The Goop Way

Astronomer: Το βίντεο-απάντηση στο σκάνδαλο της Kiss Cam, με πρωταγωνίστρια την Γκουίνεθ Πάλτροου

Μια απρόσμενη είσοδο στην τεχνολογική σκηνή έκανε η Γκουίνεθ Πάλτροου, αυτή τη φορά όχι ως ηθοποιός, επιχειρηματίας ή wellness guru, αλλά ως... προσωρινή εκπρόσωπος Τύπου της Astronomer. Και όλα ξεκίνησαν από μια στιγμή που κατέγραψε η κάμερα σε συναυλία των Coldplay.

Στις 16 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια εμφάνισης του συγκροτήματος, η «kiss cam» εστίασε σε ένα ζευγάρι. Λίγο μετά, οι δυο τους καλύπτουν με πανικό τα πρόσωπά τους, προκαλώντας το σχόλιο του Κρις Μάρτιν από τη σκηνή «Ή έχουν σχέση ή είναι απλώς πολύ ντροπαλοί».

Το διαδίκτυο δεν άργησε να αναλάβει δράση. Μέσα σε λίγες ώρες, χρήστες των social media ταυτοποίησαν το ζευγάρι ως τον CEO της εταιρείας Astronomer, Andy Byron, και τη Chief People Officer, Kristin Cabot. Η αποκάλυψη προκάλεσε σάλο, κυρίως λόγω της θέσης του αλλά και του γεγονότος ότι ήταν και οι δυο παντρεμένοι με άλλα άτομα. Οπότε, η σχέση τους δεν ήταν γνωστή -και ίσως, ούτε εντελώς θεμιτή εντός εταιρικού πλαισίου.

Η Astronomer, μια νεοϋορκέζικη εταιρεία που ειδικεύεται στην αυτοματοποίηση ροών εργασίας με χρήση AI (τεχνητής νοημοσύνης) και πλατφορμών όπως το Apache Airflow, αναγκάστηκε να αντιδράσει άμεσα. Ο Byron παραιτήθηκε στις 19 Ιουλίου, ενώ η Cabot υπέβαλε την παραίτησή της λίγες ημέρες αργότερα. Σε επίσημη δήλωση, η εταιρεία ανέφερε: «Οι ηγέτες μας οφείλουν να λειτουργούν ως πρότυπα, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο».

Αντί όμως να αφήσει το σκάνδαλο να τη βλάψει, η Astronomer επέλεξε μια τολμηρή, χιουμοριστική στρατηγική επικοινωνίας: να «προσλάβει» την Γκουίνεθ Πάλτροου -πρώην σύζυγο του Κρις Μάρτιν- ως προσωρινή spokesperson, με στόχο να απαντήσει στις «καυτές» ερωτήσεις του κοινού.

«Έχω προσληφθεί σε μια πολύ προσωρινή βάση για να μιλήσω εκ μέρους των 300+ εργαζομένων της Astronomer», λέει η Γκουίνεθ Πάλτροου στο βίντεο, η οποία υπήρξε παντρεμένη με τον frontman των Coldplay από το 2003 έως το 2014.

Κατά τη διάρκεια του βίντεο εμφανίζεται στην οθόνη η ερώτηση: «Ω Θεέ μου! Τι στο δι**** πραγματικά;», για να επανέλθει στην κάμερα η Γκουίνεθ Πάλτροου και να διακόψει διακριτικά την ερώτηση και να απαντήσει σε κάτι εντελώς άσχετο: «Ναι! Η Astronomer είναι το καλύτερο μέρος για να τρέχει κανείς»

Η ίδια συνεχίζει με χιούμορ: «Ήμασταν ενθουσιασμένοι που τόσοι πολλοί άνθρωποι απέκτησαν ξαφνικά ενδιαφέρον για την αυτοματοποίηση δεδομένων», δίνοντας έτσι μια σουρεαλιστική διάσταση στην υπόθεση.

Αργότερα, καθώς διακόπτει άλλη ερώτηση για το πώς τα βγάζει πέρα η ομάδα social media της εταιρείας, προωθεί με στιλ ένα συνέδριο της Astronomer που θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Το βίντεο κλείνει με την ατάκα: «Επιστρέφουμε τώρα σε αυτό που κάνουμε καλύτερα -να προσφέρουμε game-changing αποτελέσματα στους πελάτες μας».

Δείτε το βίντεο με την Γκουίνεθ Πάλτροου

Η εν λόγω «ανατροπή» θεωρείται ήδη από πολλούς ένα case study επιτυχημένης διαχείρισης κρίσης με τη δύναμη της pop culture. Εκεί που άλλες εταιρείες θα είχαν περιοριστεί σε στεγνές ανακοινώσεις και αποσιώπηση του θέματος, η Astronomer επέλεξε να διαχειριστεί το θέμα με χιούμορ, ευθύνη και δόση αυτοσαρκασμού, κερδίζοντας την προσοχή του κοινού -και μάλιστα με θετική χροιά.

Είναι άγνωστο αν θα συνεχιστεί η «συνεργασία» της με την Astronomer, όμως η εν λόγω καμπάνια ήδη έχει αποφέρει εκατομμύρια views και μεγάλη αναγνωρισιμότητα στην εταιρεία -όχι μόνο για τον viral χαμό, αλλά και για το ίδιο το προϊόν της.