Shutterstock
Shutterstock
ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ

3 βήματα για να «χτίσεις» την αυτοπεποίθησή σου μέσα σε 3 μήνες

Η αυτοπεποίθηση είναι από τα καλύτερα δώρα που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου - μια πράξη αγάπης προς τον εαυτό σου.

H αυτοπεποίθηση είναι σημαντικός παράγοντας στις σχέσεις, στη δουλειά, στην υγεία. Ισως αυτό να είναι το μυστικό για να προχωράμε πάντα μπροστά στη ζωή και να υλοποιούμε κάθε μας στόχο. 

Η εμπιστοσύνη στον εαυτό σου είναι η δύναμη που σε κάνει να πατάς γερά στα πόδια σου και κρατά το κεφάλι σου ψηλά. Είναι το καύσιμο σε ένα «όχημα» που σε πάει παντού.

Αυτοπεποίθηση σημαίνει πίστη στον εαυτό μου. Σε ελάχιστες περιπτώσεις είναι έμφυτο, αλλά συνήθως μπορείς να αναπτύξεις την αυτοπεποίθηση σου όσο εξελίσσεσαι. 

Η κατάκτηση της αυτοπεποίθησης δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για πολλούς από εμάς. Δεν είναι κάτι με το οποίο γεννιόμαστε, αλλά χρειάζεται συνεχή προσπάθεια για να χτιστεί και να κατακτηθεί.

Τα άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση, καταρρακώνονται όταν κάνουν ένα λάθος ή οι υπολογισμοί τους πάνε στραβά. Συνήθως αποφεύγουν τις νέες εμπειρίες, είναι πιο διστακτικοί και δειλοί και πιστεύουν ότι τα καλά που τους συμβαίνουν οφείλονται σε τυχαίους παράγοντες, ενώ κατηγορούν τον εαυτό τους για οτιδήποτε αρνητικό τους συμβεί. Η υπερ-ευαισθησία τους καταλήγει στο να κάνει αυτά τα άτομα να αμφιβάλουν για τον εαυτό τους και την αξία τους.

Ας δούμε τα 3 βήματα για να μπορέσεις να βελτιώσεις την αυτοπεποίθησή σου μέσα σε 3 μήνες, όπως διαβάζουμε στο inc.com:

1. Υιοθέτησε μια θετική εικόνα για τον εαυτό σου

Η αυτοπεποίθηση ή το πώς σκέφτεται κανείς για τον εαυτό του και την αξία που του προσδίδει σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τον τρόπο ζωής του. Έτσι, τα άτομα που έχουν μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους μπορεί να ερμηνεύουν την κριτική των άλλων ως «εποικοδομητική» και να τη χρησιμοποιούν για την αυτοβελτίωσή τους. Αναγνώρισε ότι η αξία σου δεν εξαρτάται αποκλειστικά από εξωτερικούς παράγοντες, όπως το τι πιστεύουν οι άλλοι για σένα, ο μισθός σου, η εμφάνισή σου ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό.

Shutterstock
Shutterstock

2. Εστίασε στα θετικά πράγματα

Διαχειρίσου τη αρνητική φωνή που έχεις μέσα σου και εστίασε περισσότερο στα θετικά πράγματα. Κάθε φορά που σκέφτεσαι κάτι αρνητικό, π.χ. «Δεν κάνω τίποτα καλά»,  επαναδιατύπωσε τις αρνητικές σκέψεις με πιο χρήσιμες και ρεαλιστικές σκέψεις όπως «Δεν χρειάζεται να είμαι καλή σε όλα, αρκεί η ειλικρινής προσπάθεια». Την επόμενη φορά που θα πιάσεις τον εαυτό σου να παραπονιέται, βρες κάτι θετικό σε εσεένα ή την ημέρα σου. Πες για παράδειγμα «Είμαι υγιής!» , «Εχω κάποιον να με αγαπάει», «Σήμερα γελάσαμε πολύ με τους φίλους μου».

3. Απέκτησε μια νοοτροπία εξέλιξης και βάλε στόχους 

Αυτό έρχεται σε συνδυασμό με την οργάνωση. Κάτσε και σκέψου ποιες είναι οι βαθύτερες επιθυμίες, τα όνειρά σου και προσπάθησε εκμεταλλευόμενη τα δυνατά σου σημεία και τα προτερήματά σου, να εκπληρώνεις όσο περισσότερους στόχους μπορείς. Η εκπλήρωση κάθε μικρού ή μεγάλου στόχου θα σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Κοίτα μπροστά και βάλε στόχο κάθε μέρα να εξελίσσεσαι όλο και περισσότερο. Μάθε καινούργια πράγμτα, βγες από την ρουτίνα σου και κάνε κάτι διαφορετικό. Η συνεχής αναβολή για κάτι που θέλεις και μπορείς, συνήθως συμβάλλει στην μείωση της αυτοπεποίθησης.

Διαβάστε επίσης: Οι 6 συνήθειες των ανθρώπων με υψηλή αυτοπεποίθηση

Τα τρικ που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση -Θα γίνει αμέσως αντιληπτή