fbpx Ambiente: Οι Έλληνες έκλεψαν τις εντυπώσεις στην μεγαλύτερη διεθνή έκθεση design και διακόσμησης | BOVARY
Δημιουργία του We Design, στην έκθεση Ambiente
Δημιουργία του We Design, στην έκθεση Ambiente
SHARE
AMBIENTE 2019

Ambiente: Οι Έλληνες έκλεψαν τις εντυπώσεις στην μεγαλύτερη διεθνή έκθεση design και διακόσμησης


Είναι το μοναδικό σημείο στον κόσμο όπου 136.000 αγοραστές από 166 χώρες μπορούν να ανακαλύψουν μοναδικά προϊόντα 4.451 εκθετών από 92 χώρες.

Η Ambiente, η μεγαλύτερη έκθεση διακόσμησης και design, είναι η αφετηρία για να εξερευνήσει κάποιος τις τελευταίες τάσεις στο Living το Dining, το Giving. Μια πόλη μέσα στην πόλη της Φρανκφούρτης.

Αυτή τη φορά οι ελληνικές συμμετοχές έδωσαν βροντερό παρών με 42 designers και εκθέτες να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Φέτος, το ελληνικό γραφείο της έκθεσης, δημιούργησε εθνικό περίπτερο αποκλειστικά για την προβολή του ελληνικού design, με τίτλο Greek Designers @ Ambiente, δίνοντας την ευκαιρία προβολής σε καταξιωμένους Έλληνες σχεδιαστές. 

«Μέσω της συμμετοχής στην Αmbiente ο Ελληνας εξαγωγέας, δημιουργεί μια πιο σταθερή βάση πελατών για την επιχειρήσή του. Αυξάνει το πελατολόγιό του αλλά και το μερίδιο των εξαγωγών του σε σχέση με το μερίδιο προϊόντων που διαθέτει στην εσωτερική αγορά και έτσι είναι πιο ασφαλής σε περιπτώσεις αναταράξεων της ελληνικής οικονομίας» είχε πει σε παλαιότερη συνέντευξή της η Γκαμπριέλα Σπανού, Γενική Διευθύντρια της Messe Frankfurt Ελλάδας. Κάτι που έρχονται να επιβεβαιώσει με τα λεγόμενά του και ο σχεδιαστής Tomy K, ο οποίος συμμετείχε στο εθνικό περίπτερο: «Ήταν η πρώτη μου φορά στην Ambiente κι εύχομαι όχι η τελευταία» αναφέρει στο Bovary.gr ο Τomy K. «Είναι εξαιρετική η εμπειρία. Στην πραγματικότητα ήθελα χρόνια να συμμετέχω σε μια έκθεση του εξωτερικού και χαίρομαι πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να βρίσκομαι στην συγκεκριμένη. Είναι μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και απολαμβάνω κάθε στιγμή» Τι είναι όμως αυτό που ξεχωρίζουν οι επισκέπτες ανάμεσα στα προϊόντα του Tomy K;

«Κολλάνε περισσότερο στα κεριά και κυρίως σε αυτά με τα τρία ελληνικά αρώματα, μαστίχα, λεμονόχορτο και ούζο. Τους αρέσουν πάρα πολύ και οι μυρωδιές και οι συσκευασίες. Αλλά γενικά τους αρέσουν τα prints (ο Tomy K είναι γραφίστας) και ό,τι έχει μπλε χρώμα». Ο σχεδιαστής που είδε ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις χώρες της Μέσης Ανατολής, ανανέωσε το ραντεβού του με την Ambiente για το 2020.

Η Εύα Καλογεροπούλου και Βασίλης Φιλιππαίος ιδρυτές των Krama Studio και Mosaikato
Η Εύα Καλογεροπούλου και Βασίλης Φιλιππαίος ιδρυτές των Krama Studio και Mosaikato

Η Εύα Καλογεροπούλου και Βασίλης Φιλιππαίος ιδρυτές των Krama Studio και Mosaikato έδωσαν τη δική τους νότα στο ελληνικό περίπτερο με τα premium προϊόντα τους όπως το διάσημο στυλό και τα κομμάτια με μωσαϊκό: «Οι επισκέπτες της έκθεσης που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα στυλό, ήταν κατά κύριο λόγο ιδιοκτήτες καταστημάτων με luxury γραφική ύλη και χαρτικά, οπότε είναι ακριβώς το προϊόν που τους ενδιαφέρει» εξηγεί η Εύα. «Το brand βρίσκεται σε μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και σε καταστήματα. Βρισκόμαστε στο Παρίσι (σε τέσσερα σημεία) στη Ρωσία, την Αγγλία, την Ελβετία» συνεχίζει ο Βασίλης.«Η πρώτη μας φορά στην Ambiente, έχει πολύ ενδιαφέρον. Τώρα έχουμε αίσθηση του τι θα κάναμε διαφορετικά. Σίγουρα η εμπειρία μάς πάει παρακάτω.. Όλα είναι συνδεδεμένα» τονίζουν οι ιδρυτές των δύο brand. 

Tα design items του We Design
Tα design items του We Design

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι επισκέπτες για τα design items του We Design, του brand που αγαπάμε τόσο για τις αρχιτεκτονικές κατασκευές, όσο και τις μοναδικές cult τσάντες από χαρτί ιχθυοπωλείου. Ο Σέργιος Φωτιάδης, ένας εκ των ιδρυτών του We Design, ανέφερε στο Bovary.gr: «Πάντα ήθελα να έρθω σαν επισκέπτης στην Ambiente και ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία επιτέλους να έρθω και ως εκθέτης». Ο χώρος των We Design στο εθνικό μας περίπτερο είχε άρωμα Ελλάδας, καθώς τα αντικείμενα ήταν εμπνευσμένα από την χώρα μας. «Οι επισκέπτες ποικίλλουν» μας λέει ο Σέργιος «αλλά το συγκεκριμένο Hall όπως και η θέση του περιπτέρου είναι τέλεια». Φέτος η Ambiente είχε sustainable χαρακτήρα, κάτι που ενθάρρυνε τον σχεδιαστή ακόμη περισσότερο «Οπωσδήποτε ακολουθώ Sustainable πρακτικές. Όλα τα υλικά (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι ανακυκλώσιμα» καταλήγει ο Σέργιος. 

Ο εικαστικός καλλιτέχνης, ο Απόστολος Χασιώτης
Ο εικαστικός καλλιτέχνης, ο Απόστολος Χασιώτης

Ως εικαστικός καλλιτέχνης, ο Απόστολος Χασιώτης δημιουργεί εδώ και 25 χρόνια, μοναδικά αντικείμενα από υλικά ανακύκλωσης. «Ένα μικρό δείγμα έφερα κι εδώ» μας λέει. «Αυτά είναι μοναδικά κομμάτια. Τα τελευταία χρόνια, έχω εστιάσει σε μικρότερα design κομμάτια που μπορούν να αναπαραχθούν. Εδώ και καιρό με ενδιαφέρει η ιδέα του εξωτερικού. Τα προηγούμενα χρόνια το προσπαθούσα μόνος μου μέσω κάποιων e-mail, φέτος που μου έγινε η πρόταση να συμμετέχω, το θεώρησα μια καλή ευκαιρία» Όσο για το ενδιαφέρον των επισκεπτών; «Υπάρχει ενδιαφέρον -είναι θετική η οποιαδήποτε παρουσία- για τα αντικείμενά μου, τα οποία βγαίνουν σε διάφορα σχήματα» καταλήγει ο Απόστολος, ιδρυτής του label Apo’s design. 

Μεγάλη ευκαιρία θεωρεί και ο Γιώργος Καραμπακάκης του brand Palla, που ειδικεύεται στα κεριά, την συμμετοχή στην έκθεση: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Messe Frankfurt Greece και την Γκαμπριέλα Σπανού, η οποία μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στην έκθεση, να πάρουμε μια γεύση αναφορικά με το τι γίνεται και όποιος θέλει του χρόνου να λάβει μέρος κανονικά. Νομίζω είναι μια φοβερή ευκαιρία, ιδιαίτερα για νέους σχεδιαστές» εξηγεί ο Γιώργος. «Ναι, είναι μια δοκιμαστική προσπάθεια, ωστόσο κάναμε ήδη κάποιες καλές επαφές και υποθέτω ότι αν του χρόνου ξανάρθουμε θα τα πάμε πολύ καλύτερα. Τα προϊόντα είναι όλα κατασκευασμένα μέσα στο χώρο μας. Εντύπωση έκαναν στους αγοραστές τα animal prints και η χάραξη με laser».

Το εντυπωσιακό περίπτερο του Κώστα Ρόζου
Το εντυπωσιακό περίπτερο του Κώστα Ρόζου

Εκτός από τους σχεδιαστές, το Bovary.gr μίλησε και με εκθέτες. Ένας εξ’ αυτών ο κεραμίστας Κώστας Ρόζος, συμμετείχε φέτος για δεύτερη φορά στην Ambiente «Ήμασταν πιο έτοιμοι αυτή τη φορά. Πέρυσι είχαμε και contacts και παραγγελίες. Χτίζεις κάτι και τα θεμέλια είναι σημαντικά. Η έκθεση αυτή έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από όλες τις υπόλοιπες στις οποίες έχουμε βρεθεί» αποκαλύπτει ο Κώστας. «Η διοργάνωση της Ελλάδας είναι αξιόλογη. Οι άνθρωποι πραγματικά τρέχουν. Ξέρω ότι θα τους έχω πλάι μου» καταλήγει ο Κώστας.

Η έκθεση θα ανανεώσει το ραντεβού με τους εκθέτες και τους επισκέπτες τον Φεβουάριο του 2020