Οσκαρ 2019: Τι αλλαγές προοιωνίζουν οι επιλογές της Ακαδημίας
Μια από τις πιο απρόβλεπτες χρονιές για την ιστορία του θεσμού σίγουρα ήταν η φετινή, με τα προγνωστικά να διχάζονται, γεγονός που δημιούργησε μεγάλη αγωνία τόσο στους υποψηφίους όσο και στους θεατές.
«Κανείς να μην φύγει στενοχωρημένος» μοιάζει να ήταν το σύνθημα της χτεσινής λαμπερής απονομής των βραβείων Όσκαρ, αφού τα χρυσά αγαλματίδια μοιράστηκαν στις ταινίες, ώστε όλες να πάρουν από κάτι και να μην υπάρχουν προβλήματα.
Καταρχάς, μια πρώτη μεγάλη αλλαγή ήταν η έλλειψη κεντρικού παρουσιαστή, που την θέση του πήρε μια σειρά εκλεκτών καλεσμένων, οι οποίοι ανέλαβαν τους σχολιασμούς.
Η τελετή ξεκίνησε με τους Άνταμ Λάμπερτ και Μπράιαν Μέι των Queen που ερμήνευσαν το «We are the Champions», και ξεσήκωσαν το κοινό, ενώ καθ΄όλη τη διάρκεια της τελετής, οι μπηχτές κατά του Προέδρου Τραμπ έδιναν κι έπαιρναν.
Άλλωστε και οι επιλογές της Ακαδημίας, στις περισσότερες κατηγορίες, έστειλαν σαφώς ένα μήνυμα κατά του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων.
Ο Μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν, λοιπόν, που στο λόγο του ευχαρίστησε την Ακαδημία διότι βράβευσε «μια ταινία με επίκεντρο μια αυτόχθονα γυναίκα, μια μορφή η οποία, ιστορικά, υποβαθμίζεται στο δεύτερο πλάνο», ο Ράμι Μάλεκ (ερμήνευσε τον θρυλικό Φρέντι Μέρκιουρι στο «Bohemian Rhapsody») που προέρχεται από οικογένεια μεταναστών από την Αίγυπτο και με την βράβευσή του έγινε ένας από τους νεότερους νικητές στη κατηγορία Α΄ Ανδρικού Ρόλου, (φυσικά ποτέ κανείς δεν αναφέρθηκε από την εν λόγω ταινία στο σκηνοθέτη που καταρχάς είχε αναλάβει την παραγωγή, τον Μπράιαν Σίνγκερ, δηλαδή, ο οποίος έχει κατηγορηθεί για σεξουαλική παρενόχληση), ο Μαχερσαλά Αλι και η Ρετζίνα Κινγκ ,-νικητές και οι δυο στην κατηγορία B' Ανδρικού και Γυναικείου ρόλου αντίστοιχα- δείχνουν ότι το Χόλιγουντ εναντιώνεται στις πολιτικές των διαχωρισμών.
Η σημαντικότερη, όμως, αλλαγή ήταν η βράβευση του «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, μιας απόλυτης κινηματογραφικής ταινίας που φτιάχτηκε για τη μικρή οθόνη -αφού η συγκεκριμένη παραγωγή ανήκει στο Netflix,- πράγμα που προμηνύει ότι μια νέα εποχή ξεκινά για τον κινηματογράφο.
Ο λόγος είναι ότι οι πλατφόρμες, όπως το Netflix, στοχεύουν στην κατ΄ οίκον ψυχαγωγία, γεγονός που έχει εγείρει ερωτηματικά κι έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το μέλλον της έβδομης τέχνης.
Η μεγάλη οθόνη και η σκοτεινή αίθουσα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κινηματογραφικής μαγείας, όμως, τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν.
Η επιτυχία του «Roma» στα μεγάλα βραβεία αλλά και η βράβευση του Ντοκιμαντέρ (Μικρού Μήκους): «Period. End of Sentence», που, επίσης, ανήκει στο Netflix, προοιωνίζει για πολλούς -κι όχι άδικα- μια μεγάλη ανατροπή των δεδομένων που ισχύουν μέχρι σήμερα στην κινηματογραφική βιομηχανία, με απρόβλεπτες συνέπειες.
Ο Κουαρόν, λοιπόν, έγινε ο πρώτος δημιουργός που βραβεύτηκε ταυτόχρονα ως σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας-, αφού το ασπρόμαυρο «Roma» του θριάμβευσε στις αντίστοιχες κατηγορίες, αλλά κι ο μοναδικός Μεξικανός που καταφέρνει να πάρει το αγαλματίδιο στην κατηγορία Ξενόγλωσσης ταινίας.
Οι μνήμες από την παιδική του ηλικία και η αριστοτεχνική κινηματογράφηση κέρδισαν τα μέλη της Ακαδημίας, η οποία, όμως, κράτησε το σημαντικό βραβείο της καλύτερης ταινίας για το «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι, μια ταινία που με ευαισθησία και κλασάτο χιούμορ, επίσης, αφηγείται μια ενδιαφέρουσα ιστορία κατά του ρατσισμού.
Το «Πράσινο Βιβλίο», επίσης, κέρδισε στις κατηγορίες πρωτότυπου σεναρίου (Νικ Βαλελόγκα, Μπράιαν Κάρι & Πίτερ Φαρέλι) και β' ανδρικού ρόλου, με τον Μαχερσάλα Αλί να διακρίνεται για δεύτερη φορά, μετά το «Moonlight» για το οποίο είχε τιμηθεί με το Βραβείο Α' Aνδρικού Ρόλου.
Τώρα, στην κατηγορία Ά Γυναικείου ρόλου ξεχώρισε η Ολίβια Κόλμαν, πρωταγωνίστρια του Γιώργου Λάνθιμου, χαρίζοντας στην «Ευνοούμενη» ένα βραβείο από τα δέκα για τα οποία ήταν υποψήφια η εξαιρετική ταινία του Έλληνα δημιουργού.
Μέχρι και την τελευταία στιγμή, η Γκλεν Γκλόουζ θεωρούνταν φαβορί, αφού η σπουδαία ηθοποιός δεν έχει τιμηθεί ποτέ με το χρυσό αγαλματίδιο, ευτυχώς, όμως, η Κόλμαν ανέτρεψε τα προγνωστικά, γιατί πραγματικά θα ήταν κρίμα η καριέρα μια ηθοποιού τους διαμετρήματος της Γκλόουζ να σφραγιστεί από μια μετριότατη ταινία. Ακόμα, μια βράβευση πολιτικής απόχρωσης ήταν και η διάκριση της «Παρείσφρησης» του Σπάικ Λι στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, που κέρδισε το φαβορί του Μπάρι Τζένκινς «Εάν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει».
Ο Λι, στην πρώτη του οσκαρική βράβευση, μίλησε για τους Αφροαμερικανούς προγόνους του που έχτισαν την χώρα, μέσα από τη σκλαβιά και την φτώχεια, στέλνοντας το δικό του μήνυμα.
Η ταινία, τώρα, του Τζένκινς αρκέστηκε στο βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της Ρετζίνα Κινγκ, ενώ από ένα βραβείο πήραν το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία» (μακιγιάζ- κομμώσεις) και το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» (πρωτότυπου τραγουδιού).
Μάλιστα, το συγκεκριμένο το ερμήνευσαν ζωντανά ο Μπράντλεϊ Κούπερ και η Lady Gaga, σε μια από τις καλύτερες στιγμές της απονομής, που προκάλεσε και αρκετά κουτσομπολιά σχετικά με τη χημεία των δυο διάσημων πρωταγωνιστών.
Τέλος, το «Black Panther» του Ράιαν Κούγκλερ, βραβεύτηκε στην κατηγορία κουστουμιών, σκηνικών και πρωτότυπης μουσικής.
Οπότε μια παραγωγή της Μarvel κατατρόπωσε ισχυρούς της αντιπάλους στις συγκεκριμένες κατηγορίες, γεγονός που, επίσης, θεωρήθηκε έκπληξη.
Διαβάστε επίσης: Όσκαρ 2019: Οι 10 πιο καλοντυμένες διάσημες της βραδιάς
Η Lady Gaga φόρεσε το ίδιο διαμάντι με την Audrey Hepburn -To μεγαλύτερο στον κόσμο