Unsplash/Toa Heftiba
Unsplash/Toa Heftiba
KONMARI DIET

Πώς να χάσεις βάρος με την μέθοδο της Marie Kondo -Τα 4 βήματα που πραγματικά δουλεύουν

Η γκουρού της οργάνωσης, Marie Kondo, φαίνεται ότι εμπνέει όλο και περισσότερο.

Η περίφημη μέθοδός της, KonMari, εφαρμόζεται σε όλο και περισσότερα πράγματα και πτυχές της ζωής μας.

Από το σπίτι, το γραφείο, το κινητό κ.α.

Από ό,τι φαίνεται, η οργάνωση της κουζίνας μπορεί να έχει πολλά θετικά. Πέρα από την οργάνωση και την τακτοποίηση, μπορεί να μας βοηθήσει στη δίαιτά μας αλλά και στην απώλεια βάρους.

Έρευνες δείχνουν ότι μια νοικοκυρεμένη κουζίνα μπορεί να βελτιώσει τις διατροφικές μας συνήθειες, μειώνοντας το στρες που μας οδηγεί να κάνουμε ανθυγιεινές επιλογές.

Έρευνα του 2016 που δημοσιεύτηκε στο Environment and Behavior, έδειξε τι συνέβη όταν γυναίκες με και χωρίς στρες μπήκαν σε μία ακατάστατη και μία καθαρή κουζίνα. 

Οι στρεσαρισμένες γυναίκες στην ακατάστατη κουζίνα κατανάλωσαν πιο πολλές θερμίδες από ότι στην καθαρή κουζίνα. Ακόμη και οι μη στρεσαρισμένες γυναίκες έφαγαν περισσότερο λόγω της ακαταστασίας.

Με την μέθοδο KonMari, μπορείς να τακτοποιήσεις την κουζίνα σου. Στο Health, διαβάσαμε πώς θα τα καταφέρουμε.

Shutterstock
Shutterstock

Αναρωτήσου αν «φωνάζει» υγιεινές επιλογές

Δες όλα τα αντικείμενα που έχεις στα ντουλάπια σου. Αντί να αναρωτηθείς αν σου δίνουν χαρά, αναρωτήσου αν βελτιώνουν την υγεία σου. Αν όχι, ήρθε η ώρα να τα δωρίσεις ή να τα πετάξεις. Όταν βάλεις στη θέση τους αυτά που σου χρειάζονται, οργάνωσέ τα με σειρά και ανά κατηγορίες.

Τακτοποίησε τους πάγκους σου

Ένας καλός τρόπος να ελέγχεις τις θερμίδες σου είναι να μην κρατάς τίποτα πάνω στον πάγκο σου. Αν έχεις τροφές, junk food, σνακ κτλ. πάνω στον πάγκο μπορεί να έχεις περισσότερα κιλά από όσους έχουν ένα μπωλ με φρούτα, σύμφωνα με έρευνα του 2015 που δημοσιεύτηκε στο Health Education and Behavior. Δεν θα τρως ό,τι βρίσκεις μπροστά σου αλλά θα μαγειρεύεις περισσότερο. 

Shutterstock
Shutterstock

Οργάνωσε το ψυγείο σου

Όπως και με τα ντουλάπια, έτσι και με το ψυγείο, πρέπει να οργανώσεις τι θα κρατήσεις και τι όχι. Πέταξε ό,τι έχει λήξει ή είναι ανθυγιεινό. Βάλε μπροστά αυτά που χρησιμοποιείς πιο συχνά ώστε να τα φτάνεις πιο εύκολα. Κάνε λίστα με το τι χρειάζεται να αγοράσεις και πάρε τα απαραίτητα. 

Καθάρισε τα ντουλάπια και τα συρτάρια

Εκεί φυλάς τα πιο σημαντικά και απαραίτητα αντικείμενα της κουζίνας, χρηστικά ή όχι. Πρέπει να είναι τακτοποιημένα και οργανωμένα. Ξεφορτώσου ότι δεν δουλεύει και δεν χρειάζεσαι, μην μαζεύεις όλη τη «σαβούρα». Χάρισε ότι μπορεί να είναι χρήσιμο σε άλλους.

Shutterstock
Shutterstock

Θέσε μια ρουτίνα στην ώρα του φαγητού

Η Marie Kondo προτείνει να τρώμε καθισμένοι στο τραπέζι και όχι όρθιοι ή μπροστά από την τηλεόραση. Το να έχεις ένα «τελετουργικό» την ώρα του φαγητού μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις καλύτερες επιλογές όσον αφορά στη διατροφή σου.