Pexels/rawpixel.com
Pexels/rawpixel.com
HEALTHY EATING

Oι καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων που δεν ξαναπαίρνουν τα κιλά που έχασαν

Αν κατάφερες να χάσεις σταδιακά το βάρος που επιθυμούσες και πλέον είσαι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, συγχαρητήρια.

Αν, παρά το γεγονός ότι κατάφερες να χάσεις το επιθυμητό βάρος, είδες την ζυγαριά να επανέρχεται στα προηγούμενα επίπεδα μέσα σε λίγους μήνες, έχεις προσδιορίσει τι ακριβώς είναι αυτό που δεν σε βοήθησε να το διατηρήσεις την σιλουέτα σου;

Κάθετι που μας συμβαίνει είναι αποτέλεσμα του τρόπου σκέψης μας και αυτός διαμορφώνεται κατά κύριο λόγο από τις συνήθειές μας -τις επαναλαμβανόμενες, καθημερινές κινήσεις μας.

Αν μετά από μια μεγάλη αλλαγή στο βάρος του σώματός μας, δεν διαμορφώσουμε μια σταθερή συμπεριφορά απέναντί του για να την διατηρήσουμε, υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο, αυτό να επιστρέψει στην προηγούμενη μορφή του που καθορίστηκε από συγκεκριμένες συνήθειες (που αποδεικνύεται ότι τελικά δεν καταφέραμε να «σπάσουμε»).

Ποιες είναι οι απλές, καθημερινές συνήθειες που μπορούν να διατηρήσουν την αλλαγή που επιτύχαμε στο βάρος μας;  Σε άρθρο που διαβάσαμε στο site Τhe Conversation (με τίτλο «Οι 10 συνήθειες των ανθρώπων που διατηρούν το βάρος που έχασαν), βρήκαμε την λίστα (σσ όπως διαμορφώθηκε από την οργάνωση Weight Concern που δραστηριοποιείται για την αφύπνιση των πολιτών για την παχυσαρκία στο Ηνωμένο Βασίλειο),  των απλών, καθημερινών συνηθειών που θα σας βοηθήσουν να μην ξαναπάρετε το βάρος που χάσατε, δημιουργώντας μια σταθερή διατροφική συμπεριφορά. 

Ποιες είναι αυτές;

1) Σταθερή συχνότητα γευμάτων μέσα στην ημέρα: Κάθε μέρα θα πρέπει να καταναλώνετε τον ίδιο αριθμό γευμάτων, αποφεύγοντας τα τσιμπολογήματα. Μέσα στην εβδομάδα μπορεί να υπάρξουν μικρές αποκλίσεις, ωστόσο, αυτές θα πρέπει να είναι πολύ επιλεκτικές. Δεν θα πρέπει να διαταράσσετε τις διατροφικές σας συνήθειες λόγω «πειρασμών» που μπορεί να εμφανιστούν μέσα στην ημέρα.

Unsplash/ STIL
Unsplash/ STIL

2) Τα άτομα που διατηρούν το βάρος που έχασαν λένε ένα μεγάλο ναι στα καλά λιπαρά και αντιστέκονται όσο μπορούν στα κορεσμένα: Τροφές που περιέχουν καλά λιπαρά όπως αβοκάντο, ξηροί καρποί και ψάρια, προσφέρουν αίσθημα κορεσμού, ενέργεια στο σώμα και θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στην καλή του υγεία. Παράλληλα, το θερμιδικό τους φορτίο δεν είναι μεγάλο, οπότε δεν αυξάνουν εύκολα το βάρος σας.

3) 10.000 βήματα την ημέρα: Δράση, δράση, δράση. Τα άτομα που διατηρούν το βάρος που έχασαν επιδιώκουν να περπατούν πολύ μέσα στην ημέρα.

4) Έχουν πάντα μαζί τους υγιεινά σνακ για να μην πέσουν στην «παγίδα» των συσκευασμένων που περιέχουν ζάχαρη και αλάτι: Φρέσκα φρούτα, μπάρες δημητριακών, smoothies, ένα τοστ με μαύρο ψωμί, ξηροί καρποί, βραστά αυγά είναι στις τοπ επιλογές τους.

5) Προσέχουν τις ετικέτες των τροφίμων: Δεν αγοράζουν αλόγιστα τα συσκευασμένα προιόντα. Θέλουν να ξέρουν ποια περιέχουν λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.

Unsplash/Elora Allen
Unsplash/Elora Allen

6) Δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις ποσότητες των γευμάτων: Ποτέ δεν αφήνουν άδειο το στομάχι τους για ώρες. Τρώνε κανονικές μερίδες και δεν συνηθίζουν να ξαναγεμίζουν το πιάτο τους.

7) Δεν κάθονται για ώρες στην ίδια θέση: Λένε όχι στην καθιστική ζωή. Αθλούνται με όποιο τρόπο μπορούν.

8) Προσέχουν τι πίνουν: Αλκοόλ, αναψυκτικά και χυμοί με ζάχαρη δεν είναι στις πρώτες επιλογές τους. Προτιμούν φυσικούς χυμούς και βέβαια νερό.

9) Αφοσιώνονται στο φαγητό τους- Τρώνε με ηρεμία, ποτέ βιαστικά και στο πόδι: Κάθονται στο τραπέζι, χαλαρώνουν, τρώνε το γεύμα τους με ηρεμία. Έτσι χορταίνουν πιο γρήγορα, τρώνε λιγότερο και δεν εμφανίζουν δυσπεψία.

10) Μερίδες λαχανικών και φρούτων απαραίτητες μέσα στην ημέρα: Φυτικές ίνες, ένα μυστικό που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το βάρος που χάσατε. Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι σε μεγάλες ποσότητες στη διατροφή αυτών των ατόμων. 

Να θυμάστε ότι το τρίπτυχο της επιτυχούς προσπάθειας απώλειας βάρους είναι ένα: τρώω όσο μου χρειάζεται για να είμαι υγιής και δυνατή -τρώω θρεπτικές τροφές που βοηθούν το σώμα μου- είμαι δραστήρια.

Σίγουρα, μια μεγάλη αλλαγή στο βάρος μπορεί να επιτευχθεί όχι μόνο με θέληση, υπομονή και πρόγραμμα αλλά και με την συμβο(υ)λή ενός διατροφολόγου που θα μπορέσει να προσδιορίσει με ακρίβεια τις ανάγκες σας.

Διαβάστε επίσης: Διατροφή Okinawa: O Ιαπωνικός τρόπος διατροφής για μακροζωία και υγιή ζωή
 

Χάστε κιλά με τη δίαιτα Ornish -Θεωρείται μία από τις καλύτερες δίαιτες για την καρδιά