γλυπτά στο Παρίσι
Φωτογραφία: Shutterstock
08|11|2023 07:44
SHARE
LΑ FΟΝΤΑΙΝΕ STRAVINSKY

Το εμβληματικό συντριβάνι Στραβίνσκι στο Παρίσι ζωντανεύει ξανά


Το συντριβάνι του Στραβίνσκι, ένα από τα πιο διάσημα και καλλιτεχνικά συντριβάνια του Παρισιού, αποκτά και πάλι ζωή και κίνηση.

Φέτος, κλείνουν 40 χρόνια από τα εγκαίνια αυτού του ιδιαίτερου συντριβανιού-έργου τέχνης, το οποίο είναι γνωστό και ως Fontaine des Automates -τίτλο που αναφέρεται στα 16 γλυπτά που περιέχει, έργα των Ζαν Τινγκελί και της Νίκη ντε Σαιν Φαλ -και έτσι η ολική ανακαίνισή του έχει συμβολικό χαρακτήρα.

Το νερό αναβλύζει ξανά από το συντριβάνι, κάνοντας τα γλυπτά να κινούνται αργά και δίνοντας την αίσθηση ότι χορεύουν.

Το σιντριβάνι Stravinsky, στην πρόσφατη παρουσίαση του οποίου έδωσε το «παρών» και η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo, εγκαινιάστηκε το 1983 στην πλατεία Igor Stravinsky, η οποία είχε μείνει κενή μετά την κατεδάφιση ενός πρώην δημαρχείου στο ίδιο σημείo. Βρίσκεται μπροστά από το Centre Pompidou, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης στην Ευρώπη.

Το Σιντριβάνι Στραβίνσκι αποτελείται από μια μεγάλη πισίνα 580 τ.μ. και δεκαέξι γλυπτά από μέταλλο και ρητίνη που δημιουργήθηκαν από τους εικαστικούς καλλιτέχνες Niki de Saint Phalle και Jean Tinguely εμπνευσμένα από την " Ιεροτελεστία της Άνοιξης " του θρυλικού Ρώσου συνθέτη, μαέστρου και πιανίστα Igor Stravinsky.

Με την ευκαιρία της τεσσαρακοστής επετείου του σιντριβανιού του Στραβίνσκι, το Ινστιτούτο Έρευνας και Συντονισμού Ακουστικής-Μουσικής (IRCAM), που γειτνιάζει με αυτό, προσφέρει στο κοινό δύο ηχητικές δημιουργίες που δημιουργήθηκαν στα στούντιό του, σε σχέση με τα χρωματιστά γλυπτά, την ιστορία τους και το ζευγάρι των εικαστικών καλλιτεχνών που τα δημιούργησε. Τα "Seven Tales from the Fountain" και "Water, the Column, the Iron" είναι διαθέσιμα με τη σάρωση ενός QR Code που βρίσκεται στην πρόσοψη του Ircam.

Από την εγκατάστασή του πριν από σαράντα χρόνια, το σιντριβάνι υπόκειται σε τακτική συντήρηση, σύμφωνα με τον Δήμο, στον οποίο ανήκει ο χώρος. Όμως ο μηχανισμός των γλυπτών θα είχε αποδυναμωθεί με την πάροδο του χρόνου, εξ ου και η ανάγκη για "αυτόν τον πλήρη και πρωτοφανή επανασχεδιασμό.





SHARE