ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πέντε queer άτομα στο διαφημιστικό της Pantene μας προτρέπουν να είμαστε ο εαυτός μας


Ένα μεγάλο μπράβο στην Pantene για το διαφημιστικό της σποτ.

Το διαφημιστικό της Pantene προβλήθηκε μόλις χθες και μέσα σε λιγότερο από λίγες ώρες είχε γίνει viral. Γιατί; Με σύνθημα: «Τα μαλλιά δεν έχουν γένος» η εταιρία δημιούργησε μια δυναμική καμπάνια με πέντε queer άτομα από την Ελλάδα που μπροστά στον φακό στέλνουν ένα μήνυμα ενδυνάμωσης για την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και σε όλους εμάς που μας τραβάει η μέσα φόδρα και θέλουμε ο κόσμος να αλλάξει και να μπορεί επιτέλους ο καθένας να είναι όπως θέλει να είναι, χωρίς να μας ορθώνουν δεικτικά το δάχτυλο του συντηρητισμού πατριαρχικές κοινωνίες.

Είναι σαν η Pantene μαζί με τα μαλλιά να καθαρίζει τα εγκεφαλικά κύτταρα από χρόνιες προκαταλήψεις, πελώρια ομοφοβία και μια ανάγκη να κρατάμε τα ινία του καθωσπρεπισμού και του τι είναι κοινωνικά αποδεκτό πάνω σε αντιλήψεις παλαιότερων δεκαετιών.

Μια διαφήμιση που αξίζει στην Ελλάδα του '22. Που αξίζει να ταξιδέψει. Που αξίζει να τη δει κάθε νέος άνθρωπος. Εγώ προσωπικά θα την έδειχνα και στα σχολεία. «We are free» ακούγεται στο μουσικό κομμάτι που ντύνει το θαρραλέο και συγκινητικό σποτ σε σκηνοθεσία του εξαιρετικού Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που πρέπει να είναι περήφανος για το όμορφο αποτέλεσμα, αφού δεν είναι ένα ακόμη διαφημιστικό σποτ, αλλά μια γροθιά στο στομάχι των προκαταλήψεων.

Η διαφήμιση φέρνει στο προσκήνιο πραγματικά άτομα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας που μοιράζονται τις ιστορίες τους και την αγάπη που έχουν στα μαλλιά «που δεν έχουν γένος». Τα μαλλιά που τους βοηθήσαν να «κρυφτούν» και που τώρα περήφανα «φανερώνουν» τη ταυτότητα και τις προτιμήσεις τους. Θέλει πολύ μαεστρία και ταλέντο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα που κρατάει το σποτ να καταφέρεις να κλείσεις το μάτι και να προβληματίσεις σωστά τον θεατή. Και μπορεί στο Twitter να είχαμε και αρνητικές αντιδράσεις, όπως αυτές της Αφροδίτης Λατινοπούλου που συμμετέχει στην κίνηση «cancel Pantene», όμως άτομα όπως η Λατινοπούλου κρατάνε στα χέρια τους ακόμα τις δάδες του μεσαίωνα και οι αντιλήψεις τους για «θρησκεία Ελλάδα και οικογένεια» είναι σαν τα μπαγιάτικα τσαρούχια του χθες να φοριούνται πάνω από τα sneakers τους.

O Γκαίτε ορθά έλεγε «δεν υπάρχουμε ούτε δυο άνθρωποι στον κόσμο που να βλέπουν τη ζωή ακριβώς με τον ίδιο τρόπο». Ας βγάλουμε τις παρωπίδες. Cancel στα κουρασμένα μυαλά. Και τον φασισμό της μασημένης τροφής που μάθαμε να μηρυκάζουμε. Cancel σε όποιον δεν μπορεί να δεχτεί τη συνύπαρξη με το διαφορετικό. Ο Όσσο έλεγε «ο θεός δημιουργεί μόνο πρότυπα δεν του αρέσουν τα αντίγραφα». Ας το σκεφτούμε. Γράφτηκαν στο Twitter και απόψεις τύπου «τι πρότυπα δίνουμε στα νέα παιδιά μας» με αφορμή πάντα το σποτ. Η απάντηση είναι μια: ότι οφείλουμε να εκπαιδεύσουμε από νωρίς τα παιδιά μας, να εκτιμούν το διαφορετικό και να σχηματίζουν μια ωραία χορογραφία μαζί του.

Δείχνουμε στα παιδιά ότι, αν είναι διαφορετικά δεν χρειάζεται να ζουν περιθωριοποιημένα ούτε να σέρνουν τη διαφορετικότητα τους σαν σταυρό μαρτυρίου. Τους μάθουμε ότι η δύναμη βρίσκεται στις διαφορές, όχι στις ομοιότητες. Και μέσα από τέτοια διαφημιστικά λιγοστεύουν οι άνθρωποι που ρίχνουν λάσπη και τέτοια διαφημιστικά ταράζουν την επιφάνεια της ηθικής τους νομοτέλειας.

Η νέα προσπάθεια της Pantene ήρθε μαζί με τη γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης 11528 για άτομα ΛΟΑΤΚΙ+, της οποίας οι εταιρίες Panten και R&G είναι χορηγοί, που ξεκίνησε να λειτουργεί από χθες.

Δεν ξέρω εσείς, αλλά εγώ θα λούζομαι με Pantene όλη αυτή την εβδομάδα και συμβολικά θα νιώθω ότι είμαι και εγώ ψηφίδα αυτής της αλλαγής. Σε παράφραση του «ας δοθεί δικαιοσύνη και ας σταματήσει ο κόσμος όλος» που είχε πει η εισαγγελέας, θα πω «Ας δεχτούμε τη διαφορετικότητα και ας σταματήσει ο κόσμος όλος».

Αλλάζει κάτι, αλλάζει δυναμικά, αλλάζει κάτι στα τηλεοπτικά σποτ. Η Pantene έφερε την ελπίδα ότι όσο και αν είναι δύσκολος ο δρόμος όσο και αν παραμένει ο λιγότερα περπατημένος, με αλήθεια και σθένος ίσως οδηγηθούμε στο ξέφωτο μιας πιο θαρραλέας κοινωνίας.





SHARE