fbpx Τι να καταναλώνεις καθημερινά και τι να αποφεύγεις στην εποχή του κορωνοϊού -Από τον Μάνο Καζαμία | BOVARY
Φαγητό στον κορωνοϊό
Φωτογραφία: Shutterstock
31|08|2020 11:30
SHARE
ΜΑΝΟΣ ΚΑΖΑΜΙΑΣ

Τι να καταναλώνεις καθημερινά και τι να αποφεύγεις στην εποχή του κορωνοϊού -Από τον Μάνο Καζαμία


Από τον περασμένο Μάρτιο που άρχισε η αναμέτρησή μας με τον Covid 19 και με τα νέα δεδομένα, ήρθε πολύ λογικά στην επικαιρότητα η σχέση του ανοσοποιητικού μας συστήματος με την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στις ιώσεις.

Γράφει ο Διατροφολόγος Μάνος Καζαμίας

Βλέπετε κάθε χρόνο λαμβάνει χώρα μια τέτοια μάχη, ειδικά από φθινόπωρο μέχρι άνοιξη, όπου αναμετρώνται οι δυνάμεις του ανοσοποιητικού συστήματος με λογιών λογιών ιώσεις, ανάμεσά τους και αυτές που προκαλούνται από κορωνοϊούς.

Όλες οι πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι όσο πιο ισχυρό είναι το ανοσοποιητικό, δηλαδή η άμυνα του οργανισμού μας, τόσο καλύτερη η αντιμετώπιση και η αποθεραπεία των ιώσεων.

Ιδιαίτερα για έναν ιό όπως ο Covid 19 που αποδείχθηκε πολύ μεταδοτικός και επιθετικός, είναι απαραίτητο να προετοιμάσουμε αυτή την άμυνα, ώστε ο οργανισμός μας να βγει νικητής.

Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας καθώς και ο ευρωπαϊκός οργανισμός ασφάλειας τροφίμων, ενώ μας διαβεβαιώνουν ότι ο ιός δεν μεταφέρεται μέσω της τροφικής αλυσίδας, μας εφιστούν την προσοχή στο γεγονός ότι η παχυσαρκία σε όλες τις μελέτες αποτελεί παράγοντα κινδύνου όπου προκαλεί σοβαρές επιπλοκές σε όσους έχουν προσβληθεί από Covid 19 και θεωρείται ένα από τα υποκείμενα νοσήματα.

Φωτογραφία: Daria-Shevtsova/PEXELS

Ο εγκλεισμός, τα κλειστά γυμναστήρια, η υπερβολική κατανάλωση τροφών καθώς και η ψυχολογία απέναντι στο φαγητό οδήγησε πολλούς που είχαν ήδη προβλήματα βάρους, σε αύξηση του βαθμού παχυσαρκίας τους, καθώς και άλλους που δεν είχαν κάποιο πρόβλημα, στην εμφάνιση παραπανίσιων κιλών.

Το πρώτο λοιπόν μέλημά μας, η προσοχή της αύξησης σωματικού μας βάρους, ώστε αυτό να κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα. Επίσης, όσον αφορά τις τροφές καλό είναι να είναι πρωτογενείς, δηλαδή να έρχονται απευθείας από τη φύση στο πιάτο μας όσο αυτό είναι δυνατό και να αποφεύγουμε βιομηχανοποιημένες τροφές και συντηρητικά που ελάχιστα θρεπτικά συστατικά θα προσφέρουν στο διαιτολόγιό μας.

Σύμμαχός μας μεγάλος κατά των ιώσεων είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθώς είναι οι πλουσιότερες πηγές αντιοξειδωτικών στη φύση. Το ωμό ελαιόλαδο όπως επίσης και τα δημητριακά ολικής άλεσης σε συνδυασμό με ξηρούς καρπούς άψητους και ανάλατους, θα μας δώσουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που συμπληρώνουν ένα υγιεινό διαιτολόγιο.

Η βιταμίνη C σε καθημερινή βάση και δοσολογία 1000 mg έχει δείξει ότι προστατεύει ικανοποιητικά από πολλές ιώσεις, ιδιαίτερα του αναπνευστικού. Οι βιταμίνες A, D καθώς και το σύμπλεγμα B συμπληρώνουν την άμυνά μας απέναντι στις ιώσεις.

Σήμερα γνωρίζουμε πάνω από 5000 αντιοξειδωτικές ουσίες που απαντώνται στη φύση. Ενας εύκολος τρόπος να τις ξεχωρίσουμε είναι από το χρώμα που δίνουν στα φρούτα και τα λαχανικά και το οποίο οφείλεται συνήθως στις ουσίες αυτές. Κόκκινο χρώμα, δηλαδή πολυφαινόλες, έχουν οι ντομάτες, οι φράουλες, τα κεράσια, το καρπούζι κ.α. Κίτρινο χρώμα, δηλαδή καροτενοειδή, έχουν τα βερίκοκα, ο ανανάς, το πορτοκάλι, το μάνγκο κ.α. Μπλε χρώμα, δηλαδή ανθοκυάνες, έχουν τα μούρα, τα δαμάσκηνα, τα μαύρα σταφύλια κ.α. Ενώ πράσινο χρώμα, δηλαδή πολυφαινόλες και χλωροφύλλες, έχουν τα ακτινίδια, το αβοκάντο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Μην ξεχνάτε επίσης τις ευεργετικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες βοτάνων όπως το φασκόμηλο, το πράσινο τσάι και το δίκταμο που καλό είναι να καταναλώνονται συχνά.

ΜΑΝΟΣ ΚΑΖΑΜΙΑΣ Bsc. Msc.
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
King's College
Πανεπιστήμιο του Λονδίνου





SHARE