Η Αθήνα στο διεθνές προσκήνιο της μόδας: Η Uniqlo «κυνηγά τον ήλιο» με φόντο το αττικό φως
Μπορεί η UNIQLO να μην διαθέτει ακόμη φυσικό κατάστημα στην Ελλάδα, ωστόσο η παρουσία της στην Αθήνα είναι πιο αισθητή από ποτέ.
Με φόντο την καμπάνια «Summer Trip to Athens», ο ιαπωνικός κολοσσός του LifeWear επιλέγει το αττικό τοπίο και το ελληνικό φως για να αναδείξει την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025 και όχι τυχαία.
Η νέα συλλογή της Uniqlo, με τίτλο «Modern Neo Classic», συνδυάζει τη σκανδιναβική λιτότητα με τη μεσογειακή ανεμελιά. Ένας φαινομενικά ασυνήθιστος διάλογος, που όμως αποκτά αβίαστη συνοχή όταν συναντά την Αθήνα, την πόλη-καλειδοσκόπιο όπου το μοντέρνο συνυπάρχει με το αιώνιο.
H Uniqlo κυνηγά τον ήλιο της Αθήνας
Αν και η Uniqlo δεν χρησιμοποίησε ρητά τον τίτλο «Chasing the Sun» για την καμπάνια της, ολόκληρη η αισθητική του project υφαίνεται γύρω από αυτή την ιδέα: την αναζήτηση του φωτός, της καθαρής γραμμής και της φυσικής κομψότητας. Από τις μαρμάρινες σκάλες της Πλάκας μέχρι τα Κυκλαδίτικα σοκάκια, το φως διαχέεται πάνω σε υφάσματα όπως το λινό, το βαμβάκι και το αέρινο ρεγιόν συνθέτοντας ένα σύνολο όπου το ρούχο ανασαίνει μαζί με το σώμα.




Η φετινή συλλογή της Uniqlo κυριαρχείται από ουδέτερους τόνους (λευκό, κρεμ, χακί, γκρι, απαλό μπλε), ενώ οι γραμμές παραμένουν καθαρές και ανεπιτήδευτες. Oversized πουκάμισα, ρευστά φορέματα, cropped παντελόνια και basic layers συνθέτουν ένα καλοκαιρινό ντύσιμο που δεν «φωνάζει» αλλά αποπνέει ποιότητα. Πρόκειται για ρούχα που δεν κυνηγούν τη μόδα, αλλά την προλαβαίνουν.

Η Ελλάδα ως φυσικό σκηνικό
Η Uniqlo δεν είναι η μόνη που στρέφει το βλέμμα της στη χώρα μας. Ο οίκος Dior άνοιξε τον δρόμο το 2021 με την μεγαλειώδη παρουσία του στο Καλλιμάρμαρο. Έκτοτε, κι άλλοι μεγάλοι «παίκτες» ακολούθησαν με πρόσφατο παράδειγμα την COS που τον περασμένο Απρίλιο παρουσίασε τη νέα συλλογή SS25 στο επιβλητικό λατομείο μαρμάρου του Διονύσου.
Το ελληνικό τοπίο, λοιπόν, αυτό το μείγμα μνημειακού και καθημερινού, προσφέρει το ιδανικό background για συλλογές που θέλουν να αναδείξουν την απλότητα ως υπέρτατη μορφή αισθητικής.


Δεν είναι απλώς θέμα φωτός ή τοπίου. Η Ελλάδα προσφέρει κάτι πιο σπάνιο: ένα ύφος που δεν κατασκευάζεται, αλλά υπάρχει οργανικά στην καθημερινότητα. Μια γυναίκα με λινό φόρεμα και ψάθινο καπέλο στο Παγκράτι, ένας νεαρός με βαμβακερό παντελόνι και σαγιονάρες σε ένα καφενείο της Κυψέλης, στιγμές δηλαδή που μοιάζουν με σελίδες από περιοδικό, αλλά είναι απλώς η καθημερινότητα.
Άλλωστε η μόδα δεν είναι μόνο ρούχα. Είναι πνεύμα, κίνηση, αίσθηση και στην περίπτωση της Αθήνας, είναι φως. Το φως γίνεται εργαλείο σχεδιασμού, γλώσσα αφήγησης, και τελικά ταυτότητα. Γι’ αυτό και η Uniqlo, με τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, επέλεξε να τοποθετήσει την Ελλάδα στο κέντρο της αισθητικής της.


Ίσως τελικά το πιο ενδιαφέρον δεν είναι το αν θα ανοίξει η Uniqlo κατάστημα στην Αθήνα, αλλά ότι η Αθήνα έχει ήδη γίνει κατάστημα της: ανοιχτό, φωτεινό, και με ελευθερία κινήσεων. Όπως λέει και το κείμενο της καμπάνιας: «Η Αθήνα δεν κοιμάται ποτέ, είναι μια νέα ψυχή που ξέρει πώς να απολαμβάνει τη ζωή. Μπορεί να φαίνεται κλασική με την πρώτη ματιά, αλλά αν την παρατηρήσεις καλύτερα, θα δεις ότι φοράει τα πιο διαφορετικά «ρούχα». Είναι δημιουργική, εκφραστική, λίγο επαναστατική και σίγουρα δεν χωράει σε κανένα κουτί. Έχει τα πάνω της και τα κάτω της, αλλά πάντα μένει αληθινή. Λέει την αλήθεια της και λαχταρά να μπει σε φιλοσοφικές κουβέντες, ειδικά αν έρθεις από μακριά. Και το πιο ωραίο; Πάντα ψάχνει να ανακαλύψει ξανά τον εαυτό της».