Σίλια Νταφ
Φωτογραφία/Instagram
16|05|2024 11:40
SHARE
FITNESS

Η γυμναστική που κάνει μια 70χρονη και νιώθει πιο fit από ποτέ


Η Σίλια Νταφ είναι 70 χρονών και έχει πολλούς λόγους για να νιώθει περήφανη για τον εαυτό της, ένας από αυτούς είναι ότι ξεκίνησε να γυμνάζεται και τώρα νιώθει πιο fit από ποτέ.

«Κατάφερα να σηκώσω το μεγαλύτερο βάρος στο γυμναστήριο και ένιωσα πολύ περήφανη, μου απέδειξα ότι γίνομαι όλο και πιο δυνατή», δήλωσε μιλώντας στο Hello της Βρετανίας.

Η 70χρονη γυναίκα ήταν πάντα σε φόρμα αφού έκανε κωπηλατική ήδη από όταν φοιτούσε στο πανεπιστήμιο, ωστόσο τώρα υποστηρίζει πως αισθάνεται πιο δυνατή και πιο fit από ποτέ λόγω του functional training.

«To functional training βασίζεται σε κινήσεις που χρειάζεται να κάνουμε στην καθημερινότητά μας προκειμένου να έχουμε σταθερότητα, κινητικότητα και ευελιξία, κάτι που είναι πραγματικά σημαντικό για τους ηλικιωμένους», εξηγεί η Σίλια. «Όταν είμαστε νέοι μπορούμε να κάνουμε τα πάντα σχετικά εύκολα, όσο μεγαλώνουμε οι ικανότητές μας μειώνονται γιατί παλεύουμε ενάντια στη φθορά, αλλά όσο πιο κινητική είμαι τόσο πιο εύκολα θα μπορώ να εκτελώ τις δουλειές τις καθημερινότητάς μου. Για αυτό παροτρύνω όλους να κάνουν ασκήσεις βασισμένες στην functional προπόνηση», προσθέτει η ίδια.

Η γυμναστική που κάνει μια 70χρονη και νιώθει πιο fit από ποτέ

Η Σίλια μιλάει για τo αγαπημένο της είδος προπόνησης, το Hyrox, το οποίο ακολουθεί από το 2021 και εξηγεί ότι είναι ένας αγώνας υψηλής έντασης που συνδυάζει διάφορα στοιχεία γυμναστικής σε έναν μόνο αγώνα. Η προπόνηση καθώς και ο αγώνας συνδυάζουν το τρέξιμο, την κωπηλασία και διάφορες ασκήσεις δύναμης, δοκιμάζοντας έτσι και την αντοχή, αλλά και τη δύναμη.

Μάλιστα όπως λέει η ίδια πλέον έχει γίνει επαγγελματίας στο Hyrox και η κόρη της ήταν αυτή που την ενθάρρυνε να λάβει μέρος. «Ανέκτησα ένα επίπεδο φυσικής κατάστασης στο lockdown ξεκινώντας το τρέξιμο. Ξεκίνησα πολύ απαλά, συνδύασα το περπάτημα με το τζόκινγκ και αυτό με έκανε να καταλάβω ότι μπορώ να τρέξω και πάλι, στα 65 μου».

Έπειτα όπως λέει, ξεκίνησε τις προπονήσεις με βάρη «ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που έκανα σωστή προπόνηση με βάρη και είδα τα αποτελέσματα στο σώμα μου. Μετά ξεκίνησα να ασχολούμαι με το Hyrox και είδα ότι άρχισα να αφοσιώνομαι και να παίρνω την προπόνηση στα σοβαρά».

«Σε μεγάλη ηλικία, είναι σημαντικό να μην βιάζεστε στην προετοιμασία και την προπόνηση», συμβουλεύει η Σίλια. «Είναι πιο πιθανό να τραυματιστείς αν είσαι μεγαλύτερος και θα χρειαστείς περισσότερο χρόνο για να αναρρώσεις», εξηγεί.

Η Σίλια συνιστά να εντάξετε στη καθημερινότητά σας το τρέξιμο γιατί ενισχύει την αντοχή, αλλά και την προπόνηση με βάρη για δύναμη.

«Είναι σημαντικό να αφιερώνεις χρόνο στην προπόνηση δύναμης», λέει η ίδια. «Μπορεί να αισθάνεστε ότι χάνετε το χρόνο σας ή να βαριέστε αυτού του είδους την προπόνηση γιατί φαίνεται μονότονη αλλά ως ηλικιωμένοι πρέπει να δίνεται σημασία στη δύναμη και στην αντοχή σας».

«Το σώμα μου έχει δυναμώσει και μπορεί να αναλάβει τις καθημερινές δραστηριότητες και αυτό είναι αρκετά σημαντικό».

Όπως λέει η Σίλια δεν ωφελήθηκε μόνο σωματικά από τη συμμετοχή στο Hyrox, αλλά ωφελήθηκε και κοινωνικά. «Έχω γνωρίσει πολλούς νέους ανθρώπους που δεν θα είχα γνωρίσει αν δεν πήγαινα στην προπόνηση. Το αίσθημα του ανήκειν είναι τρομερά σημαντικό, νιώθω ότι έχω βελτιώσει τη σωματική και παράλληλα την ψυχική μου υγεία».

Τέλος, η ίδια συμβουλεύει ότι είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να ελαττώσουμε την καθιστική ζωή έτσι ώστε να μειώσουμε την ταχύτητα της γήρανσης.

«Σίγουρα δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από την έκπτωση της λειτουργικότητας όσο μεγαλώνουμε αλλά μπορούμε σίγουρα να την καθυστερήσουμε αρκετά μέσω της γυμναστικής».





SHARE