Ντέμι Μουρ

Πώς οι σκύλοι έχουν αναδειχθεί στους νέους πρωταγωνιστές της μόδας

Οι σκύλοι δεν είναι πια απλώς οι καλύτεροι φίλοι του ανθρώπου -είναι και τα νέα style icons.

Από τις μεγαλύτερες πασαρέλες μέχρι τις πιο ευφάνταστες καμπάνιες μόδας, τα κατοικίδια -και ειδικά τα σκυλιά- έχουν γίνει οι απόλυτοι πρωταγωνιστές. Όχι τυχαία, αλλά ως αντανάκλαση μιας βαθύτερης αλλαγής στον τρόπο που βλέπουμε τη μόδα, την οικογένεια και την προσωπική ταυτότητα.

Η μόδα ανέκαθεν αντανακλούσε τις κοινωνικές μετατοπίσεις και τις αξίες της εποχής. Και σήμερα, που πολλοί ζουν με τουλάχιστον ένα κατοικίδιο και το θεωρούν ισότιμο μέλος της οικογένειας, η άνοδος του pet parenting στον χώρο της μόδας είναι κάτι παραπάνω από αναμενόμενη.

Ο τρόπος με τον οποίο οι μάρκες ενσωματώνουν τα σκυλιά στον κόσμο τους είναι πολυδιάστατος. Από τη μία, βλέπουμε συλλογές για κατοικίδια και τους ιδιοκτήτες τους, όπου τα σύνολα συνδυάζονται αρμονικά -αθλητικά looks, αξεσουάρ streetwear ή τσάντες που σχεδιάζονται ώστε να δημιουργείται στιλιστικό «ταίριασμα» ανάμεσα στον άνθρωπο και το κατοικίδιό του. Ο όρος «twinning» αποκτά νέα έννοια.

Από την άλλη, πολλές μάρκες έχουν λανσάρει προϊόντα αποκλειστικά για σκύλους.

Για παράδειγμα, ο οίκος Dolce & Gabbana παρουσίασε το Fefé, ένα άρωμα για σκύλους, ενώ η Celine, υπό την επιμέλεια του Hedi Slimane, δημιούργησε κομψά κολάρα, λουριά και μπολ φαγητού, εμπνευσμένα από τον δικό του σκύλο.

Chanel, Burberry, Jacquemus και Sandy Liang είναι επίσης μερικά από τα ονόματα που περιλαμβάνουν σκυλιά στις καμπάνιες τους -όχι απλώς ως χαριτωμένο συμπλήρωμα, αλλά ως ουσιαστικά μέλη της αφήγησης των brands τους.

Ακόμη και στις εορταστικές καμπάνιες του 2023, τα σκυλιά βρέθηκαν στο προσκήνιο -η Chanel συμπεριέλαβε ένα λευκό κουτάβι στο χριστουγεννιάτικο της βίντεο, ενώ η Jennie των Blackpink πρωταγωνίστησε στην καμπάνια του Jacquemus με παρέα πολλά σκυλάκια.

Οι celebrities και οι τετράποδοι συνοδοί τους

Αυτό που κάποτε ξεκίνησε με την Πάρις Χίλτον να ποζάρει με τα τσιουάουα της, σήμερα έχει εξελιχθεί σε ένα πολύ πιο συνειδητό στιλιστικό statement. Η Ντέμι Μουρ εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Καννών με τον σκύλο της, ενώ πολλοί style experts ανεβάζουν στα social media φωτογραφίες με outfits που συντονίζονται με εκείνα των σκύλων τους.

Η σχέση μεταξύ ανθρώπων και κατοικιδίων έχει αποκτήσει συναισθηματικό βάθος και σημασία. Πλέον, τα σκυλιά δεν είναι απλώς μια χαριτωμένη παρουσία -είναι φορείς του lifestyle, αναπόσπαστο κομμάτι της δημόσιας εικόνας και προσωπικής αισθητικής.


Η πιο εμβληματική ίσως περίπτωση είναι εκείνη της Choupette, της γάτας του Καρλ Λάγκερφελντ. Δεν ήταν απλώς μια γάτα: ήταν η μούσα του. Ο σχεδιαστής την έντυνε, την έβαζε να δειπνεί μαζί του, τη φωτογράφιζε και τη συμπεριελάμβανε στο σύμπαν της υψηλής ραπτικής του. «Δεν της αρέσει να τρώει στο πάτωμα, έχει δικό της πιάτο στο τραπέζι», είχε πει ο ίδιος