fbpx Πώς να αντέξεις τη ζέστη όταν γυμνάζεσαι έξω, σύμφωνα με τους ειδικούς | BOVARY
Γυναίκα γυμνάζεται έξω στον ήλιο
Γυναίκα γυμνάζεται έξω στον ήλιο/Φωτογραφία: Shutterstock
SHARE
ΖΕΣΤΗ & ΑΣΚΗΣΗ

Πώς να αντέξεις τη ζέστη όταν γυμνάζεσαι έξω, σύμφωνα με τους ειδικούς


Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους.

Όσο πιο πολύ μπαίνουμε στο καλοκαίρι, την πλέον αγαπημένη εποχή για πολλούς, τόσο πιο πολύ αυξάνεται η διάθεση για βόλτες στην παραλία και διακοπές. Η γυμναστική μπαίνει σε δεύτερη μοίρα για πολλούς καθώς είναι ιδιαίτερα δύσκολο να γυμναστεί κανείς έξω όταν κάνει πολλή ζέστη. Άλλωστε, η άσκηση όταν το θερμόμετρο «χτυπάει» κόκκινο, δεν είναι και η πιο ευχάριστη διαδικασία.

Η γυμναστική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες γίνεται πιο δύσκολη, πιο κουραστική και σίγουρα πιο εξαντλητική για τον οργανισμό μας λόγω της ζέστης και της υγρασίας. Πολλές φορές χωρίς να έχεις αυξήσει καν την ένταση ή την διάρκεια της προπόνησης σου νιώθεις το σώμα σου πιο δυσκίνητο, βαρύ και ευάλωτο στην κόπωση. Ο λόγος αυτής της εξάντλησης και πιο γρήγορης κόπωσης οφείλεται στα επίπεδα της υψηλής θερμοκρασίας.

Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι πρέπει να σταματήσεις την γυμναστική το καλοκαίρι και να πατήσεις pause στο πρόγραμμα γυμναστικής που με τόσο κόπο κατάφερες να ακολουθήσεις όλο τον χειμώνα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν τρόποι να κάνεις γυμναστική όταν έξω κάνει πολλή ζέστη.


Φωτογραφία: Andrea Piacquadio/Pexels

Ο καύσωνας και οι υψηλές θερμοκρασίες είναι ανασταλτικός παράγοντας της απόδοσής σου στην προπόνηση. Προκαλεί έντονη εφίδρωση, έξτρα προσπάθεια και άρα πιο γρήγορη κούραση. Ο οργανισμός από μόνος του για ν’ αποβάλει την περαιτέρω αυξημένη θερμοκρασία απ’ το σώμα θέτει σε λειτουργία τον «θερμοστάτη» του και για να γίνει αυτό το σώμα πρέπει να αυξήσει την ροή του αίματος στην επιφάνεια του δέρματος. Η αυξημένη όμως ροή αίματος είναι πρόβλημα για αυτούς που γυμνάζονται καθώς υπάρχει λιγότερο αίμα για χρήση από τους μύες που δουλεύουν εκείνη την στιγμή και λιγότερο αίμα διαθέσιμο για την καρδιά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η καρδιά να αυξάνει τη συχνότητά της και έτσι να νιώθουμε μεγάλη πίεση και πολύ εύκολα να φτάνουμε στην μέγιστη προσπάθεια.

Σύμφωνα με τους ειδικούς τα συμπτώματα της υπερθεμίας του σώματος από την άσκηση σε καύσωνα είναι εξάντληση, πονοκέφαλος, ζαλάδα-ναυτία, κράμπες, ξηρό δέρμα, και σε πιο προχωρημένα σταδια εμετοί, απώλεια αισθήσεων και θερμοπληξία.

Το τρέξιμο στην ζέστη είναι πολύ σκληρό για τον σώμα σου. Οι ειδικοί προτείνουν να ελαττώσεις την διάρκεια της άσκησης όταν οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές. Είναι καλύτερο να κάνεις μικρές δυνατές προπονήσεις και να αφήσεις τις μεγάλες σε διάρκεια για μέρες που δεν έχει τόσο ζέστη. Είναι πιο αποτελεσματικό να κάνεις κάτι εντατικό που βοηθάει στην ενδυνάμωση και όχι κάτι που βοηθάει στην αντοχή.

Μπορείς επίσης, να γυμναστείς επιλέγοντας πρωινές ώρες ή αργά το απόγευμα, έτσι ώστε ν’ αποφύγεις τις υψηλές θερμοκρασίες. Να φοράς ελαφριά και άνετα ρούχα, και ιδίως ανοιχτόχρωμα, για να αντανακλάται η ακτινοβολία. Επίσης φρόντισε να βρίσκεσαι σε σκιά και να φοράς καπέλο.

Φυσικά η ενυδάτωση του οργανισμού είναι καίριας σημασίας. Είναι προτιμότερες οι μικρές και τακτές γουλιές νερού, παρά οι μεγάλες και λίγες, κατά τη διάρκεια της άσκησης. Έτσι κρατάς τα επίπεδα υγρών σου υψηλά και ενυδατώνεις τον οργανισμό σου. Οσο για το φαγητό, σε περίπτωση έντονης εφίδρωσης προτίμησε τροφές που έχουν λίγο περισσότερο αλάτι και τροφές πλούσιες σε κάλιο, όπως η μπανάνα για ν’ αναπληρώσεις τους ηλεκτρολύτες.





SHARE