Πώς ένας περιποιημένος κήπος έγινε η «νέα Birkin» -Σύμβολο πολυτέλειας και στιλ
Η φροντίδα των λουλουδιών και του κήπου γίνεται το νέο σύμβολο πολυτέλειας: Το trend φαλινεται πως κατακτά τα social media των σταρ, από τη Μέγκαν Μάρκλ ως την Πάμελα Άντερσον.
Βαθύτερα από τις εικόνες που γεμίζουν το Instagram, η στροφή προς την κηπουρική αποκαλύπτει μια ευρύτερη ανάγκη για επιστροφή σε πιο απλές ασχολίες που έχουν να κάνουν με τη γη και με τη φύση.
Σε μια εποχή όπου η καθημερινότητα γίνεται όλο και πιο ψηφιακή και απομακρυσμένη από τη φύση, η καλλιέργεια λουλουδιών μοιάζει με μια πράξη αντίστασης -μια επιστροφή στο χειροποίητο, στο αργό, στο αληθινό.
Πρόσφατα, η Μέγκαν Μάρκλ μοιράστηκε με το κοινό της φωτογραφίες από τον κήπο της, αποκαλύπτοντας ότι λατρεύει να πασπαλίζει τα γεύματά της με αποξηραμένα λουλούδια. Η αντίδραση στο Διαδίκτυο ήταν ενθουσιώδης και διαρκής.
Στο Instagram, η Μπλέικ Λάιβλι δήλωσε ότι αισθάνεται «η πιο τυχερή στον πλανήτη» όταν ασχολείται με την κηπουρική και τις φρέσκες ανθοσυνθέσεις.
Γιατί οι φροντισμένοι κήποι είναι η νέα πολυτελής τάση
Παράλληλα, η Πάμελα Άντερσον περιέγραψε τη ζωή ως έναν κήπο, όπου μπορεί κανείς να φυτεύει ξανά και ξανά και να τον κάνει δικό του, συνοδεύοντας τα λόγια της με φωτογραφίες από τον κήπο της.

Οι διάσημες προσωπικότητες έχουν αφήσει, βέβαια, έξω από τα κάδρα τους τους επαγγελματίες κηπουρούς, παρουσιάζοντας τον κήπο τους ως προσωπικό δημιούργημα.
Αυτή η νέα «επίδειξη ανθοφορίας» στα social media είναι προσεγμένη, φωτισμένη και χωρίς ίχνος βρωμιάς, σχεδιασμένη να δείξει μια ειδίκευση στη θηλυκή καλλιέργεια που θυμίζει trad wives, χωρίς όμως να εγκλωβίζεται σε αυτήν.
Η Βρετανίδα influencer Λίντια Μίλεν, που μετρά πάνω από 1,6 εκατομμύρια ακολούθους και ξεκίνησε να ασχολείται με την κηπουρική μέσα στην καραντίνα, επισημαίνει πως φέτος έχει αφιερώσει πολύ χρόνο σε γεράνια και αγγλικά τριαντάφυλλα, φυτά που ξεχωρίζουν περισσότερο για την αισθητική τους παρά για την πρακτική τους χρήση.
Το ενδιαφέρον για τους κήπους με λουλούδια εκτοξεύτηκε σύμφωνα με την Pinterest, με τις αναζητήσεις να αυξάνονται κατά 259 τοις εκατό το 2025. Η μόδα του «χαοτικού κηπουρού» που σπέρνει σπόρους λουλουδιών τυχαία και παρατηρεί το αποτέλεσμα, έγινε viral στο TikTok, με δημοφιλείς influencers να την υιοθετούν, όπως η Μονέ ΜακΜάικλ.
Η Σάρα Χαγρογιάν, influencer με σχεδόν 60.000 ακολούθους στο Instagram, παρατηρεί αυξημένο ενδιαφέρον για την κηπουρική με λουλούδια, ειδικά φέτος. Όπως εξηγεί, «λόγω της έντονης διαδικτυακής παρουσίας, πολλοί αναζητούν δημιουργικές ασχολίες που τους βοηθούν να αποσυνδεθούν και να έρθουν σε επαφή με τη φύση». Η κηπουρική με λουλούδια είναι «όμορφη, πιο απλή και προσιτή» από την καλλιέργεια λαχανικών ή φρούτων, προσθέτει.

Για τη Μίλεν η φροντίδα των λουλουδιών προσφέρει ένα αντίβαρο στην κουλτούρα του συνεχούς ανταγωνισμού και παραγωγικότητας. Περιγράφει την εμπειρία της στην εποχή του «girl boss» ως ενδυναμωτική αλλά και πολύ απαιτητική, με λίγα περιθώρια για στιγμές ηρεμίας και ανασυγκρότησης. Η επαφή με τη φύση και η φροντίδα του κήπου της «την επαναφέρει στην πραγματικότητα» και την κάνει να εκτιμά το απίστευτο πλήθος ζωής που κρύβεται σε μια χούφτα χώμα.

Το γνωστό μοντέλο και influencer Νάρα Σμιθ, από τις πιο αναγνωρίσιμες trad wifes, μίλησε για την αγάπη της στα λουλούδια και την επιθυμία της να ασχοληθεί με την κηπουρική.
Παρά τη δημοφιλία αυτής της τάσης στους εύπορους κύκλους, η στροφή προς την απλότητα και την αυτάρκεια, ειδικά μέσα σε συνθήκες οικονομικής αβεβαιότητας, μπορεί να λειτουργεί και ως δείκτης των καιρών. Όπως έγραψε η Μίλεν στο Instagram «προτιμώ τριαντάφυλλα στο τραπέζι μου παρά Birkin στην ντουλάπα μου».