Γιατί η Gen Z έχει πάθει εμμονή τα ρολόγια της Cartier
Η Cartier κερδίζει τη νέα γενιά, επαναφέροντας τα dress watches στο επίκεντρο της πολυτελούς ωρολογοποιίας.
Η Cartier φαίνεται πως ζει μια δεύτερη χρυσή εποχή. Ο γαλλικός οίκος, γνωστός για τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό και τη διαχρονική του αισθητική, έχει εξελιχθεί στον απόλυτο αγαπημένο των νέων συλλεκτών ρολογιών, επαναπροσδιορίζοντας τη σύγχρονη έννοια της πολυτέλειας.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία από την πλατφόρμα Chrono24, το μερίδιο της Cartier στις αγορές ρολογιών της Generation Z έχει τετραπλασιαστεί τα τελευταία επτά χρόνια -από 1,7% το 2018 σε 6,8% το 2025. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή άνοδο που υποδεικνύει ότι οι νεότεροι λάτρεις της ωρολογοποιίας αναζητούν κάτι διαφορετικό από τη μαζική τάση των ατσάλινων sport watches.
Τα εμβληματικά μοντέλα Tank, Santos και Panthère βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της αναγέννησης. Με πιο μικρές κάσες, δερμάτινα λουράκια και χρυσές λεπτομέρειες, αποπνέουν μια κομψότητα που διαφοροποιείται από τη στιβαρότητα των Rolex ή Audemars Piguet. Η Gen Z δείχνει να αγκαλιάζει τη φινέτσα του «παλιού», βλέποντας τα dress watches όχι μόνο ως χρηστικά αντικείμενα, αλλά ως κομμάτια ταυτότητας και επένδυσης.
Η επιρροή των διασημοτήτων είναι καταλυτική. Η Τέιλορ Σουιφτ, η Ζεντάγια και ο Τιμοτέ Σαλαμέ -όλοι πιστοί οπαδοί της Cartier- έχουν συμβάλει σημαντικά στη δημοφιλία της. Μάλιστα, η εμφάνιση της Τέιλορ Σουιφτ με ένα Cartier Santos στις φωτογραφίες του αρραβώνα της με τον Τράβις Κέλσι προκάλεσε αύξηση άνω του 2000% στις διαδικτυακές αναζητήσεις για το συγκεκριμένο μοντέλο. Παράλληλα, Gen Z influencers όπως ο Alvin Chong και η Trang Trinh μεταφέρουν τη μαγεία της Cartier στις ψηφιακές κοινότητες των νέων συλλεκτών.
Η στρατηγική αναγέννηση της Cartier
Η σημερινή επιτυχία της Cartier δεν είναι τυχαία.Στα μέσα της δεκαετίας του 2010, η Cartier έκανε μια έξυπνη στρατηγική κίνηση. Αγόρασε πίσω μεγάλο μέρος των ρολογιών που είχαν μείνει απούλητα στα καταστήματα, για να σταματήσει να γεμίζει η αγορά με φτηνές μεταπωλήσεις. Έτσι περιόρισε τη λεγόμενη «γκρίζα αγορά» (την πώληση αυθεντικών προϊόντων -όπως ρολόγια- εκτός του επίσημου δικτύου διανομής μιας μάρκας), διασφάλισε ότι οι τιμές της θα μείνουν σταθερές και ξανακέρδισε τον έλεγχο της εικόνας της ως πολυτελούς brand.
Παράλληλα, η άνοδος των vintage Cartier σε διεθνής δημοπρασίες -με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Cartier Crash του 1967 που πουλήθηκε έναντι 1,5 εκατ. δολαρίων- ενίσχυσε περαιτέρω την αίγλη του brand.
Αν και τα δεδομένα δείχνουν ότι η ζήτηση για dress watches -δηλαδή, εκείνα που φοριούνται με επίσημο ή επαγγελματικό ντύσιμο- άρχισε να επιβραδύνεται σε Ασία και Βόρεια Αμερική το 2024, οι ειδικοί θεωρούν πως αυτό είναι ένα προσωρινό φαινόμενο. Η αισθητική αξία, η ιστορικότητα και η «ήσυχη πολυτέλεια» που αντιπροσωπεύει η Cartier φαίνεται να μιλά στην αισθητική της νέας γενιάς.
Η Cartier έχει καταφέρει να παραμείνει πιστή στο διαχρονικό της στιλ, χωρίς να δείχνει ποτέ ξεπερασμένη. Συνδυάζει την κλασική κομψότητα με μια φρέσκια, σύγχρονη ματιά -κι αυτό ακριβώς είναι που τη φέρνει τόσο κοντά στη Generation Z, που αναζητά κάτι αυθεντικό και διαχρονικό.