είχε επίσης παραγγείλει πουκάμισα κατά παραγγελία από τον ίδιο τεχνίτη με τον Kennedy, τον Gary Cooper ή τον Πρίγκιπα της Ουαλίας.

Charvet + Chanel: Μια εξαιρετική συνεργασία

Για αυτή την τόσο ξεχωριστή συλλογή, την πρώτη της Virginie Viard ως δημιουργικής διευθύντριας, ο Blazy ήθελε σίγουρα να αποτίσει φόρο τιμής στην ιστορική κληρονομιά του οίκου, στα σύμβολα που έχουν καταστήσει το brand σημείο αναφοράς στον κόσμο της πολυτέλειας, και να συνδυάσει τις οπτικές των προκατόχων της. Το λευκό πουκάμισο του επέτρεψε να συνδυάσει όλους αυτούς τους στόχους από ένα λιγότερο προφανές σημείο εκκίνησης από την τσάντα 2.55 ή το τουίντ κοστούμι, που επίσης ήταν παρόντα.

O Matthieu Blazy/Φωτογραφία: AP

Η Chanel σπάνια συνεργάζεται με άλλες εταιρείες, αλλά η περίσταση το άξιζε, οπότε απευθύνθηκαν στην ιστορική εταιρεία πουκαμίσων Charvet για να δημιουργήσουν τα τρία φαρδιά πουκάμισα που περιλαμβάνονται στη συλλογή, με την υπογραφή τους κεντημένη στο μπροστινό μέρος.

Αυτή η κίνηση δεν ήταν μόνο ένα νεύμα προς την γαλλική παραδοσιακή χειροτεχνία και την ντουλάπα της ίδιας της Coco Chanel, αλλά και μια αναβίωση της αδυναμίας του Karl Lagerfeld για αυτό το ρούχο.

Στην πραγματικότητα, το στυλ του Blazy αναβίωσε διάφορες προτάσεις του Lagerfeld για τη Chanel στα τέλη της δεκαετίας του '90 σε μια πιο μοντέρνα και ανέμελη εκδοχή: φαρδύ λευκό πουκάμισο + μακριά και εντυπωσιακή φούστα.

Φαρδύ λευκό πουκάμισο και εντυπωσιακή φούστα/Φωτογραφία: AP

Κατασκευασμένα από υλικά εξαιρετικής ποιότητας, για τα κουμπιά χρησιμοποιείται μαργαριτάρι από στρείδια της Αυστραλίας, με μια ακριβή τεχνική χειροτεχνίας που εκτελείται στο εργαστήριό του στο Saint Gaultier, αυτά τα τρία πουκάμισα που σχεδόν δεν τραβούσαν την προσοχή ανάμεσα στις εκλεπτυσμένες φούστες που κουνιόντουσαν και την εντυπωσιακή συλλογή τσαντών, ήταν ωστόσο ένα από τα πιο ξεχωριστά σχέδια της επίδειξης.

Η λεπτομέρεια του πουκάμισου που μόνο λίγοι πρόσεξαν

Εκτός από την υπογραφή του Charvet, τα τρία λευκά πουκάμισα έκρυβαν μια άλλη όμορφη λεπτομέρεια στις ραφές τους: μια μικρή αλυσίδα στο κάτω μέρος, όπως αυτή που σχηματίζει τις χαρακτηριστικές λαβές της τσάντας 2.55 και άλλων εμβληματικών μοντέλων του brand, ακριβώς δίπλα στην ετικέτα.

Η αλυσίδα δεν χρησίμευε μόνο για να υπογράψει τη συνεργασία μεταξύ Chanel x Charvet, αλλά είχε και μια πρακτική λειτουργία, προσθέτοντας βάρος στο πουκάμισο και εξασφαλίζοντας μια εντυπωσιακή πτώση που προσδίδει δομή, ακαμψία και, φυσικά, αποτρέπει τις τσακίσεις.