Ούτε Gen Z ούτε Millennials: Αυτή είναι η γενιά που προτιμούν τώρα τα luxury brands και υπάρχει λόγος
Η Generation X επιστρέφει στο προσκήνιο της μόδας, καθώς τα luxury brands στρέφουν την προσοχή τους σε μια γενιά που εκτιμά την ποιότητα, την κομψότητα και την ανθεκτικότητα των επιλογών της.
Για χρόνια τα luxury brands επικεντρώνονταν στη Generation Z, ένα νεανικό κοινό που ζητούσε άμεση ικανοποίηση και ασταμάτητο κύκλο μικροτάσεων μόδας. Σήμερα, ωστόσο, παρατηρείται μια μείωση της αφοσίωσης από τη συγκεκριμένη γενιά, ενώ τα brands στρέφονται σε εκείνους που δείχνουν μεγαλύτερη πιστότητα, οικονομική σταθερότητα και συναισθηματική σύνδεση: Στους ενήλικες μιας γενιάς με αισθητική μνήμη και βαθιά σχέση με τα ρούχα που φορούσαν τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές των 2000.
«Μετά από χρόνια εστίασης στη Generation Z, με εμφανή λογότυπα, viral καμπάνιες και συλλογές φτιαγμένες για τα social media, τα luxury brands άρχισαν να στρέφουν την προσοχή τους σε ένα πιο ώριμο κοινό», αναφέρει η στιλίστρια και designer Lorenza Gentile.
Γιατί τα luxury brands στρέφονται προς τη γενιά X
Όπως εξηγεί, η Generation X διαθέτει υψηλότερη αγοραστική δύναμη, αλλά και μία βαθύτερη σχέση με την ποιότητα και τη διαχρονικότητα.
«Η Generation X έμαθε να εκτιμά ό,τι δεν χρειάζεται να επιδειχθεί, να αναζητά την ποιότητα και τη διάρκεια αντί της στιγμιαίας προβολής», σημειώνει στο ισπανικό Hola η στιλίστρια και designer Lorenza Gentile.
Αυτή η γενιά βρίσκεται σε ένα στάδιο της ζωής της όπου η αυτοφροντίδα και η απόλαυση της ζωής αποκτούν κεντρική σημασία. Η επιστροφή στη νεότητα ή σε μια ακόμη καλύτερη εκδοχή της φέρνει μαζί της την επιθυμία για αναβίωση εμπειριών και στιλ που τους συντρόφεψαν στο παρελθόν.
Πολλοί πλέον επικεντρώνονται στη φροντίδα του σώματος και του πνεύματος, ενώ παράλληλα συνδέονται με τη μόδα και τα αντικείμενα με έναν πιο συνειδητό τρόπο.
Η αφοσίωσή τους στη διακριτική πολυτέλεια αποτελεί καθοριστικό παράγοντα. Η Lorenza Gentile το περιγράφει ως «τη διακριτική δύναμη του να φορά κανείς εξαιρετικά ρούχα χωρίς να τα επιδεικνύει, να επενδύει σε υψηλής ποιότητας υλικά αντί για ποσότητα και να απολαμβάνει την ώριμη ικανοποίηση μιας προσεκτικής και διαχρονικής αγοράς».
Αυτή η φιλοσοφία συνίσταται στο «να φαίνεσαι καλά και να έχεις λιγότερα πράγματα αλλά καλύτερα, με λιγότερα λογότυπα, περισσότερα premium υφάσματα, λιγότερο θόρυβο και περισσότερη δεξιοτεχνία».
Η αναβίωση της vintage μόδας ενισχύει περαιτέρω αυτή την τάση. Γούνες, στενά πλεκτά πουλόβερ, oversized δερμάτινα μπουφάν, straight-leg jeans, μίνιμαλ ζώνες και τσάντες χωρίς λογότυπα επιστρέφουν δυναμικά. Για τη Generation X δεν είναι απλώς τάσεις αλλά αναμνήσεις. Τα luxury brands αξιοποιούν αυτή την επιστροφή για να επαναφέρουν κλασικά κομμάτια και να συνδεθούν συναισθηματικά με το κοινό τους.
Η Lorenza Gentile επισημαίνει πως «η μόδα συνοδεύει αυτή την αλλαγή αναβιώνοντας τους κώδικες που καθόρισαν τη Generation X στις δεκαετίες του 1990 και των αρχών 2000. Επιλεγμένα vintage ρούχα και μίνιμαλ σιλουέτες μιλούν για διακριτικό στιλ. Η κομψότητα δεν χρειάζεται να αναγνωρίζεται από μακριά, η δύναμή της βρίσκεται στη διακριτικότητα, στη συνέπεια και στη διαχρονικότητα κάθε επιλογής».
Αυτή η αλλαγή αντικατοπτρίζεται και στα αξεσουάρ, τα οποία αναδημιουργούνται με σχεδόν χειροτεχνική λεπτομέρεια. «Ακόμη και τα είδη που θεωρούνταν διακριτικά ή casual, όπως οι high-end σαγιονάρες, επαναπροσδιορίζονται με υψηλής ποιότητας υλικά και καθαρές γραμμές», προσθέτει η Gentile.
Μάρκες όπως Chloé, Miu Miu, Dior, Alaïa και Totême εντάσσουν αυτά τα αντικείμενα στις συλλογές τους, αποτυπώνοντας τη νέα, χαλαρή πολυτέλεια χωρίς επιδεικτικά λογότυπα αλλά με άριστη ποιότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια.
Το ενδιαφέρον για τη Generation X ενισχύεται και από iconic μορφές που παραμένουν σύμβολα κομψότητας, όπως η Julia Roberts, η Angelina Jolie, η Nicole Kidman και η Jennifer Aniston. Τα μοντέλα της ίδιας γενιάς, όπως η Cindy Crawford, η Laetitia Casta και η Kate Moss, συνεχίζουν να συμμετέχουν σε καμπάνιες και επιδείξεις, αποδεικνύοντας ότι η γοητεία τους παραμένει αναλλοίωτη.
Η Lorenza Gentile εξηγεί ότι η πολυτέλεια για τη Generation X δεν αφορά μόνο ρούχα και αξεσουάρ αλλά έναν τρόπο ζωής: «Η αληθινή πολυτέλεια είναι να έχεις χρόνο, χώρο και προσοχή για ό,τι πραγματικά έχει σημασία. Ενώ άλλες γενιές κυνηγούν likes, τάσεις και micro-trends, η Generation X θέτει τα πρότυπα με πιο αργές, συνειδητές και στοχαστικές αποφάσεις».
Ο Jacquemus αποτελεί παράδειγμα brand που κατανοεί αυτή την αισθητική, διοργανώνοντας επιδείξεις στη Προβηγκία και δημιουργώντας καμπάνιες που συνδέονται συναισθηματικά με το κοινό του.