Το ροζ χριστουγεννιάτικο δέντρο της Roksanda
Με ύψος 10 μέτρα, το μοναδικό ροζ χριστουγεννιάτικο δέντρο προαναγγέλλει την άφιξη της εορταστικής περιόδου - για την οποία το Άμστερνταμ είναι ιδιαίτερα γνωστό, καθώς η πόλη μεταμορφώνεται κάθε Δεκέμβριο με λαμπερά χριστουγεννιάτικα φώτα και μια πληθώρα αγορών, με παγοδρόμια, «χωριά» και συγκεντρώσεις (που επίσημα ξεκινούν με το Sinterklaas, όπου την παραμονή της 5ης Δεκεμβρίου τα παιδιά αφήνουν τις μπότες τους στο τζάκι για να γεμίσουν με δώρα).
Το ξενοδοχείο Pulitzer λέει ότι το χριστουγεννιάτικο δέντρο προσφέρει «εποχιακή χαρά και ευθυμία στις ομάδες που συγχωνεύονται [των δύο εμπορικών σημάτων]», οι οποίες εκτείνονται στο Άμστερνταμ, το Λονδίνο και τη Σερβία (από όπου κατάγεται η Ilinčić).
«Ξεκίνησε πραγματικά αυθόρμητα», εξηγεί η Ilinčić για το πώς ξεκίνησε το έργο. «Με προσέγγισαν και γνωρίζοντας πόσο ξεχωριστή είναι η εταιρεία Pulitzer, την προσοχή της ομάδας της στη λεπτομέρεια και τον τρόπο με τον οποίο γιορτάζουν τόσους πολλούς διαφορετικούς καλλιτέχνες, αυτό ήταν η αρχή όλων. Χτίστηκε πάνω σε έναν αμοιβαίο σεβασμό για την τέχνη και τον σχεδιασμό».
Ο σχεδιασμός με μεγάλη έμφαση στα υφάσματα - το δέντρο είναι εξ ολοκλήρου διακοσμημένο με κουρτίνες από ροζ τούλι σε διάφορες αποχρώσεις - αντικατοπτρίζει τις συλλογές της Ilinčić, οι οποίες, εκτός από το χρώμα και το τύπωμα, διαθέτουν μια σειρά από πλούσια επεξεργασμένα υλικά.
Η επίδειξή της S/S 2024 (μεταξύ των κορυφαίων στιγμών της Εβδομάδας Μόδας S/S 2024 του Λονδίνου), για παράδειγμα, αντιπαραβάλλει τις ρευστές φόρμες σε υφές από μεταξωτό σατέν που έχει πλυθεί στην άμμο, κρεπ από νάια, γεορζέτ και fil coupé με τη μπρουταλιστική αρχιτεκτονική του Barbican Centre του Λονδίνου.
Εδώ, τα ντραπέ κομμάτια υφάσματος, το καθένα από τα οποία κόβεται και κατασκευάζεται με επιμέλεια από την ομάδα της Roksanda στο Λονδίνο, αντλούν έμπνευση από τη Νορβηγίδα υφαντουργό Hanne Friis. Η Friis, η οποία χρησιμοποιεί υλικά όπως μεταξωτές κάλτσες, γάντια από λάτεξ και πεταμένα υφάσματα, δημιουργεί περίπλοκα ραβδωτά και υφασμένα υφάσματα που ελπίζει να θυμίζουν τις «σωματικές» περιπλοκές του ανθρώπινου σώματος και του φυσικού κόσμου.
«Για μια από τις προηγούμενες συλλογές μου, χρησιμοποίησα αυτό το πολύ συγκεκριμένο φωτεινό ροζ τούλι», λέει η Ilinčić στο Wallpaper για την ξεχωριστή παλέτα του δέντρου. «Ήθελα να ενσωματώσω τη σχεδιαστική μου γλώσσα -όπως το χαρακτηριστικό μου colour block- με έναν εννοιολογικό τρόπο, έναν τρόπο που συνήθως δεν βλέπουμε σε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο».
Στο δικό της δέντρο στο σπίτι -το οποίο δημιουργεί με την κόρη της- απολαμβάνει να πειραματίζεται με το χρώμα και τη μορφή (μια χρονιά, ένας φίλος καλλιτέχνης δημιούργησε στολίδια από φυσητό γυαλί), αν και πάντα θα βρείτε στολίδια που η Ilinčić έχει συλλέξει σε όλη της τη ζωή. «Πάντα καταλήγουν εκεί επειδή έχουν μια συναισθηματική αξία».
Για να γιορτάσει το γεγονός, η Ilinčić προσκάλεσε αρκετούς ανθρώπους σε ένα εορταστικό δείπνο, όπου οι καλεσμένοι - μεταξύ των οποίων ο φωτογράφος Paul Kooiker, η αρχισυντάκτρια της Wallpaper* Sarah Douglas, η ιδρύτρια του Young/The Agency Ashlee Janelle Danso, η καλλιτέχνης Lissa Brandon και η Dj Zoë Janice, μεταξύ άλλων - δείπνησαν σε μία από τις ιστορικές τραπεζαρίες του ξενοδοχείου με πολυέλαιους.
Τα υποβλητικά πιάτα, εν μέρει εμπνευσμένα από τα χρώματα και τις υφές της δουλειάς της Ilinčić, περιλάμβαναν χτένια crudo (που ολοκληρώνεται με μια λάμψη από φύλλα χρυσού και χαβιάρι), μπουράτα, παντζάρι και σύκο, γλώσσα με γλυκόξινη βινεγκρέτ κολοκύθας και ραπανάκι, και ένα απόλυτα ροζ μακαρόν για επιδόρπιο με γεύσεις ιβίσκου, τριαντάφυλλου και βατόμουρου.
«Τα Χριστούγεννα είναι μια εποχή που συνδέει τους ανθρώπους, είτε τα γιορτάζετε είτε όχι», λέει η Ilinčić. «Είναι μια εποχή για να γιορτάσουμε όλα τα καλά πράγματα της ζωής. Για μένα, ο στολισμός του τραπεζιού είναι εξίσου σημαντικός με το δέντρο - τα λουλούδια, το σκηνικό, ανυψώνουν την όλη εκδήλωση σε κάτι μαγικό. Και μετά είναι η συζήτηση, το φαγητό, που ακολουθεί. Και τα ρούχα, φυσικά!», καταλήγει η ίδια.