Γιατί το στιλ της Τζένιφερ Λόρενς επαναπροσδιορίζει το cool girl look
Η Τζένιφερ Λόρενς επιστρέφει στο προσκήνιο με έναν νέο τρόπο που κεντρίζει το ενδιαφέρον όχι μόνο για τις ερμηνείες της αλλά και για μια καθημερινή αισθητική που αγγίζει το σύγχρονο γυναικείο βλέμμα.
Η ηθοποιός που υπήρξε από τις πιο ακριβοπληρωμένες του Χόλιγουντ και με πολλαπλές οσκαρικές διακρίσεις παραμένει μια σπάνια περίπτωση αληθινής κινηματογραφικής σταρ σε μια εποχή όπου η viral εικόνα συχνά ξεπερνά τη διαχρονική απήχηση.
Ωστόσο η αναγνώρισή της ως εμβληματική μορφή του στιλ είναι κάτι εντελώς νέο. Η αρχισυντάκτρια του Marie Claire Νίκι Ογκουναϊκί παρατήρησε στο CNN ότι ποτέ δεν είχε συνδέσει την Λόρενς με τη μόδα και ότι «τίποτα από όσα φορούσε στο κόκκινο χαλί δεν με έκανε να σκεφτώ πως ενδιαφέρεται πραγματικά για τη μόδα ή για το τι φορά». Παρ’ όλα αυτά αναγνώρισε πως «κάπως το καθημερινό της ντύσιμο την έχει μετατρέψει σε είδωλο».
Πώς η Τζένιφερ Λόρενς εκπροσωπεί μια νέα εικόνα κομψότητας και εμπνέει στιλιστικά
Τους τελευταίους μήνες, καθώς προωθεί την ταινία «Die My Love», οι εμφανίσεις της τόσο στο κόκκινο χαλί όσο και στους δρόμους της Νέας Υόρκης έχουν πυροδοτήσει αμέτρητες αναλύσεις για την γκαρνταρόμπα της, από Substack newsletters μέχρι περιοδικά μόδας.
Το The Cut εξήρε τις εμφανίσεις της μετά τη γέννηση του παιδιού της, ενώ το Harper’s Bazaar στάθηκε στην «ανεπιτήδευτη κομψότητα» με την οποία συνδυάζει φαρδιά κοστούμια και πιο εκκεντρικά αξεσουάρ. Στο Substack, όπου η ανάλυση του καθημερινού ντυσίματος έχει γίνει ολόκληρο είδος, πολλοί αρθρογράφοι βλέπουν στη Λόρενς μια ταύτιση που σπανίζει στις διασημότητες.
Μια αρθρογράφος έγραψε πως «Η Τζένιφερ Λόρενς ντύνεται όπωςε νομίζω ότι ντύνομαι εγώ», ενώ άλλοι μίλησαν για την επιστροφή της αυθόρμητης γοητείας στο ντύσιμο των επωνύμων.
Από το 2023 συνεργάζεται με τη στιλίστρια Τζέιμι Μιζράχι η οποία επιμελείται επίσης τις εμφανίσεις της Adele, της Ράιλι Κίου, του Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ και του Πέδρο Πασκάλ. Παρ’ όλα αυτά η Λόρενς δεν ντύνεται εντυπωσιακά με την παραδοσιακή έννοια. Φορά φόρμες με φαρδιά πουλόβερ, μια λεοπάρ καπαρντίνα πάνω από σετ φόρμας ή μια φαρδιά φούστα με ένα μεγάλο μπλουζάκι και μια vintage τσάντα Fendi.
Αυτή η απλότητα είναι και το στοιχείο που ελκύει τόσο πολλές γυναίκες, σύμφωνα με την αρθρογράφο Ερίκα Βέουρινκ του Long Live. Η ίδια σημείωσε ότι το στιλ της Λόρενς εκφράζει ακριβώς τον τρόπο που θέλουν να ντύνονται πολλές γυναίκες σήμερα. Δεν το χαρακτήρισε κλασικό ή διαχρονικό, αλλά «πολύ του τώρα», καθώς μοιάζει εύκολο να αναπαραχθεί.
Παραδέχθηκε ότι η Λόρενς «είναι πολύ αδύνατη», όμως υπογράμμισε την κόπωση γύρω από τις υπερβολικά επιμελημένες celebrity εμφανίσεις που σε προκαλούν να τους πεις: «συγχαρητήρια, πήρες Ozempic και τώρα μπορείς να φορέσεις τα πάντα». Στις πιο χαλαρές εμφανίσεις της Λόρενς βλέπει μια αίσθηση εγγύτητας που δεν απομακρύνει το κοινό. Η Ογκουναϊκί το συνόψισε ως «εφικτή φιλοδοξία».
Οι εμφανίσεις της δεν είναι ριζοσπαστικές αλλά έχουν κάτι χαρακτηριστικά σύγχρονο. Μπορεί να συνδυάσει ένα άψογο παλτό με φόρμες και clogs ή να κυκλοφορήσει με καπέλο Σανάια Τουέιν, ένα ιαπωνικής έμπνευσης σακάκι και ριγέ παντελόνι σε μια εικόνα που αποκαλύπτει την πιο δημιουργική πλευρά της. Η αλλαγή δεν αφορά μόνο το ντύσιμο.
Πάνω από δέκα χρόνια πριν η εικόνα της είχε χτιστεί γύρω από το απόλυτη cool girl που γοήτευε επειδή έμοιαζε αυθόρμητη, αδέξια και ακομπλεξάριστη. Η συγγραφέας Αν Χέλεν Πίτερσεν είχε παρομοιάσει εκείνη τη δημόσια περσόνα με την ηρωίδα του «Gone Girl» της Τζίλιαν Φλιν, παραθέτοντας το περίφημο κομμάτι του βιβλίου για την Cool Girl και τον τρόπο με τον οποίο μια γυναίκα παρουσιάζεται για να είναι αρεστή.
Η Λόρενς έγινε πρέσβειρα του Dior το 2012 την εποχή που ο Ραφ Σιμόνς ανέλαβε τον οίκο και η διάσημη εμφάνισή της στα Όσκαρ του 2013, όπου σκόνταψε στο φόρεμά της, ενίσχυσε τη δημόσια εικόνα της ως το χαριτωμένο κορίτσι με την couture δημιουργία.
Σήμερα η ίδια δηλώνει πως έχει απομακρυνθεί από εκείνη την περσόνα. Παραμένει αστεία και αυτοσαρκαστική, μιλώντας ακόμη και για αισθητικές επεμβάσεις με ειλικρίνεια, όμως κινείται πλέον πιο προσεκτικά στις δημόσιες εμφανίσεις της και συχνά συνοδεύεται από συνεργάτη δημοσίων σχέσεων. Χαρακτηρίζει παλαιότερες συνεντεύξεις της ως «cringe» και βλέπει τον παλιό της εαυτό ως «ενοχλητικό».
Σε αυτή τη νέα φάση της καριέρας της φαίνεται να έχει υιοθετήσει μια πιο αινιγματική cool girl εικόνα που διαμορφώνεται από γυναίκες και όχι από ανδρικές προβολές. Στα social media η νέα εκδοχή της cool girl είναι μια φιγούρα χαμηλών τόνων με αναφορές στη μινιμαλιστική μυθολογία της Κάρολιν Μπεσέτ Κένεντι και την αισθητική της Λόρεν Σάντο Ντομίνγκο, με κασμιρένια πουλόβερ, κοσμήματα Elsa Peretti και μεγάλα μπεζ παλτό. Σε αμέτρητα Substack κείμενα εμφανίζονται οδηγοί για την cool girl του σήμερα, από το στιλ και τις καρφίτσες μέχρι το πώς να διαχειριστεί κανείς το άγχος με κομψότητα.
Η Λόρενς φορά συχνά κομμάτια που λατρεύονται από αυτές τις κοινότητες όπως παντελόνια High Sport, κασκόλ Yaser Shaw, σπάνια παλτό The Row, clogs Rothys και φούστα παντελόνι Paloma Wool. Η Ογκουναϊκί σχολίασε πως «τα ρούχα της είναι τα ίδια που ήδη φορούν αυτές οι γυναίκες» και ότι η Λόρενς λειτουργεί σαν επιβεβαίωση του προσωπικού τους στιλ.
Για την Ογκουναϊκί αυτή η μεταμόρφωση είναι απελευθερωτική. Πιστεύει ότι η Λόρενς έχει περάσει από τον γνωστό κύκλο των διασήμων και ότι τώρα αφήνει την μόδα να εκφράσει την πιο παιχνιδιάρικη πλευρά της την οποία πλέον κρατά πιο προστατευμένη. Παρομοιάζει τη νέα της αισθητική με εκείνη της πριγκίπισσας Νταϊάνα ή της Μπεσέτ Κένεντι όπου τα ρούχα αποκαλύπτουν τη προσωπικότητα που η κάτοχός τους δεν επιθυμεί να εκθέτει δημόσια.
Η αλλαγή αντικατοπτρίζει και την εστίασή της στην τέχνη. Παντρεμένη με έναν γκαλερίστα και μητέρα δύο παιδιών, έχει διαμορφώσει μια πιο ιδιωτική ζωή μακριά από τον θόρυβο της υπερβολικής δημοσιότητας. Η Βέουρινκ περιέγραψε το νέο ύφος της ως «πολύ ώριμο» και κατάλληλο για καθημερινές περιστάσεις όπως μια συνάντηση γονέων στο σχολείο ή έναν σύντομο απογευματινό καφέ. Δεν παραπέμπει στη λαμπερή ποπ υπερβολή αλλά σε μια γυναίκα που συνδυάζει πρακτικότητα και προσωπικότητα χωρίς να προσπαθεί να εντυπωσιάσει.