Από το brazilian στο merkin: Πώς η Κιμ Καρντάσιαν άνοιξε ξανά τη συζήτηση για το «intimate style»
Η Κιμ Καρντάσιαν λανσάρει «merkins» με συνθετική τρίχα, ανοίγοντας συζήτηση για τη γυναικεία εμφάνιση και τη μόδα.
Η Κιμ Καρντάσιαν δεν σταματά ποτέ να προκαλεί συζητήσεις. Αυτή τη φορά, η 44χρονη influencer και επιχειρηματίας παρουσιάζει ένα προϊόν που λίγοι θα φαντάζονταν, εσώρουχα με συνθετική τρίχα. Ναι, καλά διαβάσατε -τα νέα «merkins» της Skims ήρθαν για να συζητηθούν, να προκαλέσουν το κοινό και, φυσικά, να γίνουν viral.
Η νέα δημιουργία της Κιμ Καρντάσιαν κοστίζει 32 δολάρια και φτιάχνεται από ελαστικές λωρίδες στο πλάι και διάφανο δίχτυ. Το στοιχείο που κλέβει την παράσταση, ωστόσο, είναι η συνθετική τρίχα, ίσια ή σγουρή, σε δώδεκα διαφορετικά χρώματα -από μαύρο και ξανθό μέχρι καστανό και πιο κοκκινωπό. Η ίδια η μάρκα τα περιγράφει ως «το απόλυτο bush» και υπόσχεται ότι «με αυτό το iconic εσώρουχο, η "μοκέτα" σου μπορεί να είναι ό,τι χρώμα θέλεις».
Τα νέα merkin της Κιμ Καρντάσιαν
Η παρουσίαση των thongs δεν ήταν τυχαία. Μαζί με το λανσάρισμα, η Κιμ Καρντάσιαν δημοσίευσε ένα throwback βίντεο που θύμιζε τις σεξιστικές τηλεοπτικές εκπομπές των ‘70s, με έναν παρουσιαστή να ρωτάει αν «το χαλί ταιριάζει με τις κουρτίνες». Ωστόσο, η τελική «αποκάλυψη» θόλωνε ψηφιακά τις ευαίσθητες περιοχές.
Αν και η ιδέα ενός «designer merkin» μπορεί να φαίνεται ακραία, όσοι παρακολουθούν τη μόδα δεν θα εκπλαγούν. Στην επίδειξη υψηλής ραπτικής του Maison Margiela το 2024 στο Παρίσι, ο John Galliano παρουσίασε μοντέλα με διάφανα φορέματα και merkins από ανθρώπινη τρίχα, τα οποία έγιναν viral στα social media.

Ανάλογα, η Julia Fox στα British Fashion Awards του 2024 φορούσε merkin με διάφανο βραδινό φόρεμα της σχεδιάστριας Dilara Findikoglu.
Το γεγονός ότι η τρίχα χρησιμοποιείται πια ως καλλιτεχνικό στοιχείο δείχνει ότι η μόδα και η αντίληψη για το σώμα αλλάζουν συνεχώς.
Τι είναι τα merkin;
Η λέξη merkin εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα αγγλικά τον 15ο-16ο αιώνα και αναφερόταν σε ψεύτικη τρίχα που φορούσαν οι γυναίκες στην περιοχή των γεννητικών οργάνων. Αρχικά, η χρήση του είχε πρακτικούς λόγους: κάλυπτε τις περιοχές όπου οι γυναίκες είχαν ξυρίσει την τρίχα λόγω μολύνσεων ή δερματικών προβλημάτων. Παράλληλα, λειτουργούσε και ως αξεσουάρ ομορφιάς ή συμμόρφωσης με τα ηθικά και αισθητικά πρότυπα της εποχής.

Αργότερα, τα merkins χρησιμοποιούνταν και στο θέατρο ή σε πορνογραφικά έργα για να δώσουν την ψευδαίσθηση φυσικής τρίχας. Σήμερα, ο όρος έχει γίνει κομμάτι της μόδας και της pop κουλτούρας, όπως φαίνεται με τα «designer merkins» της Κιμ Καρντάσιαν.



Οι αντιδράσεις στα social media για τα merkins της Κιμ Καρντάσιαν ήταν ανάμεικτες και γεμάτες χιούμορ. Κάποιοι σχολίασαν «Το έχω ήδη και μάλιστα δωρεάν», ενώ άλλοι έγραψαν «Σταμάτα, τρώω τώρα». Πολλοί υπενθύμισαν την ειρωνεία ότι μια γυναίκα που είναι διάσημη για την έλλειψη τριχών στο σώμα της, προωθεί την επιστροφή της γυναικείας τριχοφυΐας.


Η συζήτηση γύρω από τη γυναικεία τριχοφυΐα παραμένει σημαντική. Η ιστορία δείχνει ότι η τρίχα πάντα είχε κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Θυμηθείτε τη Τζούλια στην πρεμιέρα της ταινίας «Notting Hill» το 1999, όταν σήκωσε το χέρι της φορώντας ένα κόκκινο φόρεμα και φάνηκαν οι τρίχες στη μασχάλη της. Τότε θεωρήθηκε φεμινιστική δήλωση, ενώ χρόνια αργότερα η ίδια αποκάλυψε ότι απλώς δεν υπολόγισε σωστά το μήκος του μανικιού.
Η Κιμ Καρντάσιαν έχει αποδείξει ότι είναι μια πανέξυπνη επιχειρηματίας. Πρόσφατα, είχε λανσάρει σουτιέν με θηλές από σιλικόνη για να «απελευθερώσει τη θηλή», και τώρα προτείνει να «απελευθερώσουμε την τρίχα». Η χρονική στιγμή δεν είναι τυχαία. Στα social media, ήδη υπάρχει αντίδραση στη βιομηχανία της απόλυτης αποτρίχωσης, με hashtags όπως #fullbushinabikini. Οι νέες γενιές ενθαρρύνουν τη φυσική εμφάνιση και το να αγνοούν τις κοινωνικές πιέσεις για πλήρη αποτρίχωση.

Η ιστορικός της μόδας Rachael Gibson προβλέπει την επιστροφή των merkins. Όσοι έχουν αφαιρέσει την τρίχα με λέιζερ δεν μπορούν να την επαναφέρουν, αλλά ένα merkin προσφέρει προσωρινά την εμφάνιση φυσικής τρίχας. Μάλιστα, η ηθοποιός Κάμερον Ντίαζ είχε προειδοποιήσει ήδη από το 2014 ότι η αποτρίχωση με λέιζερ είναι υπερβολική και μόνιμη και οι τάσεις αλλάζουν με το χρόνο, οπότε ποτέ δεν ξέρεις!

Παρά τις συζητήσεις, οι ειδικοί θεωρούν ότι το νέο εσώρουχο των Skims είναι περισσότερο μια εμπορική κίνηση με σκοπό να γίνει viral παρά κοινωνικό statement. Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι εξαντλήθηκε μέσα σε λίγες ώρες δείχνει την επιτυχία του και το ενδιαφέρον που δημιούργησε. Για πολλές γυναίκες, το merkin είναι ένας τρόπος να πειραματιστούν με την εμφάνιση και να συμμετάσχουν σε μια συζήτηση για το σώμα, την αυτοέκφραση και τη μόδα.
Όποια και αν είναι η γνώμη σας, η Κιμ Καρντάσιαν ξέρει πώς να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να δημιουργεί συζήτηση γύρω από κάθε της κίνηση. Τα merkins μπορεί να μην φέρουν μαζική επιστροφή της τρίχας, αλλά σίγουρα ανοίγουν έναν διάλογο για το τι θεωρείται μόδα.