Η Λενιώ Κακλέα χορογραφεί για την Bottega Veneta -Μια καμπάνια εμπνευσμένη από τον 2ο αιώνα

Η Λενιώ Κακλέα χορογραφεί για την Bottega Veneta -Μια καμπάνια εμπνευσμένη από τον 20ο αιώνα

Η πρώτη καμπάνια της Bottega Veneta υπό τη δημιουργική διεύθυνση της Louise Trotter, με τίτλο “Craft is our Language”, γιορτάζει 50 χρόνια αριστείας του Οίκου.

Και ειδικότερα τα πενήντα χρόνια από τη σύλληψη της εμβληματικής κυματιστής πλέξης “Intrecciato”, που κοσμεί τις δερμάτινες τσάντες της.

Η νέα καμπάνια λειτουργεί ως μια μεταφορά, χρησιμοποιώντας την παγκοσμιότητα της χειρονομίας, ως τρόπου επικοινωνίας. Μέσα από τη μινιμαλιστική σειρά ασπρόμαυρων φωτογραφιών του Jack Davison, που σχηματίζουν έναν κώδικα επικοινωνίας “χειρονομιακό”, αλληλοδιασταυρούμενες κινήσεις των χεριών, εναρμονίζονται σε μια εμφατική χορογραφία, σε επιμέλεια της Ελληνίδας χορεύτριας και χορογράφου Λενιώς Κακλέα, με τις εικόνες να εκφράζουν υπόρρητα αξίες και συναισθήματα.

Το σήμα της νίκης, ο σχηματισμός μιας καρδιάς για την αγάπη, χέρια διαφορετικού χρώματος επιδερμίδας πλεγμένα σε απόλυτη ένωση, το σύμβολο του μυστικού, ένα χέρι που υψώνει τον δείκτη σαν τον άνθρωπο στη Δημιουργία του Αδάμ, του Μιχαήλ Αγγέλου… Όλα αποτυπώνονται μέσα από τα χέρια. Άκρα εν κινήσει, όμοια με γλυπτά, ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών και εθνικοτήτων δίνουν μορφή σε μια αισθητική δήλωση, θίγοντας με λεπτό τρόπο τους πολιτικούς, εθνικούς και φυλετικούς διχασμούς του σήμερα και εκπέμποντας ένα μήνυμα για τη συνύπαρξη, την αποδοχή και την άρνηση των ανισοτήτων.

Πέρα από τα visuals των χεριών στην καμπάνια πρωταγωνιστούν και διεθνείς προσωπικότητες από τον χώρο των τεχνών αλλά και πολύτιμοι χειρότεχνες, συνεργάτες του οίκου, που αποτίουν έναν φόρο τιμής στην κληρονομιά του οίκου. Ο σκηνοθέτης Dario Argento, ο πρώην σχεδιαστής του οίκου Edward Buchanan, η ηθοποιός Julianne Moore, η γλύπτρια Barbara Chase-Riboud, η συγγραφέας Zadie Smith και το θρυλικό μοντέλο Lauren Hutton, που λάνσαρε το σχέδιο Intrecciato στην ταινία “American Gigolo” το 1980 με τον Richard Gere, είναι μερικά από τα αναγνωρίσιμα ονόματα των συμμετεχόντων.

Μεταξύ άλλων ακούμε τη Julianne Moore να εξηγεί πως “η ιδέα ότι μέσα από το σώμα σου έρχεσαι κοντά με κάποιον έχει το δικό της βάθος. Το να αγγίζεις οτιδήποτε κρατά μέσα του μνήμη, εμπειρία.” “Τα χέρια είναι σαν ένας φορέας, ένα όχημα που σε οδηγεί στην ψυχή“, συνεχίζει μια άλλη δημιουργός, ενώ μια τεχνίτρια μας εξηγεί πως Η ιδιότητα του χειροποίητου, που έρχεται πρώτα από τα χέρια, έχει τη δική της γλώσσα, μέσα από τις μικρές λεπτομέρειες.”

Το υπόβαθρο της καμπάνιας έχει και μια ακόμα σημαντική αναφορά, στην ιδιαίτερη εικαστική γλώσσα και το οπτικό σύμπαν του Bruno Murani καλλιτέχνη, εικονογράφου, σχεδιαστή και εκπαιδευτικού του 20ου αιώνα. Ο Murani εξέδωσε το 1963 “Supplemento al Dizionario Italiano”, το συμπλήρωμα στο ιταλικό λεξικό. Ένα σημειωματάριο των ιταλικών χειρονομιών, το οποίο περιείχε παραδοσιακές Ναπολιτάνικες χειρονομίες, με τις δικές τους έντονες συναισθηματικές αποχρώσεις, φωτογραφισμένες επίσης σε άσπρο και μαύρο. Ο καλλιτέχνης είχε περιγράψει το σκεπτικό του βιβλίου ως έναν τρόπο “εξέτασης των πολλαπλών τρόπων που υπάρχουν για να εκφράζεται κανείς χωρίς λέξεις”.

Η σύνδεση αυτή δεν στηρίζει μόνο την κληρονομιά και την αισθητική του οίκου, αλλά αναδεικνύει και την διεπιστημονικότητα του Munari. Όπως ακριβώς και ο οίκος Bottega Veneta μέσα από τον τρόπο λειτουργίας του και μέσα από την τεχνική παραγωγής και τη δομή του Intrecciato αντιπροσωπεύει τη συνάντηση της τέχνης, της τεχνογνωσίας και του design. Το μοτίβο-υπογραφή της Bottega Veneta αντιμετωπίζεται όχι μόνο ως ένας τρόπος δημιουργίας αλλά και ως ένα διαχρονικό σύμβολο σύνδεσης, συνδιαλλαγής και συνεργατικού ήθους, που διαπνέει τον οίκο.

Το Intrecciato δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1975. Μέσα από πολλές ώρες κοπιώδους ενασχόλησης των artisans προκύπτει η χειροποίητη ύφανση λεπτών δερμάτινων λωρίδων, των επονομαζόμενων fettucce, που στερεώνονται σε ένα πάνελ για δερμάτινη επεξεργασία ή γύρω από ένα ξύλινο καλούπι. Αντλώντας έμπνευση από την μεγάλη παράδοση της Ιταλίας στον σχεδιασμό δέρματος και στην τεχνογνωσία της περιοχής του Βένετο, η μέθοδος της Bottega Veneta διαφοροποιήθηκε χάρη στην πρωτοποριακή διαγώνια διάταξη του μοτίβου αλλά και την κορυφαία ποιότητα.

Τον προσεχή Σεπτέμβριο, η καμπάνια θα αποτυπωθεί σε ένα συλλεκτικό λεύκωμα, εμπλουτισμένη με περισσότερο φωτογραφικό υλικό αλλά και συνοδευόμενη από ταινίες μικρού μήκους που θα παρουσιάζουν νέα πρόσωπα. Το επερχόμενο βιβλίο της Bottega Veneta θα χρησιμεύσει ως ένα όμορφο εγχειρίδιο για τη γλώσσα, την τέχνη και τις αξίες του οίκου.